Tammer
Gudomlig sporthojare
125cc verkar ha sin givna kundkrets bland äldre herrar som åkte omkring på såna i sin ungdoms dagar.CB125 populär?
Möjligen i Tammerversum.
Den var trött redan som ny.
Men den verkade vara i fint skick
125cc verkar ha sin givna kundkrets bland äldre herrar som åkte omkring på såna i sin ungdoms dagar.CB125 populär?
Möjligen i Tammerversum.
Den var trött redan som ny.
Men den verkade vara i fint skick
Hade också en Zündapp KS 125 -71, gick väl jämt med Yamaha RD125 och Suzukin. Ett par år senare kom Zündapp-73an med 17 hk motorn som fick alla andra lätta mc att framstå som mopeder i sammanhanget.Jag minns att dom var fruktansvärt slöa de som hade dessa Hondor på 70-talet (inte ägarna?). Själv hade jag Suka 125GT och en Zündapp KS125 på den "svart/vita" tiden. Dessa gick mycket kvickare vad jag minns nu med galopperande Alzheimers light ?
Slö, men fortfarande mycket rappare än föregångaren K5.
Kunde tänka mig att köpa en blå bara för att ha.
Jag hade en blå -81, med comstarhjulen. Pinsam då, oviktig nu?Däremellan låg B6.
Lätt att glömma. Lämplig att glömma...
Jag hade en blå -81, med comstarhjulen. Pinsam då, oviktig nu?
Det här lilla miffot?Njae, B6 var detta lilla miffot:
View attachment 494511View attachment 494511
View attachment 494512
Skiva fram, men ekerhjul.
K5ans motor - men det vackra, kromade ovala locket över brytarspetsarna ersatt med ett kantigt matt plastlock.
En bedrövlig coffinaktig tank med klumpiga falsningar, fula svetsar och en tumstjock tankmatta avsedd att jämna ut de värsta ojämnheterna från produktionen.
Fanns bara 1975, ja, och -76.
Troligen osålda -75or.
Poppis som körskolehoj.
...eftersom AutoHansa troligen fick ge bort de sista 100 exen.
1977 kom 125 T
See...? Du hade redan glömt modellen.
Bra gjort!
Det här lilla miffot?
Hur ska jag hitta BIKE’s 125 test från Anderstorp och bevisa CB’s överlägsenhet? De fick inte ens använda resultatet i tidningen eftersom det inte ansågs lämpligt att hetsa till 16.000rpm körningar till kunderna
Faktiskt inte, fel årstid bara. Släpkärran har sommardäck och står vid sommarstugan 15 mil bort under en halvmeter snö. De här annonserna dyker aldrig upp när man har chans att åka och köpa dem. Det priset var helt ok även för mig.
Eller lägga någon hundring och åka till macken och hyra en släpvagn.
Passa på innan någon av alla okända hemliga samlare som alltid köper gamla skrot motorcyklar
Leta upp CB-entusiasternas hemsida och finn det där.Hur ska jag hitta BIKE’s 125 test från Anderstorp och bevisa CB’s överlägsenhet? De fick inte ens använda resultatet i tidningen eftersom det inte ansågs lämpligt att hetsa till 16.000rpm körningar till kunderna
Haha ja de måste kört vilse på rakan???Anderstorp, av alla banor att piska butiks-125or på. Yyyyyyyyyyyyyyyyyyyyylllll.....
Finns det publicerat så dyker det väl upp.
Är det en sägen så får vi be till GuD, Gerry, Leek och dom som var med att lätta på förlåten.
Varken Auto Hansa eller Sportmanship kommer hävda sekretess - och Robban P slutade bry sig för 10 år sedan...
Haha ja de måste kört vilse på rakan???
Svårt att hitta rätt i 200 blås ju
Om en kilometer, sväng höger...
Den må vara någon form av klassiker, men ingen kan väl på allvar tycka att den är särskilt snygg?
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|