Inte för att jag vet hur mycket genomsnittsposören kör men den där har alltså gått ungefär 100 mil om året?![]()
Den lär ha stått still typ 30 av de 40 åren men det är ändå imponerande att en sådan hoj ändå körts rätt många mil.
Mvh
Inte för att jag vet hur mycket genomsnittsposören kör men den där har alltså gått ungefär 100 mil om året?![]()
Den lär ha stått still typ 30 av de 40 åren men det är ändå imponerande att en sådan hoj ändå körts rätt många mil.
Mvh
Den har ju back!Jag hittar inga bra vettiga anledningar att köpa den här.
View attachment 513320
Can-Am Origin BOKA NU https://www.blocket.se/annons/uppsala/can_am_origin_boka_nu/1001766119
Jag skulle vilja prova den, men hur 8,9kWh ska räcka över 10 mil vore kul att veta.Jag hittar inga bra vettiga anledningar att köpa den här.
View attachment 513320
Can-Am Origin BOKA NU https://www.blocket.se/annons/uppsala/can_am_origin_boka_nu/1001766119
HeheUppside down
View attachment 513345View attachment 513346
![]()
Gaffelben uppside down säljes i Jönköping | Blocket
1500 kr - Reservdelar - Jönköping - Längd 97 cm bred 5.5cm axel hål 2.0 cmwww.blocket.se
Jag kollade mina gamla hojtidningar för att se om cb750 -74 och tidigare hade blinkers eller ev bara blinkersknapp. Dåligt med bilder och tester.Ja jag märkte avsaknad av kopplingshandtag
Original luftburk fick jag med
Däcken ska bytas , har ni några förslag?
Och blinkers är väl inte ett krav innan -75 tror jag
CB750 första årsmodell - den med kantiga sidokåpor - hade blinkers. 100% säkerJag kollade mina gamla hojtidningar för att se om cb750 -74 och tidigare hade blinkers eller ev bara blinkersknapp. Dåligt med bilder och tester.
En amerikansk cb750 var på omslaget -74.
Den hade blinkers. Och ett styre som såg ut som ditt.
En bild från -74 ”Vårsalong-74” hade en bild på en cb750 med blinkers och lågt styre.
En finsk cb750 från -74 hade blinkers.
De cb350 och 500 från -74 hade blinkers.
Detta trots att det svenska blinkerskravet kom -75. Det verkar inte som att det importerades några pre -75 till Sverige utan blinkers.
Att jänkarna hade högre styren än Europamarknaden var vanligt. De hade också kortare bakskärm än de europeiska.
Jag vet inte när de började med bromsljuslampor i blinkersen. 5W som varselljus och 21W till blinket. Absolut förbjudet i Sverige. Då, fram till en batch med nya EU-regler kom.
Att cb750 såldes i Sverige utan blinkers före -75 tvivlar jag på.
Det finns säkert en fb-grupp för originalrenoverare som vet exakt.![]()
Ja jag har reglage för blinkers på vänster handtag , så jag ska nog montera blinkers tids nogJag kollade mina gamla hojtidningar för att se om cb750 -74 och tidigare hade blinkers eller ev bara blinkersknapp. Dåligt med bilder och tester.
En bild från -74 ”Vårsalong-74” hade en bild på en cb750 med blinkers och lågt styre.
Detta trots att det svenska blinkerskravet kom -75. Det verkar inte som att det importerades några pre -75 till Sverige utan blinkers.
Att jänkarna hade högre styren än Europamarknaden var vanligt. De hade också kortare bakskärm än de europeiska.
Jag vet inte när de började med bromsljuslampor i blinkersen. 5W som varselljus och 21W till blinket. Absolut förbjudet i Sverige. Då, fram till en batch med nya EU-regler kom.
Imponerande skick måste jag säga!Kawan har snart gått 10.000 mil
Alla Honda som såldes i Sverige hade blinkers som original. Jag vet eftersom firman jag jobbade på var Honda handlareJag kollade mina gamla hojtidningar för att se om cb750 -74 och tidigare hade blinkers eller ev bara blinkersknapp. Dåligt med bilder och tester.
![]() |
BMW R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |
![]() |
Sveriges vägar i allt bättre skick
Foto: Liza Simonsson Utv... |
![]() |
H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj
Nu börjar det närma sig för... |
![]() |
Norrtälje Custom Bike Show
Förra året firade Twin Club... |