Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ja det är ju uppenbart att dom har kopierat när loggan är kopierad också.

Men egen idé?

Hur mycket kan man variera ett auspuff?

Den ska ha en viss volym för att dämpa ljudet, det ska vara ett rör in och en öppning ut.
Man vill inte ha så lång ljuddämpare, så då gör man den grov istället, för att komma upp i volym, det får inte sticka ut så mycket, så då klämmer man det ovalt, fast det är viktigare för nerläggsvinklar att det är smalt nertill så kan man ta igen lite volym upptill så då gör man det typ trekantigt, sen ska man göra en avslutning på det som går att ta loss så man kan packa om, och sedan vill man ju att avgaserna ska blåsa bakåt och inte snett uppåt så då gör man gavelkoppen lite sned...

Gissa vad det kommer att se ut som?

Sen gör ju kineserna auspuff efter egen ide ibland, men vi vill inte ha auspuffs som ser ut som en gatlingkulspruta eller en fleshlight här, vi vill ha något som ser traditionellt ut...
Typ som ett Akra... Det säljer bra....
Ja, jag har inget emot kinapuff, men det är ju lite småfult att sälja som något dyrare smycke. Jag hade ett biltemapuff på en hoj, för en massa år sen. Det var billigt och jag hade inte mycket pengar.
Hade väl kunnat göra det lite fräsigare med ett klistermärke, men det ser ju bara dråpligt ut. Lite som att ha en uppenbar fejkrolex och flasha den för kredd. :hihi

smilfinken

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Nov 2020
Hoj
Bonneville
Visst kan jag leva med att någon köper ett billigt slippis, men rent fejk är tråkigt. Det skulle hellre få ha en egen logga och heta Beijing auspuff istället.

Hade väl kunnat göra det lite fräsigare med ett klistermärke, men det ser ju bara dråpligt ut. Lite som att ha en uppenbar fejkrolex och flasha den för kredd. :hihi

Jag ser en uppenbar marknad för någon driftig tredjepartskinakopiaklistermärksproducent.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Nya bilder och förtydligandet att den faktiskt är MYCKET UDDA gör säkert susen den här gången :hihi Sista bilden han lagt in är på en utländsk annons med mycket högre prislapp, för det visar ju att hojen faktiskt är värd mycket mer än han begär :rofl

turbohonda om igen.jpg

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Vad har han betalt, tro?
Jag är helt säker på att jag sett denna hojen på blocket tidigare för någonstans runt 65 papp, min gissning är att nuvarande ägaren köpte den då i tron att jämförelsen med utländska annonsers prissättning indikerade att hojen skulle vara värd mycket mer, att dåvarande säljaren sålde billigt då han inte visste vad han hade och att det skulle gå göra sig en snabb hacka på denna "sällsynta samlarhoj som inte såldes i norden"...

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Jag är helt säker på att jag sett denna hojen på blocket tidigare för någonstans runt 65 papp, min gissning är att nuvarande ägaren köpte den då i tron att jämförelsen med utländska annonsers prissättning indikerade att hojen skulle vara värd mycket mer, att dåvarande säljaren sålde billigt då han inte visste vad han hade och att det skulle gå göra sig en snabb hacka på denna "sällsynta samlarhoj som inte såldes i norden"...
Du har verkligen alla förutsättningar att bli "the ultimate stalker"...

Gillas, åtminstone i detta fall.

notrightrider

The white zone is for loading and unloading only
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.

Men men men...?

Var det inte han som inte alls hade brått med att sälja och inte skulle acceptera några skambud?

Nu prutar han ju med sig själv...?

Jag förstår verkligen iinnggeennttiinngg.

Om han nu är så rik och obekymrad som han ville framstå som i början så är det väl bara att bygga ett plasttält kring hojen och vänta in marknaden tills det att andra värderar hojen på samma nivå som han själv gör?

Krångelpelle.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Men men men...?

Var det inte han som inte alls hade brått med att sälja och inte skulle acceptera några skambud?

Nu prutar han ju med sig själv...?

Jag förstår verkligen iinnggeennttiinngg.

Om han nu är så rik och obekymrad som han ville framstå som i början så är det väl bara att bygga ett plasttält kring hojen och vänta in marknaden tills det att andra värderar hojen på samma nivå som han själv gör?

Krångelpelle.
Det vet väl vem som helst, att det är bättre att pruta med sig själv, än att pruta med eventuella köpare...?

smilfinken

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Nov 2020
Hoj
Bonneville
Nya bilder och förtydligandet att den faktiskt är MYCKET UDDA gör säkert susen den här gången :hihi Sista bilden han lagt in är på en utländsk annons med mycket högre prislapp, för det visar ju att hojen faktiskt är värd mycket mer än han begär :rofl

View attachment 486085
Eloxi.. vaförnått? El-oxiderade? Tror inte anoden når ända fram till katoden där.

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
...men kan säljaren garantera att det inte blir några fel på den i framtiden?
Fel? Det är en Yamaha... Sen är det inte så mycket som kan gå sönder på en SR250, det är det som är charmen med den hojen. En cylinder, en förgasare, en tändspole, en av allting. Kanske inte jättesnabb, men sagolikt basic. En riktig Motorcykel, jämförbar med gamla tiders BSA eller Matchless. Det är därför de är så eftertraktade av samlare.

notrightrider

The white zone is for loading and unloading only
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Fel? Det är en Yamaha... Sen är det inte så mycket som kan gå sönder på en SR250, det är det som är charmen med den hojen. En cylinder, en förgasare, en tändspole, en av allting. Kanske inte jättesnabb, men sagolikt basic. En riktig Motorcykel, jämförbar med gamla tiders BSA eller Matchless. Det är därför de är så eftertraktade av samlare.

...så varför hugger ingen av dessa samlare? Annonsen har legat ute sedan i onsdags och prutmån utlovas genom ”BVSA”.

Varför köper inte du denna eftertraktade klassiker?

Dags att gå från ord till handling - eller tona ner snacket om priser och samlare i fortsättningen.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
...så varför hugger ingen av dessa samlare? Annonsen har legat ute sedan i onsdags och prutmån utlovas genom ”BVSA”.

Dags att gå från ord till handling - eller tona ner snacket om priser och samlare i fortsättningen.
Han trollar. Den röda tråden i nästan alla hans poster är att han säger saker som historiskt fått folk att säga emot här på forumet, exempelvis bromsa omkull sig.

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare

Den här hojen är behäftad med några mindre defekter som drar ned intresset hos samlare, plus att priset är lite i överkant. Sen börjar säsongen vara över nu, vid det här laget har alla redan köpt på sig vad de vill ha. För min del har jag redan "garaget" fullt, men nästa köp blir säkert en SR250.

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka