Dagens bild

Jag brukar hoja runt och leta efter dessa utomhusgym att träna på, använder bl a Naturkartan för att hitta dom och sen köra dit och kolla potentialen. Just denna kväll hade jag inte hojen med mig, utan jag gick. Jag tyckte hur som helst att bilden blev bra, så tänk bara dit en hoj nånstans i nåt hörn så stämmer allt ;)

IMG_3802.JPG

Detta 'trägym' ligger alltså nedanför Fittja, vid Albysjön. En liten bit att gå till från Alby så promenaden blir en utmärkt uppvärmning. Just detta gym är också ett av dom bättre med tunga trästockar, och flera stänger att häva sig i, samt en dip-station mm. Tillsammans med trägymmet vid Harbro (Tumba) är detta min favvis.

Göteborg hade sol och nära 6 grader idag på eftermiddagen så då var det läge att pricka av ”Köra i februari” från årets göra-lista. De större vägarna var torra medan de mindre gatorna hade kvar en del fukt. I skuggiga partier fanns en och annan isfläck kvar från nattens och morgonens minusgrader. Inte läge för knäskrap med andra ord, utan mer av Farmor Anka-körning. Men det var himla skönt att komma ut på en tur!

Önnereds hamn
IMG_2098.jpeg

Det är skönt med en rejäl dusch efter att man har varit ute och smutsat ned sig.
IMG_2100.jpeg

33bd3ba110e3fa75dcef8043c1d1b118.jpg

Här kör vi hoj varje sommar. Över älven fast under vattenytan…

Mvh

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...