Dagens Blocket! (mc-relaterat)

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Bor man på v-kust, äger ett släp och underjordiska katakomber och inte köper den NU är man galen, GALEN


Visst, gnugga in det bara.

Screenshot_20230620-232903.png



Det är bara en sur CB 650 med ett omöjligt styre - men jag tycker den är snygg och jag skall äga en sådan en dag.

Detta exemplaret verkar vara riktigt fint och lite flottörmassage är en enkel match.

Men den lär gå mig förbi, som synes.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Och varför sitter inte du i bilen på väg till Norrbotten?

25tussar måste ju vara ett fynd
Nja, lite väl långt och så har jag lite tomt på kontot efter YSRen... :gnissla
 

Felix83

Never trust a fart on a motorcycle
Gick med
18 Jan 2022
Ort
Örebro
Hoj
2017 Street Triple RS, 2006 CBF1000A
Ni får ursäkta att jag återigen lägger in denna men den här säljaren är verkligen en aldrig sinande källa av underhållning för mig, varje gång min sökbevakning på turbohojar visar att en ny annons lagts in så blir jag alldeles glad inombords och ännu mer så om det visar sig att det är han och hans CX650 igen (vilket det i princip alltid är) :hihi

Annonsen försvann från Blocket en tid så jag var lite orolig att han äntligen fått sålt den och att det därmed skulle vara slut på det roliga, men sen plötsligt dök den upp på nytt och nu har han dessutom sänkt priset ännu en gång :rofl
View attachment 485713

View attachment 485714
:skrattaåt

Kan inte någon slänga honom ett meddelande och fråga hur det går för honom, han som alltid får vad han begär för sina hojar? :hihi Jag kan inte då han blockat mig :gnissla :hihi
Han får alltid vad han begär för sina hojar. Efter ett tag, när han sänkt priset arton gånger och begär det som någon faktiskt är redo att betala.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Herregud!
Är det originalstyret som han helt sonika vänt på...?
Knappast. Snarare ett mjukt uppochnedvänt 22 mm biltema crossstyre, utan den välbehövliga fågelpinnen.
Tjälskada, 'snap', så sitter man med 35 cm styre i näven och en besynnerlig linjeförskjutning ut i periferin. Tjoho! Nature, here I come!

Edit;
Hur sitter man ens på den?
@Bushido
Du byggde ju en café av en CM125T.
Ungdomssynder, men har du med denna att göra?
 
Last edited:

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Vet du skillnaden mellan tvåtakt och fyrtakt när det kommer till vridmoment vid viss cylindervolym?
Vet du skillnaden på vridmoment och effekt?
Jag vet att ingen ligger på motorvägen några längre sträckor med en 125cc offroad, men med en SR250 är det en annan sak. Jag har både en gammal tvåtakts 125:a och en 250 twin från samma år. De spelar inte i samma division körmässigt, om man säger...
 

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Jag vet att ingen ligger på motorvägen några längre sträckor med en 125cc offroad, men med en SR250 är det en annan sak. Jag har både en gammal tvåtakts 125:a och en 250 twin från samma år. De spelar inte i samma division körmässigt, om man säger...

Du vet så himla mycket.

40701 SS1000 2012-05-12 Honda MTX125 1628 km


Hej! Jag heter tydligen "ingen" i din värld.

1628 km inom 24 tim på en MTX 125 från tidigt 80-tal.

Jag gör gärna om samma resa på en SR 250, men jag bedömer att det skulle vara en större prövning för mig än på en offroad 125a.
 

Nikehaj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Aug 2009
Ort
Sthlm
Hoj
R1200GS , MT09 , Bäbis Ninja.. och en jävla massa mc under 40+år :)
Äsch, det är ju bara metall och ser ju rätt coolt ut med uppskrapade system. Visar att de körs på rätt sätt.
Jovars..tänkte mer på att nu är det ju inte ett helsystem från black widow som sitter där..:fyllisar
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
@Bushido
Du byggde ju en café av en CM125T.
Ungdomssynder, men har du med denna att göra?
Oskyldig, på hedersord! :hihi byggde faktiskt tillbaka min till original innan jag sålde den, så om det där är min gamla så ligger den helt på en senare ägares samvete... Inte ens mitt styre var sådär fult... :död
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top