Bonzo
Trying real hard to be the shepherd
Gäller det även oss som inte utvecklats sedan vi var 16 år?Men att som fet medelålders man klä sig, prata som och bete sig som om man vore 16 år är väldigt patetiskt.
Gäller det även oss som inte utvecklats sedan vi var 16 år?Men att som fet medelålders man klä sig, prata som och bete sig som om man vore 16 år är väldigt patetiskt.
Alldeles korrekt, ringde igår. Visade sig att jag köpte en annan DT av samma kille härom året.En hoj för @laidback ?
Nu har ju faktiskt DT fler hästar än en SR250. Några tankar om det?Nåt för samlare. Eller nostalgiker (finns det sådana?). Som motorcykel betraktad är den rätt hopplös. Marschfart 80km/t sådär, blir olidlig på vilken väg som helst. Tröttare än trött. För klen för vuxna, för töntig för 16-åringen. Klart övervärderad.
Nu har ju faktiskt DT fler hästar än en SR250. Några tankar om det?
Ber om ursäkt för att jag var förvirrad och ”dagvill”, ser ju att det var bara måndag igår, jag hade torsdag i min hjärna ?Alldeles korrekt, ringde igår. Visade sig att jag köpte en annan DT av samma kille härom året.
Kanske blir affär, vi får se.
En 125:s är ändå bara en 125:a. Även om man plockar ut många hk saknas vridet som finns hos en 250. En hårt trimmad 125:a imponerar på papperet men inte i verkligheten. Hur många kör omkring på dessa i verkligheten? Står nog i garaget några månader innan de säljs vidare.Nu har ju faktiskt DT fler hästar än en SR250. Några tankar om det?
Vi på forumet har gjort vårt bästa för att få dig att någon gång förstå vad alla andra redan vet, men det verkar lönlöst. Därför väljer jag att inte mata trollet med mer visdom som ändå inte går in.En 125:s är ändå bara en 125:a. Även om man plockar ut många hk saknas vridet som finns hos en 250. En hårt trimmad 125:a imponerar på papperet men inte i verkligheten. Hur många kör omkring på dessa i verkligheten? Står nog i garaget några månader innan de säljs vidare.
Vet du skillnaden mellan tvåtakt och fyrtakt när det kommer till vridmoment vid viss cylindervolym?En 125:s är ändå bara en 125:a. Även om man plockar ut många hk saknas vridet som finns hos en 250. En hårt trimmad 125:a imponerar på papperet men inte i verkligheten. Hur många kör omkring på dessa i verkligheten? Står nog i garaget några månader innan de säljs vidare.
Att gaffel-bälgarna var svarta må vara hänt pga av byte, men trumbroms fram? Det kan jag säga med 100% säkerhet att det hade de inte åtminstone inte i Sverige. Här är min
Haha ja precis som den där roliga/felprisatta du la upp häromdagen…. Eller nej just detPersonligen, och nu menar jag personligen, förstår jag inte alls varför man vill ha såna här hojar. Saker som var kul för decennier sen är sällan kul idag. Men vi är alla olika. Synd bara att blocket-tråden urartat och blivet en slags nostalgitripp. Roliga/felprisatta idiotbyggen borde det fokuseras på. Kan inte nån som är intresserad av såna här hojar skapa en nostalig blockettråd istället.
Ni får ursäkta att jag återigen lägger in denna men den här säljaren är verkligen en aldrig sinande källa av underhållning för mig, varje gång min sökbevakning på turbohojar visar att en ny annons lagts in så blir jag alldeles glad inombords och ännu mer så om det visar sig att det är han och hans CX650 igen (vilket det i princip alltid är)
Annonsen försvann från Blocket en tid så jag var lite orolig att han äntligen fått sålt den och att det därmed skulle vara slut på det roliga, men sen plötsligt dök den upp på nytt och nu har han dessutom sänkt priset ännu en gång
View attachment 485713
View attachment 485714
Kan inte någon slänga honom ett meddelande och fråga hur det går för honom, han som alltid får vad han begär för sina hojar? Jag kan inte då han blockat mig
Sjukt cool original lack på denna.
Shit. Vad var ursprungspriset? Han har blockat mig med, annars hade jag skrivit en rad.Ni får ursäkta att jag återigen lägger in denna men den här säljaren är verkligen en aldrig sinande källa av underhållning för mig, varje gång min sökbevakning på turbohojar visar att en ny annons lagts in så blir jag alldeles glad inombords och ännu mer så om det visar sig att det är han och hans CX650 igen (vilket det i princip alltid är)
Annonsen försvann från Blocket en tid så jag var lite orolig att han äntligen fått sålt den och att det därmed skulle vara slut på det roliga, men sen plötsligt dök den upp på nytt och nu har han dessutom sänkt priset ännu en gång
View attachment 485713
View attachment 485714
Kan inte någon slänga honom ett meddelande och fråga hur det går för honom, han som alltid får vad han begär för sina hojar? Jag kan inte då han blockat mig
Nope inte blockad. Han fick en rad.
View attachment 485715
Personligen fattar jag varför man inte vill ha den typen av hojar, man har ingen relation dom.Personligen, och nu menar jag personligen, förstår jag inte alls varför man vill ha såna här hojar. Saker som var kul för decennier sen är sällan kul idag. Men vi är alla olika. Synd bara att blocket-tråden urartat och blivet en slags nostalgitripp. Roliga/felprisatta idiotbyggen borde det fokuseras på. Kan inte nån som är intresserad av såna här hojar skapa en nostalig blockettråd istället.
Bor man på v-kust, äger ett släp och underjordiska katakomber och inte köper den NU är man galen, GALENDen du!
Snyggast bevarade Nighthawken jag sett på år och dag.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |