Jag verkar dras till naturen av någon anledning, jag behöver vägar för att ta mig hit, men sen blir det off road! Det blev en sväng genom Uttringe, Snättringe, Salem, Tumba, Tullinge, .. här nånstans vid sjön Uttran närmast Södertälje.
View attachment 482828
Tror det var salig Peter Sköld som tyckte Bikeredaktionens ställ var i kuklila och ollonblått!
Att ställa hojen på torget gick väl an för några år sedan innan lapplisorna flyttade in på Arenagatan. Bästa hojparkeringen är Emporias parkering och lätt att köra förbi bomarnaFörvånansvärt dåligt med parkering på Hyllie om man inte vill stå inne på Emporia, någon som har tips var man kan ställa sig ifred? Tog ungefär 30 sekunder från att bilden togs till att en lapplisa (vänligt men bestämt) bad mig att cirkulera
View attachment 482742
Vilsna ingenjörer på Yamaha, de verkar gjort bättre offroadhoj av Thunderace än Teneré....View attachment 482861
En tur på fjället, var rätt ensam på vägen??View attachment 482862
Fika vid en fjällsjö badplats
Tdm går jättebra på bana det går att stöka av både R1 gsxr o ninjor i kurvorna, men det får inte gå fortare än 190 på rakorna?Vilsna ingenjörer på Yamaha, de verkar gjort bättre offroadhoj av Thunderace än Teneré....
Kanske xtz skulle göra sig bra på bana?
Faktum är att Tenerén är en förvånansvärt bra gathoj, med tanke på ålder, fjädringsväg, och 21" framhjul.Tdm går jättebra på bana det går att stöka av både R1 gsxr o ninjor i kurvorna, men det får inte gå fortare än 190 på rakorna?
Tdm går jättebra på bana det går att stöka av både R1 gsxr o ninjor i kurvorna, men det får inte gå fortare än 190 på rakorna?
En farbror i 55-60-årsåldern välte med sin FJR när han skulle parkera. Ev kom han inte loss med benet. Han fick hjälp av en lite yngre gubbe. Allt verkar ha gått bra.Den fick mig att le idag.
Rosenhill och ylade ner mot nynäs. Gubbe 60+ vilket också verkar vara medelåldern här idag. Återväxten är… inte så god.
88 spänn för kaffe och leverpastejmacka, lite i överkant va?
Men vilket väder va?!
Som utsocknes så har jag varit en gång till Rosenhill.Jag var där i fredags. 33 spänn för en slät svart kaffe.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|