Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Du skrev ju nostalgi, det är därför den dyraste zundapp 125 jag vet gick för 230,000 på klaravik för 2-3 månader sedan.
Du lade nog på en siffra för mycket där. Men det är sant att Zündapp spelar i en egen liga, en KS125 Sport såldes i Tyskland för 130000kr förra året. Även mopparna går för sanslösa belopp, börjar ofta på 50000 och uppåt. Men att även vanliga japaner kostar 20 papp i Sverige är något nytt.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Du lade nog på en siffra för mycket där. Men det är sant att Zündapp spelar i en egen liga, en KS125 Sport såldes i Tyskland för 130000kr förra året. Även mopparna går för sanslösa belopp, börjar ofta på 50000 och uppåt. Men att även vanliga japaner kostar 20 papp i Sverige är något nytt.
Noppe det gick en zundapp på tradera för 132,000. Därimot, zyndappen på klaravik stannade på 230,000

220,000 skulle det vara Screenshot_20230617_223956_com.hsv.freeadblockerbrowser.jpg

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Hoj
13st Yamaha
Troligvis inte så mycket när det gäller hur marknaden fungerar.
Värdet är i paritet med vad någon vill betala, inte vad du eller jag sitter och fablar om.
Hur värderar du en hoj, vad har du för ingångsparametrar, och vad är det som till slut skapar en prisbild?
Skulle vara intressant att höra hur du kommer fram till vilken mängd pengar som ett objekt värderas till.

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Hoj
Flertal

notrightrider

The white zone is for loading and unloading only
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Verkligen.

Hmmm.... En hoj byggd med turbo från start som plötsligt ramlar över tröskeln för besiktningsfrihet.

Hur stor att chansen att någon "arbetar vidare" på maskinen?

Det hoppas jag verkligen inte, det kommer aldrig att bli en värstingturbohojraket.

Det kommer alltid att vara en hoj med gummiram och gammal teknik i botten.

Spar den i orginal, dom var ju inte så jävla vanliga, och bygg turbo på någon dussingixerbusa istället om du vill ha något värre.

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Troligvis inte så mycket när det gäller hur marknaden fungerar.
Värdet är i paritet med vad någon vill betala, inte vad du eller jag sitter och fablar om.
Hur värderar du en hoj, vad har du för ingångsparametrar, och vad är det som till slut skapar en prisbild?
Skulle vara intressant att höra hur du kommer fram till vilken mängd pengar som ett objekt värderas till.
Samlarvärdet på sällsynta hojar i toppskick är omöjligt att bedöma, hittar man rätt köpare finns tydligen inget tak. Bruksvärdet på vanliga hojar är lättare att ha en uppfattning om. Men här chansas det vilt hos säljare. 30-400000 för en 125cc i bruksskick från tidigt 80-tal är nog i överkant. De är inte särskilt ovanliga, och körupplevelsen är inget folk betalar stora pengar för.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Det hoppas jag verkligen inte, det kommer aldrig att bli en värstingturbohojraket.

Det kommer alltid att vara en hoj med gummiram och gammal teknik i botten.

Spar den i orginal, dom var ju inte så jävla vanliga, och bygg turbo på någon dussingixerbusa istället om du vill ha något värre.
Dom verkar inte hålla värdet dom heller. Screenshot_20230618_103158_se.appcorn.Blocket.jpg

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Börjar man skönja att taket är nått o att backen nedåt har börjat så smått.
Tycker mej se detta Innom flera områden utom bilar o mat.

Men tillomed försäljare o företag börjar pruta ordentligt, som ex på en original propeller 990 inklusive moms. Det är vad billiga taiwanesiska propellrar brukar kosta på Amazon o dyligt.

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Verkligen.

Hmmm.... En hoj byggd med turbo från start som plötsligt ramlar över tröskeln för besiktningsfrihet.

Hur stor att chansen att någon "arbetar vidare" på maskinen?

Nu blev jag lite sugen men inser att jag redan har dragit på mig nog med projekt och grejer för en lång tid framåt. Var ju för en gångs skull i rätt ända av landet bara 12 mil bort.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år