Dagens Blocket! (mc-relaterat)

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Den här typen av annonsbilder väcker en del frågor hos mig.
Hur blev det så här? :va
Tänker på mycket annat än själva annonsobjektet, så att säga...

View attachment 500723
View attachment 500724

Ja jisses.

Det hade gått att bogsera ut Jupitern en bit från ground zero och få till bilder som inte... ...distraherar så mycket.

Finns en del grejer där dom skulle behöva komma under tak ASAP.

Det som imponerar mest på mig är jänken man ser en flisa av på en bild:

Screenshot_20240707-184620~2.png

Den där lackstilen var otroligt populär på sjuttiotalet, men dog alldeles innan det poppiga 80-talet drog in.

Jag kan inte minnas när jag senast såg en sådan bil ute i trafik, och det ligger mycket arbete och skicklighet bakom ett snyggt sådant jobb.
Lackstilar är högeligen mode och färskvara. Massa sådana bilar byggdes och lackades om redan under 80-talet.

Undrar hur mycket av bilen som finns kvar egentligen...?

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Ser ut att vara en El camino eller Ranchero.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Den här typen av annonsbilder väcker en del frågor hos mig.
Hur blev det så här? :va
Tänker på mycket annat än själva annonsobjektet, så att säga...

Jag känner en del människor som är så där.
Dom samlar på sig saker, för att det kan vara bra att ha, eller för att dom kan få det till ett bra pris, men har inget intresse av att hålla grejorna i fungerande skick, det är själva ägandet som är grejen för dom.

Vi satt ett gäng och drack öl och någon bil kom på fråga, varpå en skrotsamlare sa "en sån har jag haft" och en annan av killarna mindes det.
Då det var en ganska ovanlig bil så frågade vi honom om det när skrotsamlaren hade gått hem för kvällen, "Har han verkligen haft en sån?"

Det visade sig att han hade haft ett inkomplett vrak som aldrig var körbart som hade stått bakom ett uthus i några år och blivit i allt sämre skick.

Men han kunde ju säga att han haft en i alla fall.

Tyvärr lider jag väl delvis av skrotsamlande, och skulle ha åkt och hämtat den där om den hade stått närmare till, med en tanke om att göra den körklar någon gång, vilket kanske aldrig skulle bli av.

Men jag skulle i alla fall kunna säga att jag haft en....

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Jag känner en del människor som är så där.
Dom samlar på sig saker, för att det kan vara bra att ha, eller för att dom kan få det till ett bra pris, men har inget intresse av att hålla grejorna i fungerande skick, det är själva ägandet som är grejen för dom.

Vi satt ett gäng och drack öl och någon bil kom på fråga, varpå en skrotsamlare sa "en sån har jag haft" och en annan av killarna mindes det.
Då det var en ganska ovanlig bil så frågade vi honom om det när skrotsamlaren hade gått hem för kvällen, "Har han verkligen haft en sån?"

Det visade sig att han hade haft ett inkomplett vrak som aldrig var körbart som hade stått bakom ett uthus i några år och blivit i allt sämre skick.

Men han kunde ju säga att han haft en i alla fall.

Tyvärr lider jag väl delvis av skrotsamlande, och skulle ha åkt och hämtat den där om den hade stått närmare till, med en tanke om att göra den körklar någon gång, vilket kanske aldrig skulle bli av.

Men jag skulle i alla fall kunna säga att jag haft en....
Kan nog vara så även här - 34 fordon reggade på ägaren, blandat mc o bil - men varken amerikanaren eller den engelska hojen fanns i listan

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Passar folk med självskadebetende.... Ja, man tänker osökt på Josef
Ja men för helvete, jag har ju inte en enda tvåtaktare och detta är den lite ovanligare och ”kraftfullare” 2-cyl varianten.
Tror dock det riskerar skilsmässa om jag släpar hem ett ryskt lik till just nu. Får överväga om det är värt det.

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
En R6 med "bara" 4500 mil?
Går det inte inflation i hojar med "endast" tre, fem, eller sextusen mil på mätarn numera? Inte mycket på trettio år kanske, men ändå en sträcka som hojstackarn fått kämpa sig igenom, eller hur?
4500 mil är ju lite på en Guldvinge, men en sporthoj...?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Går det inte inflation i hojar med "endast" tre, fem, eller sextusen mil på mätarn numera? Inte mycket på trettio år kanske, men ändå en sträcka som hojstackarn fått kämpa sig igenom, eller hur?
Äh, det är ju vettigare än för 5-10 år sen när 4000 mil var herejössesmycket på en sporttourer.
Sedan är det väl inte jättemil på en sporthoj heller för den delen, förutsatt att hojen blivit skött alla milen.

Har ägt hojar med färre mil men som var så jävla slitna att jag kunde glömde nyckeln i låset flera gånger i Tokholm och Slöddertälje utan att nån stal den. :rofl

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Äh, det är ju vettigare än för 5-10 år sen när 4000 mil var herejössesmycket på en sporttourer.
Sedan är det väl inte jättemil på en sporthoj heller för den delen, förutsatt att hojen blivit skött alla milen.

Har ägt hojar med färre mil men som var så jävla slitna att jag kunde glömde nyckeln i låset flera gånger i Tokholm och Slöddertälje utan att nån stal den. :rofl
Visst, håller med, men att det är "bara" är väl att ta i? Gissar att det är åtminstone halvvägs mot en grundlig motorrenovering - iaf på en R6! :hihi

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen

Det är inte helt ovanligt att hojar i Kiruna, Gällivare, Pajala och de trakterna säljs med få mil.
Säsongen är inte lång och under vissa delar av säsongen åker dom dessutom hellre snöskoter.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Ja men för helvete, jag har ju inte en enda tvåtaktare och detta är den lite ovanligare och ”kraftfullare” 2-cyl varianten.
Tror dock det riskerar skilsmässa om jag släpar hem ett ryskt lik till just nu. Får överväga om det är värt det.

Du köper den ju givetvis åt mig, och ska bara fixa till den lite så hämtar jag den vilket år som helst....

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...