Lite speciell person antagligen. Undrar om han äger flipperspelen i bakgrunden också?
Ett av dom är till salu i hans andra blocketannons
Lite speciell person antagligen. Undrar om han äger flipperspelen i bakgrunden också?
Japp, det gör han.
Misstänker att han äger fastigheten som grejerna står i också.
"Lite speciell person"...?
Tja, verkar som han kan sköta pengar, förstår vad som kan komma bli eftertraktat i framtiden - samt har en realistisk syn på hur SEK står emot andra valutor.
Troligen arbetar han med värdepapper också - men detta måste väl ändå vara ett roligare sätt att få pengar att växa?
Du är väl aldrig avundsjuk...?
Japp, det gör han.
Tja, verkar som han kan sköta pengar, förstår vad som kan komma bli eftertraktat i framtiden - samt har en realistisk syn på hur SEK står emot andra valutor.
Troligen arbetar han med värdepapper också - men detta måste väl ändå vara ett roligare sätt att få pengar att växa?
Inte "speciell" som i galen, alltså. Men det är inte många som har ett tiotal flipperspel i gillestugan. Har för mig att ett autentiskt sådant kostar minst 50000kr och uppåt, om de alls går att få tag på.Japp, det gör han.
Länken jag bifogade ovan går till hans flipperhall på Hisingen. Lite nostalgisk blir man, i sjunde klass gick vi ofta på lunchrasten till flipperhallen i gamla Cirkushuset i Göteborg (byggnaden revs 1969).Inte "speciell" som i galen, alltså. Men det är inte många som har ett tiotal flipperspel i gillestugan. Har för mig att ett autentiskt sådant kostar minst 50000kr och uppåt, om de alls går att få tag på.
Annonsen är i alla fall borta nu.Fast bara för att man sköter pengar och kanske jobbar med värdepapper och äger några gamla arkadspel, så blir väl inte en gammal monkey mer värd?
Jag är ingen "certifierad" expert på priser men en fräsch kromad Z50 borde väl gå för 30-40 kanske - om den är registrerad vill säga. iofs har jag lärt mig på sporthoj att hojjar går "buntvis" på släp utomlands men ändå-)
Däremot är du ju inne på möjligheten med att ha pengar - kan innebära att man kan köpa på sig mer grejjer som förhoppningsvis ökar i värde mer än inflationen.
Speciellt om man lyckats klura ut vad som blir eftertraktat framöver..
(Klankar inte ned på arkadspel eller flipper, tvärtom - en kulturgärning att hålla efter dem)
Kanske någon som är sugen?
Palla upp den och byt ut bakhjulet mot en remskiva så kan du nog använda den till en vedklyv . Det är ju fyrtakt också så du behöver inte ens tanka Aspen, så där tjänar du ju in lite på bränslekostnadenAvtagbar moms gör ju en kvarts mille, kan den användas i skogsbruk?
Men den är nog ändå lite för dyr för mig att ha som grushoj?
Alltid intressant att spekulera i skeendet bakom sådana objekt. Här har han köpt två riktigt fina Duccar på sitt företag, extrautrustat dem med massa prylar och skall sedan sälja efter 50 mil på ena hojen o noll på den andra.Kanske någon som är sugen?
Den tilltänkta köparen är alltså ofattbart rik, och samtidigt begåvad med en riktigt exklusiv smak för extrema hojar. Hur många passar in på den beskrivningen?Kanske någon som är sugen?
Säkert nån som började med att köpa på sig eftertraktade småhojar, som han sen sålde till samlare.Den tilltänkta köparen är alltså ofattbart rik, och samtidigt begåvad med en riktigt exklusiv smak för extrema hojar. Hur många passar in på den beskrivningen?
Fan, den där skulle man vilja sätta kapen i och bygga en halvfärdig bratscramblercaferäser. KOSO-mätare, sidmonterad regplåt och tyskröv ftw!Kanske någon som är sugen?
Alltid intressant att spekulera i skeendet bakom sådana objekt. Här har han köpt två riktigt fina Duccar på sitt företag, extrautrustat dem med massa prylar och skall sedan sälja efter 50 mil på ena hojen o noll på den andra.
Begärt pris verkar rimligt (jämfört med motsv. hojar på Blocket) så någon lycksökare verkar han inte vara.
Så vad var tanken - investeringsobjekt? Eller har företaget gått alldeles för bra så att det var någon fördel att bränna pengarna?
En väldigt öppen kopplingskorg. (för visst heter det så? Rätta mig gärna om jag har fel)Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Ducati Monster M900 https://www.blocket.se/annons/stockholm/ducati_monster_m900/1400447485
Förgasare och insprut, många hästar blir det.
Njae, det är ju kopplingskåpan som är öppen.En väldigt öppen kopplingskorg. (för visst heter det så? Rätta mig gärna om jag har fel)
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|