Dagens Blocket! (mc-relaterat)

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Kawan måste väl ändå falla hårt i allt utom produktplaceringen från 80 talet? Väl?


Kawasaki har alltid varit duktiga på att skapa buzz kring sina grejer.

Jag tittade åt ett helt annat håll och på andra hojar när den kom - men det gick inte att missa att den kom.
När jag sedan väl körde en, säkert 10 år efter premiären, förvånades jag över hur civiliserad den var.
Nästan lite tråkig. Jag var imponerad över hur väl kåpan fungerade - tex i jämförelse med CB 900 F2.
Ja, och när jag tankade, där det visade sig att 17-literstanken (på utsidan) rymde typ 22 liter på insidan.
Snyggt jobbat!

En viktig hoj för Kawasaki, som laddade hojen med massa ny teknik. Ett statement för vad dom var kapabla till.
Men kanske inte den sporthoj kunderna intalade sig att den var. Däremot märkligt kompetent i en helt egen klass: Sub-liter GT-tourer. En klass ingen visste fanns, och absolut inget Kawasaki själva gjorde anspråk på.

Placerar man Gpz 900 R i det facket så briljerar den. Helt utan konkurrens. Av naturliga skäl.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Kawasaki har alltid varit duktiga på att skapa buzz kring sina grejer.

Jag tittade åt ett helt annat håll och på andra hojar när den kom - men det gick inte att missa att den kom.
När jag sedan väl körde en, säkert 10 år efter premiären, förvånades jag över hur civiliserad den var.
Nästan lite tråkig. Jag var imponerad över hur väl kåpan fungerade - tex i jämförelse med CB 900 F2.
Ja, och när jag tankade, där det visade sig att 17-literstanken (på utsidan) rymde typ 22 liter på insidan.
Snyggt jobbat!

En viktig hoj för Kawasaki, som laddade hojen med massa ny teknik. Ett statement för vad dom var kapabla till.
Men kanske inte den sporthoj kunderna intalade sig att den var. Däremot märkligt kompetent i en helt egen klass: Sub-liter GT-tourer. En klass ingen visste fanns, och absolut inget Kawasaki själva gjorde anspråk på.

Placerar man Gpz 900 R i det facket så briljerar den. Helt utan konkurrens. Av naturliga skäl.
Förresten du utelämnar HELT klasshjälten i frågan, bemödar den inte ens med en passning
 

gfra

Medlem
Gick med
10 Jul 2020
Ort
Åland
Hoj
929 Fireblade, Aprilia Mille, KTM 990 SMT, CRF450, Aprilia RS125
Gällande utseendet på katanan så är den väl kanske mera rå och "hot rod" än snygg kanske. Just det där finska exemplaret ser ju dock väldigt välvårdat ut.

Själv hade jag nog hellre tatt en Gsx-r 1100 från cirka 1991 eller så. Vit och blå. Men smaken är som Tjeckoslovakien.
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
View attachment 494822
Jag tillhör de som gillar Katanan...
Minns när dom kom. Var två läger vad det tycktes om dom. Jag tyckte då dom var apfula men har idag ändrat uppfattning. Lära gamla hundar sitta? Gillade inte punk heller när det kom och ändrat mig på äldre dar där också. Lär nog aldrig bli så gammal att jag hinner ändra mig om genren "rap"... ?
 

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
GPZ 900 kom 1984 och konkurrerade då med FJ100, GSX1100 EF/ES och VF1000. Jag vill ha det till att Kawan var bäst i det sällskapet.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
1706987338801.png
1706987444466.png

Jag tycker ändå att den ser ut som att man försökt bygga ett rymdskepp på två hjul. De "futuristiska" linjerna skänker ingen harmoni till skapelsen.
Jag tror vi har olika syn på motorcyklar!
Minns när dom kom. Var två läger vad det tycktes om dom. Jag tyckte då dom var apfula men har idag ändrat uppfattning. Lära gamla hundar sitta? Gillade inte punk heller när det kom och ändrat mig på äldre dar där också. Lär nog aldrig bli så gammal att jag hinner ändra mig om genren "rap"... ?
Jag gillade punken och Katanan från början. :krama
 

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Lite speciell person antagligen. Undrar om han äger flipperspelen i bakgrunden också?

Japp, det gör han.
Misstänker att han äger fastigheten som grejerna står i också.

"Lite speciell person"...?

Tja, verkar som han kan sköta pengar, förstår vad som kan komma bli eftertraktat i framtiden - samt har en realistisk syn på hur SEK står emot andra valutor.

Troligen arbetar han med värdepapper också - men detta måste väl ändå vara ett roligare sätt att få pengar att växa?


Du är väl aldrig avundsjuk...?
 
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top