Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Vi hade ingen körsträcketråd förra säsongen.

Jag hade ingen totalsträcka att skryta om såg jag.
Kawan har jag kört 500 mil i snitt per år sedan jag köpte den 2015.
TDMen nästan 1000 mil i snitt per år sedan jag köpte den 2014.

IMG_0460.jpegIMG_1824.jpeg
Mina bästa posörbilder. En är ifrån fotokurvan på Bulten minsann. Inte så coola men gubben är med på bild.

Jag kan skryta om att Kawan och jag pallade 85 mil en dag och 160 min på två dagar.
En baggis, men inget att skryta om i IB-sammanhang.

TDMen gick 1000 mil på 42 dagar och 135 mil en annan gång, dock oplanerat.

Nä det är inte värst, bara en jämförelse med gamla blockethojar. Eller nya för den delen.

Kawan har snart gått 10.000 mil och TDMen 15.100 mil. Skryt eller osäljbara beroende på.

Bägge hojarna får mig att le. Jag har inte slangat med någon. Inte ens kört 200. Ååååhhh, öööööööhh, buuuuuhu!

Jaja, det som är sjuukt roligt är moppen! Grabbarnas renoverades i våras efter 14 år i källaren.
Nästan 200 mil förra året.

IMG_0853.jpeg
Fotokurvan, Bulten. 10-15 mil en dag är inga problem. Nä inte heller det är något att skryta om i hard core moppesammanhang.

Men då är jag uppe i 1700 mil. Om moppen räknas. Den gör mer än 30 ju.

Joråsåatte… Så jävla king!
 
Ja jag märkte avsaknad av kopplingshandtag 😃
Original luftburk fick jag med
Däcken ska bytas , har ni några förslag?
Och blinkers är väl inte ett krav innan -75 tror jag
Jag kollade mina gamla hojtidningar för att se om cb750 -74 och tidigare hade blinkers eller ev bara blinkersknapp. Dåligt med bilder och tester.
En amerikansk cb750 var på omslaget -74.
Den hade blinkers. Och ett styre som såg ut som ditt.
En bild från -74 ”Vårsalong-74” hade en bild på en cb750 med blinkers och lågt styre.
En finsk cb750 från -74 hade blinkers.
De cb350 och 500 från -74 hade blinkers.
Detta trots att det svenska blinkerskravet kom -75. Det verkar inte som att det importerades några pre -75 till Sverige utan blinkers.
Att jänkarna hade högre styren än Europamarknaden var vanligt. De hade också kortare bakskärm än de europeiska.
Jag vet inte när de började med bromsljuslampor i blinkersen. 5W som varselljus och 21W till blinket. Absolut förbjudet i Sverige. Då, fram till en batch med nya EU-regler kom.

Att cb750 såldes i Sverige utan blinkers före -75 tvivlar jag på.
Det finns säkert en fb-grupp för originalrenoverare som vet exakt. 🙂
 
Jag kollade mina gamla hojtidningar för att se om cb750 -74 och tidigare hade blinkers eller ev bara blinkersknapp. Dåligt med bilder och tester.
En amerikansk cb750 var på omslaget -74.
Den hade blinkers. Och ett styre som såg ut som ditt.
En bild från -74 ”Vårsalong-74” hade en bild på en cb750 med blinkers och lågt styre.
En finsk cb750 från -74 hade blinkers.
De cb350 och 500 från -74 hade blinkers.
Detta trots att det svenska blinkerskravet kom -75. Det verkar inte som att det importerades några pre -75 till Sverige utan blinkers.
Att jänkarna hade högre styren än Europamarknaden var vanligt. De hade också kortare bakskärm än de europeiska.
Jag vet inte när de började med bromsljuslampor i blinkersen. 5W som varselljus och 21W till blinket. Absolut förbjudet i Sverige. Då, fram till en batch med nya EU-regler kom.

Att cb750 såldes i Sverige utan blinkers före -75 tvivlar jag på.
Det finns säkert en fb-grupp för originalrenoverare som vet exakt. 🙂
CB750 första årsmodell - den med kantiga sidokåpor - hade blinkers. 100% säker
 
Jag kollade mina gamla hojtidningar för att se om cb750 -74 och tidigare hade blinkers eller ev bara blinkersknapp. Dåligt med bilder och tester.
En amerikansk cb750 var på omslaget -74.
Den hade blinkers. Och ett styre som såg ut som ditt.
En bild från -74 ”Vårsalong-74” hade en bild på en cb750 med blinkers och lågt styre.
En finsk cb750 från -74 hade blinkers.
De cb350 och 500 från -74 hade blinkers.
Detta trots att det svenska blinkerskravet kom -75. Det verkar inte som att det importerades några pre -75 till Sverige utan blinkers.
Att jänkarna hade högre styren än Europamarknaden var vanligt. De hade också kortare bakskärm än de europeiska.
Jag vet inte när de började med bromsljuslampor i blinkersen. 5W som varselljus och 21W till blinket. Absolut förbjudet i Sverige. Då, fram till en batch med nya EU-regler kom.

Att cb750 såldes i Sverige utan blinkers före -75 tvivlar jag på.
Det finns säkert en fb-grupp för originalrenoverare som vet exakt. 🙂
Ja jag har reglage för blinkers på vänster handtag , så jag ska nog montera blinkers tids nog
 
Jag kollade mina gamla hojtidningar för att se om cb750 -74 och tidigare hade blinkers eller ev bara blinkersknapp. Dåligt med bilder och tester.
En amerikansk cb750 var på omslaget -74.
Den hade blinkers. Och ett styre som såg ut som ditt.
En bild från -74 ”Vårsalong-74” hade en bild på en cb750 med blinkers och lågt styre.
En finsk cb750 från -74 hade blinkers.
De cb350 och 500 från -74 hade blinkers.
Detta trots att det svenska blinkerskravet kom -75. Det verkar inte som att det importerades några pre -75 till Sverige utan blinkers.
Att jänkarna hade högre styren än Europamarknaden var vanligt. De hade också kortare bakskärm än de europeiska.
Jag vet inte när de började med bromsljuslampor i blinkersen. 5W som varselljus och 21W till blinket. Absolut förbjudet i Sverige. Då, fram till en batch med nya EU-regler kom.

Att cb750 såldes i Sverige utan blinkers före -75 tvivlar jag på.
Det finns säkert en fb-grupp för originalrenoverare som vet exakt. 🙂
Alla Honda som såldes i Sverige hade blinkers som original. Jag vet eftersom firman jag jobbade på var Honda handlare
 
Nä.. den där är inte värd ens i närheten dom där pengarna. Skulle varit värd mera om den var orörd

Dessutom var det en RnineT byggaren utgått ifrån. Dvs en hoj man kan köpa ny idag.

Det hade ju varit annat om köpesbygget grundats på en femtiotalare…

Dessutom oanvändbar med det där avgassystemet och förgasararrangemangen. Uppfällda fotpinnar?
Helt seriöst tror jag inte att säljaren ens har MC-kort…


Mvh
 
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Back
Top