Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Om man inte vill ta klivet och bli fullvärdig medlem direkt, så kan man smyga igång med den här.
Tradera i och för sig, men värd att exponeras.

View attachment 487408
Asball, den hade gjort sig bredvid mina lillhojar :yoparty :tummenupp

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Strunta i det, du vet det ska gjutas och så mycket mer...:krama
Det är ju det som är så bra med denna, nyrenoverad och besiktigad dvs INTE ett projekt utan redan färdig! Jag har sagt att jag inte ska ha flera projekt, men fler ickeprojekt har jag väl aldrig sagt något om? :gnissla :hihi

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Det är ju det som är så bra med denna, nyrenoverad och besiktigad dvs INTE ett projekt utan redan färdig! Jag har sagt att jag inte ska ha flera projekt, men fler ickeprojekt har jag väl aldrig sagt något om? :gnissla :hihi
Fast, vad vet vi om herren som renoverat denna? Saker och ting brukar ju kunna bli projekt i alla fall, fast man inte ämnat....

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Om man inte vill ta klivet och bli fullvärdig medlem direkt, så kan man smyga igång med den här.
Tradera i och för sig, men värd att exponeras.

View attachment 487408

Bara köpa och sen ringa till Sofia Hogs.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Fast, vad vet vi om herren som renoverat denna? Saker och ting brukar ju kunna bli projekt i alla fall, fast man inte ämnat....
Sant... Jaja, just nu är det ändå inte aktuellt. Får spara ett tag innan det blir fler proj *host* jag menar ickeprojektinköp :hihi

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Bara köpa och sen ringa till Sofia Hogs.
Sen kan man bli "prospect" eller "hangarunds", och få springa och köpa öl åt de riktiga medlemmarna. Fast jag tror att de riktiga mc-gängen blivit utkonkurrerade av de nya flyktinggrupperna, som helt saknar klass och stil och gärna engagerar mindreråriga och allt pack som finns.

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Hoj
13st Yamaha
Sen kan man bli "prospect" eller "hangarunds", och få springa och köpa öl åt de riktiga medlemmarna. Fast jag tror att de riktiga mc-gängen blivit utkonkurrerade av de nya flyktinggrupperna, som helt saknar klass och stil och gärna engagerar mindreråriga och allt pack som finns.
App, app!
Det finns ingenting som bevisar att till exempel HA är kriminella, det är ju bara en eventuellt enskild medlem som inte kan hålla sig inom lagens ramar, och det kan ju inte organisationen ta ansvar för, eller hur?
Som organisation kör dom ju bara hoj för att ha kul, och delar ut blommor till cancerpatienter och ger bidrag till behövande, vilket är väldigt fint gjort.
Här är till exempel en hojförsäljning på grund av att dottern ska ha moped, så det måste ju betraktas som en mysig åtgärd.
Sedan ligger väl prutmånen inom ramen för vad en moped kostar, men där blir det tankevurpa för mig, finns säkert en anledning...

Vrod.jpg

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Vad i helvete har hänt med prissättningen på denna? :va

Nja, det där var väl lite väl optimistiskt. Jag skulle tro att han eventuellt skulle kunna få hälften en bra dag, men eftersom den dessutom är en importhoj så tror jag inte ens att det är så troligt.

Gillar dock hojen. Den första MC jag köpte helt oanvänd var en Mille och jag ångrar fortfarande att jag sålde den.
(Fast min var snyggare, har överlag svårt för gula hojar.)

MR Z

Med TL´n är man herre över åskan!
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Suzuki TL1000R-99, Yamaha XT660R-08, Ducati 1198S-09, Yamaha XTX Sidewinder 141"LE
En så kallad GDSGD, går det så går det. Jag gillar hojen, men inte sexsiffrigt gill.
RSV Mille... Efter att ägt en SP1 och 2 st TL1000R och fortfarande äger en kan jag efter en provkörning av en Mille konstatera; tröttare jävla maskin i 1000cc klassen finns inte, fint schassi dock. Då jag jobbar inom vvs branschen är min bestämda åsikt att pannrum generellt har snyggare instrumentering än dessa missfoster. Framlampan sen..

MR Z

Med TL´n är man herre över åskan!
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Suzuki TL1000R-99, Yamaha XT660R-08, Ducati 1198S-09, Yamaha XTX Sidewinder 141"LE
Nja, det där var väl lite väl optimistiskt. Jag skulle tro att han eventuellt skulle kunna få hälften en bra dag, men eftersom den dessutom är en importhoj så tror jag inte ens att det är så troligt.

Gillar dock hojen. Den första MC jag köpte helt oanvänd var en Mille och jag ångrar fortfarande att jag sålde den.
(Fast min var snyggare, har överlag svårt för gula hojar.)
En riktig tattar-hoj om du frågar mig! Fint chassi och bra bromsar, samt coolt på sin tid med polerad ram. Men motorn.. I jämförelse får en Ferguson att framstå som rapp och karaktärsfull! Ja en ABC800 ger högre adrenalinpåslag än denna pjäs..

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
En riktig tattar-hoj om du frågar mig! Fint chassi och bra bromsar, samt coolt på sin tid med polerad ram. Men motorn.. I jämförelse får en Ferguson att framstå som rapp och karaktärsfull! Ja en ABC800 ger högre adrenalinpåslag än denna pjäs..

Karaktär har väl den motorn mer än nog? Möjligen var den jag körde dåligt mappad eller nåt men den hade en svacka i mellanregistret som följdes av en ganska abrupt effektökning några hundra rpm senare. Jag vågade inte ge gas ur kurvorna med den. Körstilen tvingades istället bli konstant gas genom hela kurva, och i utgången blev det mer liksom sikta och skjut, alltså först rätar man upp hojen och inte förrän man har siktet inställt mot nästa kurva ger man gas.

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Jag frågade inte dig, men tack ändå för att du delade med dig.

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
RSV Mille... Efter att ägt en SP1 och 2 st TL1000R och fortfarande äger en kan jag efter en provkörning av en Mille konstatera; tröttare jävla maskin i 1000cc klassen finns inte, fint schassi dock. Då jag jobbar inom vvs branschen är min bestämda åsikt att pannrum generellt har snyggare instrumentering än dessa missfoster. Framlampan sen..
Är det så illa alltså? Jag har ju en TL1000R, jag trodde Millen var bättre på alla plan.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år