Dagens Blocket! (mc-relaterat)

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Den är säkert jättefin men tyvärr så var väll den ganska oattraktiv redan när den var ny.
 

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Varför det? Jag har bara provkört en och minns den som helt okej. Enda anmärkning jag minns var väl växellådan som kändes väldigt klonkig.
Det jag menade var att den sålde väll inte några mängder här i Sverige då alla ville ha R1/gsxr1000/fireblade/ZX-10R istället.
Men jag säger fortfarande att det säkert är en bra och trevlig motorcykel.
Provkörde själv föregångaren (va det 595 den heter?)och kommer inte ihåg att jag hade något emot den. Den lät gott med arrow system
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Camilla behöver ingen hjälp med prissättning.
Cafe- och scrambler-trenden ångar på och verkar inte mattas av. Tvärt om. Nu när vintern närmar sig så lär det nog bli budgivning på gården. Fullt med spekulanter och släpkärror. Kanske några som tänker originalrenovering. Kanske en glasmonter på kontoret. Eller hemma i vardagsrummet.
En gammal plastgris. 35000 kronor. Jäla lockpriser va?
Hon kanske jobbar med försäljning fast i en annan bransch. Hon vet hur man säljer sand i Sahara.
IMG_0757.jpegIMG_0758.jpeg
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Camilla behöver ingen hjälp med prissättning.
Cafe- och scrambler-trenden ångar på och verkar inte mattas av. Tvärt om. Nu när vintern närmar sig så lär det nog bli budgivning på gården. Fullt med spekulanter och släpkärror. Kanske några som tänker originalrenovering. Kanske en glasmonter på kontoret. Eller hemma i vardagsrummet.
En gammal plastgris. 35000 kronor. Jäla lockpriser va?
Hon kanske jobbar med försäljning fast i en annan bransch. Hon vet hur man säljer sand i Sahara.
View attachment 501409View attachment 501410
Kommer ihåg ett inlägg i ”Vad händer med dina prylar när du dör?”-tråden.

Ungefär;
”Min största fasa är att hon säljer dem för vad jag sagt att de kostat/är värda.”

Ingen risk i det här fallet..eller?

Edit;
Det var Two stroke man som sa det. Han får korrigera om det är fel.
 
Last edited:

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Det finns en finare cx för ”bara” 20’ annars. I överkant det med.

Denna då. Vad finns det för 35 papp.
IMG_0760.jpeg
IMG_0761.jpeg
Några ord som jag alltid reagerar på:
Tillfälle
Förvärva
Dessa används ofta tillsammans.

Mellanklass-Honda? Avser körkortsbehörighet eller ett arv från den tiden när 250-500 cc var tung motorcykel i mellanklassen och 750-900 var tyngst?

Annars är den skitfin och jag gillar den även om jag helst skulle vilja ha 350-twinnen med trumma fram.

Ett jäkla växlande med en 6-växlad 250 som toppar 130 eller så. Snål, ja det är ju ett argument när man lagt ut 35000 som man aldrig får tillbaka.

I❤️Hjo

Ja va fan det regnar ute nu så här sitter jag.
 

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Det verkar gå tungt, pil neråt…

View attachment 501395


Priset är egentligen inte fel ändå.

Vill man ha en sådan så är 30 papp ett bargain jämfört med att försöka renovera upp det vanliga 10.000-raset till samma skick.

Men, hittar man inte rätt köpare så lär den ligga kvar till hösten och dyka upp igen nästa vår.
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Priset är egentligen inte fel ändå.

Vill man ha en sådan så är 30 papp ett bargain jämfört med att försöka renovera upp det vanliga 10.000-raset till samma skick.

Men, hittar man inte rätt köpare så lär den ligga kvar till hösten och dyka upp igen nästa vår.
Håller med.
Men marknaden kanske har svängt en aning?
Denna borde ha varit såld vid det här laget, någon borde ha hört av sig och varit villig att förhandla från 35kkr till 30kkr, och nu kanske ner någon tusing till.
Och den ser fin ut på håll, så - bra objekt!
 

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Det finns en finare cx för ”bara” 20’ annars. I överkant det med.

Denna då. Vad finns det för 35 papp.
View attachment 501417
View attachment 501418
Några ord som jag alltid reagerar på:
Tillfälle
Förvärva
Dessa används ofta tillsammans.

Mellanklass-Honda? Avser körkortsbehörighet eller ett arv från den tiden när 250-500 cc var tung motorcykel i mellanklassen och 750-900 var tyngst?

Annars är den skitfin och jag gillar den även om jag helst skulle vilja ha 350-twinnen med trumma fram.

Ett jäkla växlande med en 6-växlad 250 som toppar 130 eller så. Snål, ja det är ju ett argument när man lagt ut 35000 som man aldrig får tillbaka.

I❤️Hjo

Ja va fan det regnar ute nu så här sitter jag.

Full patch member...?

Screenshot_20240723-110826~2.png
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Håller med.
Men marknaden kanske har svängt en aning?
Denna borde ha varit såld vid det här laget, någon borde ha hört av sig och varit villig att förhandla från 35kkr till 30kkr, och nu kanske ner någon tusing till.
Och den ser fin ut på håll, så - bra objekt!
Men - det är fortfarande bara en DT125 i mopedstorlek. Precis som Zündappmopparna från tidigt 1970-tal lär ha nått sin peak och rödmyrorna för länge sedan passerat sin, är ingen ytterligare värdeökning att vänta för dessa nostalgitripper enkom för gubbar födda mellan 1967 och 1970.
Målgruppen är från början smal, sedan minskar den med åren och när man frossat i nostalgin några år tar andra intressen över (barnbarn, sjukdomar, sommarstugor osv osv) och Blocket it is. Men nu till lägre pris än vad man gav i stridens hetta tio år tidigare.
 
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top