Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Hadez

race.exe
Gick med
26 Apr 2006
Hoj
Kawasaki ZX-10R -16
Unik möjlighet!

Vilket tillfälle! Skit i att bygga pool till barnen - här har du ett objekt du kan lägga kärlek på i garaget forever... NOT :rofl

Om nån förståsigpåare nu ska påpeka att "den är ju unik ju" så... jaha so what :arsele
"Om du gillar att vara galen får du vara galen, men du är fortfarande galen"

Untitled.jpg

175 000:-
En av dom sällsyntaste Suzuki motorcyklarna som finns att köpa, den ovanliga Dubbel R, lägger jag nu ut till försäljning till förmån för någon annan att njuta av..

Tillverkad i enbart 500 ex worldwide.
Mer information finner ni på nätet om du inte känner till denna ikon.

Detta ex, Nr 102, är en av dom endast 5 st som togs in till Sverige via KGK.

Historik finns.

Har rullat ca 2600 mil.

Medföljer gör även det ytterst sällsynta Yoshimurasystemet som specialtillverkades just för denna modell.

Första kontakt via mail.

Jag hoppas att hojen får stanna kvar i Sverige, med tanke på dess historia, dock är det troligtvis den internationella markanden som är dess arena, men jag börjar att lägga ut den här på Blocket för att se om något intresse finns.

Priset baserar sig på internationella prisindex, men är diskuterbart.
Man kan resonera såhär:
Pengar, dom kan man alltid tjäna nya, men hur ofta får man möjligheten att äga en äkta raritet? ;-)

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Vilket tillfälle! Skit i att bygga pool till barnen
Jag är väl egoist men jag lägger nog hellre pengar på en riktigt cool hoj än att köpa en pool åt ungar....
Iofs har jag inte ungar heller... :rolleyes:
Fast nu är ju forumet Sporthoj.com och inte familjeliv.se också...

Last edited:
Gick med
3 Apr 2011
Hoj
Skrot
"Det finns massa bilder samt kvitton på när bygget påbörjades till slut. Den är även bes till 2015-07-31 U.A. samt skattad till Februari"

Ja var fan är bilderna då?

"Priset startar på 40 000 kr och det är inte diskuterbart. Så har du pengarna så hör inte av dig och ta upp min tid."

Nähä.. nänä :va

Thunell

Medlem
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
Gammal 750
http://www.sporthoj.com/annonser/?id=76693

40 lax för en gammal fajtad ninja.. blir lite nyfiken på hur det kommer sig att den kostar 1400 hel/hel oavsett vem som köper? försäkringsagent som säljer? :brynad

Rätta mig om jag har fel, men är det inte så att hojar som är 20 år eller äldre kostar så lite oavsett vart man bor eller ålder!?

Brukar inte gilla fightade sporthojar, men den där såg fin ut, tycker dock 40 000 är alldeles för mycket.

Gick med
3 Apr 2011
Hoj
Skrot
Rätta mig om jag har fel, men är det inte så att hojar som är 20 år eller äldre kostar så lite oavsett vart man bor eller ålder!?

Brukar inte gilla fightade sporthojar, men den där såg fin ut, tycker dock 40 000 är alldeles för mycket.

Såg bilderna på hans profil nu, han kan ju lycka till att få 40 för den, 20 får han kanske. Egentligen tror jag inte ens på 20.
Bara ännu en som tror att han får tillbaka pengarna som han har lagt ner.

joggeboy

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2008
Hoj
XT1200Z
Det där stämmer INTE - De är väldigt noga med att man ska skicka in foton och att den ska vara i originalskick - Detta är ju en HPD (hopplockade delar)

Det där med att skicka in bilder gäller inte längre. Classic försäkrade min 20 år gamla Africa Twin hos Bilsportmc nu i år och de ville inte ha några bilder.

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011

Undrar hur man kan lägga 100K på att renovera den och de blir en fighter som man förväntas få ut 40K för ?! Något som inte rimmar bra... hua att lägga 100K på att plocka ihop en hoj som är i grunden från 1989.

asfalt svarvare

pain in the ass
Gick med
2 Mar 2012
Hoj
push montana 3c
Vilket tillfälle! Skit i att bygga pool till barnen - här har du ett objekt du kan lägga kärlek på i garaget forever... NOT :rofl

Om nån förståsigpåare nu ska påpeka att "den är ju unik ju" så... jaha so what :arsele

View attachment 406306

175 000:-
En av dom sällsyntaste Suzuki motorcyklarna som finns att köpa, den ovanliga Dubbel R, lägger jag nu ut till försäljning till förmån för någon annan att njuta av..

Tillverkad i enbart 500 ex worldwide.
Mer information finner ni på nätet om du inte känner till denna ikon.

Detta ex, Nr 102, är en av dom endast 5 st som togs in till Sverige via KGK.

Historik finns.

Har rullat ca 2600 mil.

Medföljer gör även det ytterst sällsynta Yoshimurasystemet som specialtillverkades just för denna modell.

Första kontakt via mail.

Jag hoppas att hojen får stanna kvar i Sverige, med tanke på dess historia, dock är det troligtvis den internationella markanden som är dess arena, men jag börjar att lägga ut den här på Blocket för att se om något intresse finns.

Priset baserar sig på internationella prisindex, men är diskuterbart.
Man kan resonera såhär:
Pengar, dom kan man alltid tjäna nya, men hur ofta får man möjligheten att äga en äkta raritet? ;-)

rejält förenklat innebär ett sådant resonemang att allt egentligen ska vara gratis?!
175 lax för en såpass unik cykel går ju att jämföra med nått extremt från bilvärlden- byggt i små nummer och hälften krashade och skurna- dom som då finns kvar kommer till att kosta därefter....thats life- vill jag ha en dylik unik sak så köper jag den, ligg på den ett år och sälj den till nästa som vill ha den- tjäna en slant på dealen. köpare finns, så är det.

//jj

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Hoj
13st Yamaha (och 2st Honda)
Det har väl tagits upp redan i denna tråd, att det är att jämföra med modern konst.
Köp om du vill ha det, men marknaden avgör priset.
Så tycker man att det är värt slantarna är det ju bara att köpa, men oftast försöker man på något konstigt sätt verifiera hur mycket prylen är värd, och vad folk "bör tycka" om den.
Och där är vi ju olika.
För egen del finns det ett antal objekt (oavsett om det är tavlor av en känd målare, eller hojar) som jag endast vill äga av en anledning - och det är för att sälja dom och få pengarna.
I mitt tycke är det fula saker, som inte fyller någon funktion i mitt liv, men som någon kan betala pengar för.
Det är väl anledningen till att jag inte är någon affärsman på begade prylar, jag vet inte vad andra vill betala för.
Jag köper det jag vill ha, och säljer det jag inte använder, mitt liv känns för kort för att fippla med någonting annat, och jag har för litet garage för att behålla saker av nostalgiskt värde...

Blir däremot fruktansvärt less på uttalanden som "går bra i motor och låda".
Ja, tacka fan för det, en modern motoriserad farkost går ju precis som den ska, annars är det någonting fel på den, onödigt att skriva sånt trams.
Precis som "intressekoll" - vad är det ?
Antingen ska jag sälja prylen, eller så ska jag inte sälja den, punkt slut.
Men jag är ju en bitter gammal gubbe, så jag fattar nog inte att det är oerhört säljande argument som jag irriterar mig på....

T509

Spondon rider!!!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Spondonbygge, vikt: 168kg tankad o klar! GSXR 750 -03
Undrar hur man kan lägga 100K på att renovera den och de blir en fighter som man förväntas få ut 40K för ?! Något som inte rimmar bra... hua att lägga 100K på att plocka ihop en hoj som är i grunden från 1989.

Denna kostade 150 000 i delar och en jävla massa tid så 100 vete fan….

IMG_0291-01.jpg

Last edited:

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Hoj
13st Yamaha (och 2st Honda)
Denna kostade 150 000 i delad och en jävla massa tid så 100 vete fan….

View attachment 406640

Ja, som sagt var.
Nöjet ligger förmodligen i skapandet.
Ska man bygga för att sälja så blir det en helt annan sak, då ska man ha lite koll på vad den smala sektorn ute på marknaden vill betala, och för vilken typ av design.
Så...bygg, kör och fika med polarna - och känn att "Life is good" - där någonstans ligger jag.....

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R

:fakta
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?266828-Unik-MC-p%E5-blocket/page2&p=6025899#post6025899

....och så finns det ju unika hojar -på riktigt

http://www.blocket.se/stockholm/Suzuki_GSX_R_750_RK___RR__54000632.htm

Min gamla...borde nog inte sålt den iaf:gnissla:gnissla:huvet

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Hoj
Thunderace & FZ750

Eller hur man resonerar då man smäller på en fet röv men samtidigt inte gömmer undan den STORA VITA kylvätskebehållaren?

Kawa - 89.jpg

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA