Dagens Blocket! (mc-relaterat)

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Nåt för samlare. Eller nostalgiker (finns det sådana?). Som motorcykel betraktad är den rätt hopplös. Marschfart 80km/t sådär, blir olidlig på vilken väg som helst. Tröttare än trött. För klen för vuxna, för töntig för 16-åringen. Klart övervärderad.
Nu har ju faktiskt DT fler hästar än en SR250. Några tankar om det?
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Alldeles korrekt, ringde igår. Visade sig att jag köpte en annan DT av samma kille härom året.
Kanske blir affär, vi får se.
Ber om ursäkt för att jag var förvirrad och ”dagvill”, ser ju att det var bara måndag igår, jag hade torsdag i min hjärna ?
Så det blev lite tidsoptimistiskt!
Var det du som knep den?

IMG_5349.jpeg
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Nu har ju faktiskt DT fler hästar än en SR250. Några tankar om det?
En 125:s är ändå bara en 125:a. Även om man plockar ut många hk saknas vridet som finns hos en 250. En hårt trimmad 125:a imponerar på papperet men inte i verkligheten. Hur många kör omkring på dessa i verkligheten? Står nog i garaget några månader innan de säljs vidare.
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
En 125:s är ändå bara en 125:a. Även om man plockar ut många hk saknas vridet som finns hos en 250. En hårt trimmad 125:a imponerar på papperet men inte i verkligheten. Hur många kör omkring på dessa i verkligheten? Står nog i garaget några månader innan de säljs vidare.
Vi på forumet har gjort vårt bästa för att få dig att någon gång förstå vad alla andra redan vet, men det verkar lönlöst. Därför väljer jag att inte mata trollet med mer visdom som ändå inte går in. :arsele
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
En 125:s är ändå bara en 125:a. Även om man plockar ut många hk saknas vridet som finns hos en 250. En hårt trimmad 125:a imponerar på papperet men inte i verkligheten. Hur många kör omkring på dessa i verkligheten? Står nog i garaget några månader innan de säljs vidare.
Vet du skillnaden mellan tvåtakt och fyrtakt när det kommer till vridmoment vid viss cylindervolym?
Vet du skillnaden på vridmoment och effekt?
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Ni får ursäkta att jag återigen lägger in denna men den här säljaren är verkligen en aldrig sinande källa av underhållning för mig, varje gång min sökbevakning på turbohojar visar att en ny annons lagts in så blir jag alldeles glad inombords och ännu mer så om det visar sig att det är han och hans CX650 igen (vilket det i princip alltid är) :hihi

Annonsen försvann från Blocket en tid så jag var lite orolig att han äntligen fått sålt den och att det därmed skulle vara slut på det roliga, men sen plötsligt dök den upp på nytt och nu har han dessutom sänkt priset ännu en gång :rofl
Turbohonda igen.jpg

prissänkt turbohonda.jpg
:skrattaåt

Kan inte någon slänga honom ett meddelande och fråga hur det går för honom, han som alltid får vad han begär för sina hojar? :hihi Jag kan inte då han blockat mig :gnissla :hihi
 

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Personligen, och nu menar jag personligen, förstår jag inte alls varför man vill ha såna här hojar. Saker som var kul för decennier sen är sällan kul idag. Men vi är alla olika. Synd bara att blocket-tråden urartat och blivet en slags nostalgitripp. Roliga/felprisatta idiotbyggen borde det fokuseras på. Kan inte nån som är intresserad av såna här hojar skapa en nostalig blockettråd istället.
Haha ja precis som den där roliga/felprisatta du la upp häromdagen…. Eller nej just det

De finns ju knappt längre, tråden förändras och utvecklas ( tyvärr till det sämre med autisten Tammer på rymmen från sin gode man ) och det finns ju knappast plats för en utbruten blocket underavdelning tråd
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Ni får ursäkta att jag återigen lägger in denna men den här säljaren är verkligen en aldrig sinande källa av underhållning för mig, varje gång min sökbevakning på turbohojar visar att en ny annons lagts in så blir jag alldeles glad inombords och ännu mer så om det visar sig att det är han och hans CX650 igen (vilket det i princip alltid är) :hihi

Annonsen försvann från Blocket en tid så jag var lite orolig att han äntligen fått sålt den och att det därmed skulle vara slut på det roliga, men sen plötsligt dök den upp på nytt och nu har han dessutom sänkt priset ännu en gång :rofl
View attachment 485713

View attachment 485714
:skrattaåt

Kan inte någon slänga honom ett meddelande och fråga hur det går för honom, han som alltid får vad han begär för sina hojar? :hihi Jag kan inte då han blockat mig :gnissla :hihi

Och varför sitter inte du i bilen på väg till Norrbotten?

25tussar måste ju vara ett fynd
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Ni får ursäkta att jag återigen lägger in denna men den här säljaren är verkligen en aldrig sinande källa av underhållning för mig, varje gång min sökbevakning på turbohojar visar att en ny annons lagts in så blir jag alldeles glad inombords och ännu mer så om det visar sig att det är han och hans CX650 igen (vilket det i princip alltid är) :hihi

Annonsen försvann från Blocket en tid så jag var lite orolig att han äntligen fått sålt den och att det därmed skulle vara slut på det roliga, men sen plötsligt dök den upp på nytt och nu har han dessutom sänkt priset ännu en gång :rofl
View attachment 485713

View attachment 485714
:skrattaåt

Kan inte någon slänga honom ett meddelande och fråga hur det går för honom, han som alltid får vad han begär för sina hojar? :hihi Jag kan inte då han blockat mig :gnissla :hihi
Shit. Vad var ursprungspriset? Han har blockat mig med, annars hade jag skrivit en rad.
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Personligen, och nu menar jag personligen, förstår jag inte alls varför man vill ha såna här hojar. Saker som var kul för decennier sen är sällan kul idag. Men vi är alla olika. Synd bara att blocket-tråden urartat och blivet en slags nostalgitripp. Roliga/felprisatta idiotbyggen borde det fokuseras på. Kan inte nån som är intresserad av såna här hojar skapa en nostalig blockettråd istället.
Personligen fattar jag varför man inte vill ha den typen av hojar, man har ingen relation dom.
Allting flyter fram, i takt med tiden.
Vänta lite till så ska du se att helt andra objekt är hetast.
Men ok, ber om ursäkt att jag förpestar tråden, och det ska inte hända igen.
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top