Dagens bild

Hustruns förra Santa Fe var sammansatt i Thailand, den nuvarande Isuzupickisen är Thailändsk. Jag har en Opel Combo, som är en Fiat gjord i Turkiet.

Saker och ting är inte vad dom brukade vara.
Får mig att tänka på dom gamla Ford escort LX som var från Brasilien. I kompis kretsen var det några som hade dom "vanliga" byggda i Europa och några som hade de Brasilianska. Det var alla lustiga fel man kan tänka sig innan dom rostade sönder. Stor skillnad på kvalitet
 
Thailand? Himla koolt va?

De flesta som kör S1000RR är inte medvetna om var deras hoj är byggd och inte heller de som kör någon av Yamahas MT-modeller…Å andra sidan är arbetskraften i Thailand och Malaysia pålitlig och väldigt kvalitetsmedveten. Ingenting blir sämre jämfört med västeuropeiska länder, men vansinnigt mycket bättre än USA och östeuropeiska länder.
 
Min KTM ser nästan alltid ut såhär och tiden den spenderar utanför verkstaden är begränsad. Ville inget särskilt mer än att dela med mig av bilden jag har av KTM. Men när den går så är den kul! 1000009347.jpg
 
Får mig att tänka på dom gamla Ford escort LX som var från Brasilien. I kompis kretsen var det några som hade dom "vanliga" byggda i Europa och några som hade de Brasilianska. Det var alla lustiga fel man kan tänka sig innan dom rostade sönder. Stor skillnad på kvalitet
Vilka minnen
 
De flesta som kör S1000RR är inte medvetna om var deras hoj är byggd och inte heller de som kör någon av Yamahas MT-modeller…Å andra sidan är arbetskraften i Thailand och Malaysia pålitlig och väldigt kvalitetsmedveten. Ingenting blir sämre jämfört med västeuropeiska länder, men vansinnigt mycket bättre än USA och östeuropeiska länder.
Är det inte så att Amerikanska Pan America är sämre jämfört med Thailändska? Men det är väl svårt att svälja för flaggviftare. Samma med Subaru bilar. Polaren jobbar som mek i Utah och hatar fixa toppar på Subarus medan iallafall jag inte hört att Subaru skulle ha några problem i Europa. Men "våra" Subaru är ju byggda i japan. Inte i USA som deras. Motorerna.
 
Sista natten på årets lågkubik-tour spenderades vid en sjö i skogen.
Kojliv med vedeldning, bastu och tvagning i det friska vattnet, samt en liten after-moped på det. - en viss känsla av livskvalitet infinner sig då.
Och....vi gjorde det! - 747 kilometer (ja man räknar kilometer på moped) genom Tornedalen, episkt och framförallt många minnen och möten.
Nästa år då?.....ja...ehh.... :va vi får se.

Tornedalen_2024_07.jpg

Mopperesan21_resize.jpg

Mopperesan3_resize.jpg
 
Charlotte Kalla, Bengt Pohjanen och gubben Bucht i all ära. Du borde bli utsedd till officiell Tornedalsambassadör…!
Ja....men kanske ändå :)
Vi höll ju fanan högt, hela vägen.
Och det finns en hel del platser kvar att besöka och förgylla, så skaka fram med moped.
Jag fixar en tröja åt dig till nästa år, vad har du för storlek?

Tornedalen_2024_15.JPEG

Mopperesan2_tröja.jpg
 
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Back
Top