Dagens bild

Förvånansvärt dåligt med parkering på Hyllie om man inte vill stå inne på Emporia, någon som har tips var man kan ställa sig ifred? Tog ungefär 30 sekunder från att bilden togs till att en lapplisa (vänligt men bestämt) bad mig att cirkulera :smasha

View attachment 482742
Att ställa hojen på torget gick väl an för några år sedan innan lapplisorna flyttade in på Arenagatan. Bästa hojparkeringen är Emporias parkering och lätt att köra förbi bomarna:)

Den fick mig att le idag.
Rosenhill och ylade ner mot nynäs. Gubbe 60+ vilket också verkar vara medelåldern här idag. Återväxten är… inte så god.
88 spänn för kaffe och leverpastejmacka, lite i överkant va?
Men vilket väder va?! :)1EFED464-2178-4464-A428-DDCA2656E4F5.jpeg

Last edited:
Vilsna ingenjörer på Yamaha, de verkar gjort bättre offroadhoj av Thunderace än Teneré....
Kanske xtz skulle göra sig bra på bana? :va
Tdm går jättebra på bana det går att stöka av både R1 gsxr o ninjor i kurvorna, men det får inte gå fortare än 190 på rakorna?

Den fick mig att le idag.
Rosenhill och ylade ner mot nynäs. Gubbe 60+ vilket också verkar vara medelåldern här idag. Återväxten är… inte så god.
88 spänn för kaffe och leverpastejmacka, lite i överkant va?
Men vilket väder va?! :)
En farbror i 55-60-årsåldern välte med sin FJR när han skulle parkera. Ev kom han inte loss med benet. Han fick hjälp av en lite yngre gubbe. Allt verkar ha gått bra.
Jag såg en farbror som såg ut att vara 75+ som satt på sin guldvinge, sexan bara kåpor överallt. Nådde lätt ner med båda fötterna.
Så jävla ballt, att ha stålarna och använda dom till något vettigt.
Tyvärr inga TDM, TRX eller XTZ750 där. Naturligtvis ingen Kawasaki z750 LTD Twin. Däremot skymtade jag en TDM900 mellan filerna utanför Åhléns på söder. Sällsynta hojar.
Individualister åker HD. Gärna i flock. Å fikar på Rosen.
Ryktades om nya ägare i år. Även nya ägare på Eldtomta. Jag gillar min termos och snabbkaffe :) Starkare än kaffet idag på Rosen!

18 mil idag på nytvättad hoj. Fortfarande ren. Torra fina vägar.

E5C632D5-1FC6-4F25-93E5-6589DE4AAA2C.jpeg

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...