Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Jag minns att dom var fruktansvärt slöa de som hade dessa Hondor på 70-talet (inte ägarna?). Själv hade jag Suka 125GT och en Zündapp KS125 på den "svart/vita" tiden. Dessa gick mycket kvickare vad jag minns nu med galopperande Alzheimers light ?
Hade också en Zündapp KS 125 -71, gick väl jämt med Yamaha RD125 och Suzukin. Ett par år senare kom Zündapp-73an med 17 hk motorn som fick alla andra lätta mc att framstå som mopeder i sammanhanget.
 

J-mark

Långsammare
Gick med
20 Mar 2006
Ort
Hjortshög
Hoj
Giant, Canyon, Motobecane & en Nimbus
Slö, men fortfarande mycket rappare än föregångaren K5.
Kunde tänka mig att köpa en blå bara för att ha.
 

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Hade en hand full kompisar med CB 125 och de gick hyfsat fort när de väl fick upp farten (120 mätarfart) men de var chanslösa mot vattenkyld RD som jag själv hade speciellt vad gällde acceleration.
 

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Jag hade en blå -81, med comstarhjulen. Pinsam då, oviktig nu?


Njae, B6 var detta lilla miffot:

Screenshot_20240123-200611~2.pngScreenshot_20240123-200611~2.png

201507192206460.IMG_0741.jpeg

Skiva fram, men ekerhjul.
K5ans motor - men det vackra, kromade ovala locket över brytarspetsarna ersatt med ett kantigt matt plastlock.

En bedrövlig coffinaktig tank med klumpiga falsningar, fula svetsar och en tumstjock tankmatta avsedd att jämna ut de värsta ojämnheterna från produktionen.

Fanns bara 1975, ja, och -76.
Troligen osålda -75or.
Poppis som körskolehoj.
...eftersom AutoHansa troligen fick ge bort de sista 100 exen.

1977 kom 125 T

See...? Du hade redan glömt modellen.
Bra gjort!
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Njae, B6 var detta lilla miffot:

View attachment 494511View attachment 494511

View attachment 494512

Skiva fram, men ekerhjul.
K5ans motor - men det vackra, kromade ovala locket över brytarspetsarna ersatt med ett kantigt matt plastlock.

En bedrövlig coffinaktig tank med klumpiga falsningar, fula svetsar och en tumstjock tankmatta avsedd att jämna ut de värsta ojämnheterna från produktionen.

Fanns bara 1975, ja, och -76.
Troligen osålda -75or.
Poppis som körskolehoj.
...eftersom AutoHansa troligen fick ge bort de sista 100 exen.

1977 kom 125 T

See...? Du hade redan glömt modellen.
Bra gjort!
Det här lilla miffot?
 

Bifogat

  • D3727190-FD21-444C-86BA-5EB461A8AB13.jpeg
    D3727190-FD21-444C-86BA-5EB461A8AB13.jpeg
    1.6 MB · Visningar: 7

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Hur ska jag hitta BIKE’s 125 test från Anderstorp och bevisa CB’s överlägsenhet? De fick inte ens använda resultatet i tidningen eftersom det inte ansågs lämpligt att hetsa till 16.000rpm körningar till kunderna
 

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Hur ska jag hitta BIKE’s 125 test från Anderstorp och bevisa CB’s överlägsenhet? De fick inte ens använda resultatet i tidningen eftersom det inte ansågs lämpligt att hetsa till 16.000rpm körningar till kunderna

Anderstorp, av alla banor att piska butiks-125or på. Yyyyyyyyyyyyyyyyyyyyylllll.....

Finns det publicerat så dyker det väl upp.
Är det en sägen så får vi be till GuD, Gerry, Leek och dom som var med att lätta på förlåten.

Varken Auto Hansa eller Sportmanship kommer hävda sekretess - och Robban P slutade bry sig för 10 år sedan...
 

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Faktiskt inte, fel årstid bara. Släpkärran har sommardäck och står vid sommarstugan 15 mil bort under en halvmeter snö. De här annonserna dyker aldrig upp när man har chans att åka och köpa dem. Det priset var helt ok även för mig.

Eller lägga någon hundring och åka till macken och hyra en släpvagn.

Passa på innan någon av alla okända hemliga samlare som alltid köper gamla skrot motorcyklar
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Eller lägga någon hundring och åka till macken och hyra en släpvagn.

Passa på innan någon av alla okända hemliga samlare som alltid köper gamla skrot motorcyklar

Man kan låna släp gratis* på freetrailer.se

*jag rekomenderar försäkring
 

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Kompisen hade en CB125 med ljudligt 2-1. Jag testade den en gång och gillade ljudet skarpt där och då. Minns också att den varvade lätt förbi 12k i de växlarna jag hann med men sen hände nåt runt 13. Hade det varit en modern hoj idag så hade det varit regulatorn som slog ifrån men vet inte om just CB125 från tidigt 80-tal hade det? Trevliga minnen hur som helst från den tiden då en stor andel av hojarna på våra vägar var just 125 cc
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Anderstorp, av alla banor att piska butiks-125or på. Yyyyyyyyyyyyyyyyyyyyylllll.....

Finns det publicerat så dyker det väl upp.
Är det en sägen så får vi be till GuD, Gerry, Leek och dom som var med att lätta på förlåten.

Varken Auto Hansa eller Sportmanship kommer hävda sekretess - och Robban P slutade bry sig för 10 år sedan...
Haha ja de måste kört vilse på rakan???
Svårt att hitta rätt i 200 blås ju
 

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Om en kilometer, sväng höger...


Det är faktiskt några namnkunniga som missat det där avtaget och fortsatt rakt fram.

Undertecknad körde ner från Göteborg en sommarnatt som tonåring när vi är inte hade något bättre för oss - med en tvåtakts-SAAB. Grinden stod öppen, bara att rulla ut på banan, ta ett varv i sakta mak medan morgonfåglarna skrek halsarna ur led. Och sedan hem igen. Regular kostade 1.50 litern.
Typ som 8 spänn idag.

i Tranemo kom vi på att vi glömt väcka tjejerna i baksätet. Dom var ändå inte sura på oss för den sakens skull.

Deras mammor däremot. Dom hade en del invändningar mot upplägget och framförallt den sparsamt hållna informationen inför avresan.


#minnen
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top