Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Favorit i repris!


View attachment 485788

Speciellt detta gillar jag:

"ESA elektroniskfjädring, så vill du stegra med den igång kan jag säg lycka till! Hydraulisk fjädring som krymper ihop framgaffeln och vecklar fram bakfjädringen så du inte stegrar även i full gas!!"

Det, tillsammans med de 231hk gör att man blir lite sugen...
"proffesionellt installerat powercomander, helöppet remussystem, samt Växellådan från K1300S vilket ger den 231HK"

Uuh...
Han glömde skriva kompressorkittet som är påskruvat för den effekten.
 

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Favorit i repris!


View attachment 485788

Speciellt detta gillar jag:

"ESA elektroniskfjädring, så vill du stegra med den igång kan jag säg lycka till! Hydraulisk fjädring som krymper ihop framgaffeln och vecklar fram bakfjädringen så du inte stegrar även i full gas!!"

Det, tillsammans med de 231hk gör att man blir lite sugen...


Synd att inte växellådan är bytt på just detta exemplaret. Det har man ju hört att lådan från K1300 är enda lösningen för dessa. Verkligt synd.
Hade det inte varit för just det kunde det nog blivit affär.

*sardonisktleende*
 

Felix83

Never trust a fart on a motorcycle
Gick med
18 Jan 2022
Ort
Örebro
Hoj
2017 Street Triple RS, 2006 CBF1000A
Favorit i repris!


View attachment 485788

Speciellt detta gillar jag:

"ESA elektroniskfjädring, så vill du stegra med den igång kan jag säg lycka till! Hydraulisk fjädring som krymper ihop framgaffeln och vecklar fram bakfjädringen så du inte stegrar även i full gas!!"

Det, tillsammans med de 231hk gör att man blir lite sugen...
Han "tar ju gärna inbyte med pengar emellan på båda hålen". Det låter som en helt annan typ av (olaglig) transaktion! :tuttar
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89
Synd att inte växellådan är bytt på just detta exemplaret. Det har man ju hört att lådan från K1300 är enda lösningen för dessa. Verkligt synd.
Hade det inte varit för just det kunde det nog blivit affär.

*sardonisktleende*
Nästan så man borde be om en provkörning och dra en fet wheelie. Att ESA gör att den inte "stegrar"? Det är så fnissigt.

Och nu har han servat den själv, fast på sin firma, som är eller inte är BMW-auktoriserad? Om han nu har BMW-verkstad, varför säljer han den inte via firman?

Det luktar så mycket fisk här. :katt

Men underhållande är det!
 

Nikehaj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Aug 2009
Ort
Sthlm
Hoj
R1200GS , MT09 , Bäbis Ninja.. och en jävla massa mc under 40+år :)
Favorit i repris!


View attachment 485788

Speciellt detta gillar jag:

"ESA elektroniskfjädring, så vill du stegra med den igång kan jag säg lycka till! Hydraulisk fjädring som krymper ihop framgaffeln och vecklar fram bakfjädringen så du inte stegrar även i full gas!!"

Det, tillsammans med de 231hk gör att man blir lite

Favorit i repris!


View attachment 485788

Speciellt detta gillar jag:

"ESA elektroniskfjädring, så vill du stegra med den igång kan jag säg lycka till! Hydraulisk fjädring som krymper ihop framgaffeln och vecklar fram bakfjädringen så du inte stegrar även i full gas!!"

Det, tillsammans med de 231hk gör att man blir lite sugen...
Jävla Idiot!..
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Favorit i repris!


View attachment 485788

Speciellt detta gillar jag:

"ESA elektroniskfjädring, så vill du stegra med den igång kan jag säg lycka till! Hydraulisk fjädring som krymper ihop framgaffeln och vecklar fram bakfjädringen så du inte stegrar även i full gas!!"

Det, tillsammans med de 231hk gör att man blir lite sugen...
Klistrar in hela beskrivningen så vi har lite referensmaterial framöver på K1200 an

"Beskrivning
Med tung sten i hjärtat ska jag sälja min favoritmotorcykel till förmån av en Kawasaki H2, denna motorcykel har FULLT M-Paket, den är extremt fin och endast arbetat på av professionella (BARA BMW VERKSTÄDER ENL SERVICEBOK), nu till det goda detta var en av de 10 i Sverige de skulle döda Hayabusan med, så proffesionellt installerat powercomander, helöppet remussystem, samt Växellådan från K1300S vilket ger den 231HK. Verkligen inte sönderkörd av snorungar, känner förra ägaren, han körde den fint, jag hade den på bolaget fram tills för några dagar sedan då jag gjorde ägarbyte till mig själv privat. Lite mer info om denna magiska hoj!!

Med tanke på hur unik den är säljes den till UNDERPRIS! Och detta är sista årsmodellen av denna hoj med!

Nytt premium GEL-batteri! ESA elektroniskfjädring, så vill du stegra med den igång kan jag säg lycka till! Hydraulisk fjädring som krymper ihop framgaffeln och vecklar fram bakfjädringen så du inte stegrar även i full gas!!

Vill du köra på vintern?? Nästan lika bra antisladd som på en bil!!!
Värmehandtag Färddator ABS-bromsarMRA Mätarställning: 7000 mil (motorn är exeptionel) Färg: Silver/blå Typ: Touring/Landsväg Stämplad service historik till sista servicen som gjordes senast! stor service med gjord vi, ALDRIG egen servad (förutom batteribyte) besiktigad ett år fram -, original ljuddämpare finns med! j, jag tar gärna inbyte med pengar emellan på båda hålen"


Här är några av de tidigare annonserna:
200-220 hästar
224 hästar
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Klistrar in hela beskrivningen så vi har lite referensmaterial framöver på K1200 an

"Beskrivning
Med tung sten i hjärtat ska jag sälja min favoritmotorcykel till förmån av en Kawasaki H2, denna motorcykel har FULLT M-Paket, den är extremt fin och endast arbetat på av professionella (BARA BMW VERKSTÄDER ENL SERVICEBOK), nu till det goda detta var en av de 10 i Sverige de skulle döda Hayabusan med, så proffesionellt installerat powercomander, helöppet remussystem, samt Växellådan från K1300S vilket ger den 231HK. Verkligen inte sönderkörd av snorungar, känner förra ägaren, han körde den fint, jag hade den på bolaget fram tills för några dagar sedan då jag gjorde ägarbyte till mig själv privat. Lite mer info om denna magiska hoj!!

Med tanke på hur unik den är säljes den till UNDERPRIS! Och detta är sista årsmodellen av denna hoj med!

Nytt premium GEL-batteri! ESA elektroniskfjädring, så vill du stegra med den igång kan jag säg lycka till! Hydraulisk fjädring som krymper ihop framgaffeln och vecklar fram bakfjädringen så du inte stegrar även i full gas!!

Vill du köra på vintern?? Nästan lika bra antisladd som på en bil!!!
Värmehandtag Färddator ABS-bromsarMRA Mätarställning: 7000 mil (motorn är exeptionel) Färg: Silver/blå Typ: Touring/Landsväg Stämplad service historik till sista servicen som gjordes senast! stor service med gjord vi, ALDRIG egen servad (förutom batteribyte) besiktigad ett år fram -, original ljuddämpare finns med! j, jag tar gärna inbyte med pengar emellan på båda hålen"


Här är några av de tidigare annonserna:
200-220 hästar
224 hästar
Vore kul att se broms pappren då effekten sakta ökar o är uppe i dom regionerna som dom allra nyaste motor konstruktionerna Honda cbr-rr-r-sp o ducati v4 samt påstått decattad R1M.

O detta men en ytters gammal motor konstruktion.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Men helt ärligt nu: kan ni rekommendera denna hoj för mig att gå vidare från min cb250 -82 på 27hk? Är lite sugen på att lägga till en nolla på effekten, 27 till typ 270hk. Eller kommer jag att spinna loss på första repan?
Det är en perfekt hoj för dig att uppgradera med.
 

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Men helt ärligt nu: kan ni rekommendera denna hoj för mig att gå vidare från min cb250 -82 på 27hk? Är lite sugen på att lägga till en nolla på effekten, 27 till typ 270hk. Eller kommer jag att spinna loss på första repan?


Utmärkt val. Killen lär vara tillräckligt desp att sälja så han kör nog gärna hem den till dig.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Café racer kawa GPZ 900 https://www.blocket.se/annons/halland/caf_racer_kawa_gpz_900/108848014

Nej,nej och åter nej ?
Är jag ensam om att tycka att den har en del som talar för sig?
Om man slutar kalla den för café, lackar om, byter till rund lampa och skalar bort de värsta designplumparna som skivan där framme, ett vettigt styre mm. Mest småpill, inte alltför mycket och så sitter det vettiga komponenter avseende hjul/sving/gaffel. Tycker ändå den har vettiga proportioner. Brorsans förstahoj var nog på väg mot något sådant, fast med original bakdel innan den planterades i skogen.
Jag gillade 90-talets kreativitet på streetfightersidan, lite "byggpåvadduhar". För många såg dock ut som om de gick på styltor.
1 månad för en klåpare som jag och jag tror den hade blivit fräck.
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Jag tror att jag bajsat attraktivare saker än sådär.
? Varför håna andra människor som försöker och tydligen har ett genuint intresse för hojåkning? Smaken är som baken och gissar att dessa personer inte sitter på fora och gnäller på andras byggen eller gör sig lustiga för detta. Oavsett vad deras slutresultat blir i pöbelns tycke så tror jag att dessa personer älskar hojåkning och med allt vad det innebär. Riktigt uselt och inte hedrande att göra detta i mitt tycke trycka ner entusiaster. Tack för ordet ?

FB_IMG_1679292116007.jpg
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top