Dagens Blocket! (mc-relaterat)

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Oskyldig, på hedersord! :hihi byggde faktiskt tillbaka min till original innan jag sålde den, så om det där är min gamla så ligger den helt på en senare ägares samvete... Inte ens mitt styre var sådär fult... :död
Du ska ha cred för stubborness, Kajsa Vargkreativitet och mer därtill!
Nä, jag trodde inte dig om att ha fipplat dit ett sånt styre, ånä.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Personligen, och nu menar jag personligen, förstår jag inte alls varför man vill ha såna här hojar. Saker som var kul för decennier sen är sällan kul idag. Men vi är alla olika. Synd bara att blocket-tråden urartat och blivet en slags nostalgitripp. Roliga/felprisatta idiotbyggen borde det fokuseras på. Kan inte nån som är intresserad av såna här hojar skapa en nostalig blockettråd istället.
Jag skulle precis göra ett inlägg ( ett nostalgiskt inlägg ) och då insåg jag att tråden faktiskt blivit en nostalgitråd, istället för humor typ. Du har rätt.
 

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Jag skulle precis göra ett inlägg ( ett nostalgiskt inlägg ) och då insåg jag att tråden faktiskt blivit en nostalgitråd, istället för humor typ. Du har rätt.

Humor? Vad fan är det?

Konsumentinformation heter det.
Ett utmärkt sätt att hålla sig uppdaterad kring vad man inte skall betala för cyklar man ändå inte tänker köpa.


Ja, eller lyteskomik.
Ibland genererad av annonsören, och ibland av oss själva som skriver i tråden...
 

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Danskröv!

(Inte ens tysk, alltså)

Även epitetet "caferacer" känns mer och mer urvattnat. Som tyskt kaffe det med.
Det är väl snarare någon som applicerat bobbermetoden på en sporthoj. Och sedan krängt på offroaddäck för det är ju häftigt med sånt. kafferäser är det ju inte på något sätt, ens lite.
Den här ser ju ut att vara renare bobber än många brattscramblercafebobbers som dyker upp på blocket. Det enda som saknas för att göra det komplett är väl apstyre. :hihi
 

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Det är väl snarare någon som applicerat bobbermetoden på en sporthoj. Och sedan krängt på offroaddäck för det är ju häftigt med sånt. kafferäser är det ju inte på något sätt, ens lite.
Den här ser ju ut att vara renare bobber än många brattscramblercafebobbers som dyker upp på blocket. Det enda som saknas för att göra det komplett är väl apstyre. :hihi


Ja, något fel är det.

Men 50 loppor är den ju värd, lätt. :p
 

PerJohan

Sporthojsnörd
Gick med
28 Apr 2006
Ort
Smålandsskogen (i Värnamotrakten)
Hoj
Kawasaki Z500 -81 såld Honda VRF800 -98 såld Kawasaki Z750 -06

Felix83

Never trust a fart on a motorcycle
Gick med
18 Jan 2022
Ort
Örebro
Hoj
2017 Street Triple RS, 2006 CBF1000A

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Det är väl snarare någon som applicerat bobbermetoden på en sporthoj. Och sedan krängt på offroaddäck för det är ju häftigt med sånt. kafferäser är det ju inte på något sätt, ens lite.
Den här ser ju ut att vara renare bobber än många brattscramblercafebobbers som dyker upp på blocket. Det enda som saknas för att göra det komplett är väl apstyre. :hihi

Danskröv!

(Inte ens tysk, alltså)

Även epitetet "caferacer" känns mer och mer urvattnat. Som tyskt kaffe det med.

Du klagar på att "caféracer" har blivit urvattnat, men inte att någon kallar det här "Bobber"
Det finns inte ett enda bobberattribut på den.
Jag gissar att det är dom lite bredare däcken som folk tycker är bobberaktiga, men en bobber behöver inte ha breda däck, en bobber behöver absolut inte ha ett aphängarstyre.

Vad en bobber däremot behöver är en bobbertank.
Dom ursprungliga bobbersarna byggdes av gamla militärharleys som köptes skitbilligt som överskott efter kriget, sedan rensade man bort olika mycket på dom.
Där har du utgångsläget för hur en bobbertank ser ut.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Du klagar på att "caféracer" har blivit urvattnat, men inte att någon kallar det här "Bobber"
Det finns inte ett enda bobberattribut på den.
Jag gissar att det är dom lite bredare däcken som folk tycker är bobberaktiga, men en bobber behöver inte ha breda däck, en bobber behöver absolut inte ha ett aphängarstyre.

Vad en bobber däremot behöver är en bobbertank.
Dom ursprungliga bobbersarna byggdes av gamla militärharleys som köptes skitbilligt som överskott efter kriget, sedan rensade man bort olika mycket på dom.
Där har du utgångsläget för hur en bobbertank ser ut.
En bobber är ju i grunden en hoj där man plockar bort allt som inte är nödvändigt för funktionen, och kortar bakramen. Breda däck har ju inte något alls med det att göra. Det där stuket är bara en modern bobberhoj, istället för nåt gammalt överblivet krigsmateriel.
 

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Du klagar på att "caféracer" har blivit urvattnat, men inte att någon kallar det här "Bobber"
Det finns inte ett enda bobberattribut på den.
Jag gissar att det är dom lite bredare däcken som folk tycker är bobberaktiga, men en bobber behöver inte ha breda däck, en bobber behöver absolut inte ha ett aphängarstyre.

Vad en bobber däremot behöver är en bobbertank.
Dom ursprungliga bobbersarna byggdes av gamla militärharleys som köptes skitbilligt som överskott efter kriget, sedan rensade man bort olika mycket på dom.
Där har du utgångsläget för hur en bobbertank ser ut.


Jag upplever att jag klagar tillräckligt mycket som det är redan.
 

plisse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Jun 2020
Ort
Degeberga
Hoj
2009 BMW F800R
Favorit i repris!


1687433622033.png

Speciellt detta gillar jag:

"ESA elektroniskfjädring, så vill du stegra med den igång kan jag säg lycka till! Hydraulisk fjädring som krymper ihop framgaffeln och vecklar fram bakfjädringen så du inte stegrar även i full gas!!"

Det, tillsammans med de 231hk gör att man blir lite sugen...
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top