Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Honda cbr 1000 rr fireblade https://www.blocket.se/annons/stockholm/honda_cbr_1000_rr_fireblade/1401080853
Hur blev det här då?
Hur blev det här då?
Typiskt Blocket-miffo.Synd att han inte säljer den utan det är bara en intressekoll.
Aprilia RSV1000 Tuono säljes i Kävlinge | Blocket
35000 kr - Touring - Kävlinge - Enbart intressekoll, jag kan absolut tänka mig att behålla den. En mycket pigg motorcykel som går som en raket. Skicket är b...www.blocket.se
Exempelvis RSV1000 och Tuono på samma rad.Typiskt Blocket-miffo.
Kan inte tekniken ned AI hjälpa till här, så att vissa ord blir omöjliga att använda?
Nej.Exempelvis RSV1000 och Tuono på samma rad.
”AC osäker funktion”…Eftersomn det regnar ute, så har jag läst lite Blocket....och slås av att det skulle behövas utbildning innan man får lägga in en annons.
Exempel 1:
"Intressekoll" behöver väl knappas kommenterar i det här läget?Night train säljes i Norrköping | Blocket
119000 kr - Custom - Norrköping - Intressekoll på min fina Harley Davidson nighttrain Helt nytt Michelin däck bak 200 mm (inte det på bilden). Nybesiktigad ...www.blocket.se
Men: "- Priset gäller annonstiden ut annars har jag den kvar"
Jaha....vilken skräll, vad ska du göra annars?
Exempel 2:
Citat: " - Provkörning kan ni göra på t.ex Bike i Trollhättan dom har en demo"Yamaha MT09 2024 säljes i Lerum | Blocket
110000 kr - Touring - Lerum - Hej, intressekoll på min Yamaha MT09 2024 i färgen Icon blue. Har gått i skrivande stund 180 mil, första servicen gjord på Bik...www.blocket.se
Ja....fast nu var det kanske just din hoj som var till salu, eller...nä, just det, intressekoll...igen.
Exempel 3:
Citat: "- bra bud,, el byte till min fördel"800 vn bobber säljes i Vetlanda | Blocket
30000 kr - Custom - Vetlanda - intressekoll!!! säljer denna kawasaki vn 800 bobber, då den bara står för tillfället, den är nyligen besiktad me blankapapper...www.blocket.se
Jaha....hur kan det se ut?
Variant på det är: " -Nu 79500:- vid smidig affär Annars 89000:- som åxå är bytesvärde"
Japp, men jag värderar också mitt objekt högre vid byte med dig, så....meningslös skrivning.
Exempel 4:
Citat 1: "-Endast seriösa"Fint BMW Gs Adventure säljes i Upplands Väsby | Blocket
150000 kr - Touring - Upplands Väsby - Har en otrolig fin gs adventure med dynamic paket nya sadel med värme Den är 2017 model växellådan är uppgraderad d...www.blocket.se
Ja....men...behöver du verkligen skriva det???
Citat 2: "- Inga sista pris kompisar då höjs priset direkt"
Kraftfullt hot, som gör att man direkt blir försiktig vid första kontakten, så att priset inte sticker iväg.
Finns varianter som låter i stil med: "-Inga skambud, då behåller jag hojen" eller " - efter det datumet åker den in igen, och kommer ut nästa år, till ett betydligt högre pris"
Som sagt var, väldigt kraftfulla hot, som verkligen säljer.
Exempel 5:
Citat: "- hojen går som en dröm i motor och låda"Kawasaki z1000 säljes i Nykvarn | Blocket
115000 kr - Touring - Nykvarn - Nu är det dags att hojen får en ny ägare. Då jag kör alldeles för sällan. -besiktad till 2025-05-31 -miltal. 1495mil olja ...www.blocket.se
Nej, det är ett missbrukat uttryck för att beskriva att den går som den ska, och det kommer från en missanpassad ungomsvärld, vilket en surgubbe blir direkt frånvänd av.
Exempel 6:
Citat: "- Det finns en liten buckla på avgasröret (se bild), men det är inget som störHonda CB600F Hornet säljes i Bollnäs | Blocket
29000 kr - Sport - Bollnäs - Säljer min Honda Hornet som är nybesiktigad utan anmärkningar och i mycket bra skick. - Nytt batteri - Nybesiktigad - 1675 mi...www.blocket.se
Hur kan du veta vad som stör mig?
Exempel 7:
Citat: "- men såklart så finns det nån repa och säkert någon spricka i plasten om man letar lite.Suzuki CP 80 säljes i Helsingborg | Blocket
5500 kr - Scooter - Helsingborg - Suzuki CP 80 1992 årsmodell, 590 mil.. Senast besiktigad på 582 mil men nu obesiktigad. Allt fungerar som det ska förutom ...www.blocket.se
Ja...men...vet du, eller vet du inte? Gå ut och kolla igen!
Exempel 8:
Citat: "- Förra ägaren har lyckats repa tanken med dragkedjan i sin jackaSuzuki Intruder VS 1400 säljes i Kristianstad | Blocket
27000 kr - Custom - Kristianstad - Jag vill kunna kombinera familjelivet och mitt fordonsintresse så motorcykeln får åka vidare till förmån för entusiastbi...www.blocket.se
Helt ointressant vem som repat den, en bild på repan är däremot av intresse, och tillhör avdelningen "fakta".
Ja, nu kom solen lyckligvis fram, så då kan jag ta en kaffe och lugna ner mig.
Man undrar ju på riktigt hur många fordon som verkligen byter ägare på Blocket, med tanke på att en stor del av annonsörerna verkar inte vara helt i ordning...
Eftersomn det regnar ute, så har jag läst lite Blocket....och slås av att det skulle behövas utbildning innan man får lägga in en annons.
Exempel 1:
"Intressekoll" behöver väl knappas kommenterar i det här läget?Night train säljes i Norrköping | Blocket
119000 kr - Custom - Norrköping - Intressekoll på min fina Harley Davidson nighttrain Helt nytt Michelin däck bak 200 mm (inte det på bilden). Nybesiktigad ...www.blocket.se
Men: "- Priset gäller annonstiden ut annars har jag den kvar"
Jaha....vilken skräll, vad ska du göra annars?
Exempel 2:
Citat: " - Provkörning kan ni göra på t.ex Bike i Trollhättan dom har en demo"Yamaha MT09 2024 säljes i Lerum | Blocket
110000 kr - Touring - Lerum - Hej, intressekoll på min Yamaha MT09 2024 i färgen Icon blue. Har gått i skrivande stund 180 mil, första servicen gjord på Bik...www.blocket.se
Ja....fast nu var det kanske just din hoj som var till salu, eller...nä, just det, intressekoll...igen.
Exempel 3:
Citat: "- bra bud,, el byte till min fördel"800 vn bobber säljes i Vetlanda | Blocket
30000 kr - Custom - Vetlanda - intressekoll!!! säljer denna kawasaki vn 800 bobber, då den bara står för tillfället, den är nyligen besiktad me blankapapper...www.blocket.se
Jaha....hur kan det se ut?
Variant på det är: " -Nu 79500:- vid smidig affär Annars 89000:- som åxå är bytesvärde"
Japp, men jag värderar också mitt objekt högre vid byte med dig, så....meningslös skrivning.
Exempel 4:
Citat 1: "-Endast seriösa"Fint BMW Gs Adventure säljes i Upplands Väsby | Blocket
150000 kr - Touring - Upplands Väsby - Har en otrolig fin gs adventure med dynamic paket nya sadel med värme Den är 2017 model växellådan är uppgraderad d...www.blocket.se
Ja....men...behöver du verkligen skriva det???
Citat 2: "- Inga sista pris kompisar då höjs priset direkt"
Kraftfullt hot, som gör att man direkt blir försiktig vid första kontakten, så att priset inte sticker iväg.
Finns varianter som låter i stil med: "-Inga skambud, då behåller jag hojen" eller " - efter det datumet åker den in igen, och kommer ut nästa år, till ett betydligt högre pris"
Som sagt var, väldigt kraftfulla hot, som verkligen säljer.
Exempel 5:
Citat: "- hojen går som en dröm i motor och låda"Kawasaki z1000 säljes i Nykvarn | Blocket
115000 kr - Touring - Nykvarn - Nu är det dags att hojen får en ny ägare. Då jag kör alldeles för sällan. -besiktad till 2025-05-31 -miltal. 1495mil olja ...www.blocket.se
Nej, det är ett missbrukat uttryck för att beskriva att den går som den ska, och det kommer från en missanpassad ungomsvärld, vilket en surgubbe blir direkt frånvänd av.
Exempel 6:
Citat: "- Det finns en liten buckla på avgasröret (se bild), men det är inget som störHonda CB600F Hornet säljes i Bollnäs | Blocket
29000 kr - Sport - Bollnäs - Säljer min Honda Hornet som är nybesiktigad utan anmärkningar och i mycket bra skick. - Nytt batteri - Nybesiktigad - 1675 mi...www.blocket.se
Hur kan du veta vad som stör mig?
Exempel 7:
Citat: "- men såklart så finns det nån repa och säkert någon spricka i plasten om man letar lite.Suzuki CP 80 säljes i Helsingborg | Blocket
5500 kr - Scooter - Helsingborg - Suzuki CP 80 1992 årsmodell, 590 mil.. Senast besiktigad på 582 mil men nu obesiktigad. Allt fungerar som det ska förutom ...www.blocket.se
Ja...men...vet du, eller vet du inte? Gå ut och kolla igen!
Exempel 8:
Citat: "- Förra ägaren har lyckats repa tanken med dragkedjan i sin jackaSuzuki Intruder VS 1400 säljes i Kristianstad | Blocket
27000 kr - Custom - Kristianstad - Jag vill kunna kombinera familjelivet och mitt fordonsintresse så motorcykeln får åka vidare till förmån för entusiastbi...www.blocket.se
Helt ointressant vem som repat den, en bild på repan är däremot av intresse, och tillhör avdelningen "fakta".
Ja, nu kom solen lyckligvis fram, så då kan jag ta en kaffe och lugna ner mig.
Man undrar ju på riktigt hur många fordon som verkligen byter ägare på Blocket, med tanke på att en stor del av annonsörerna verkar inte vara helt i ordning...
”AC osäker funktion”…
Det är helt enkelt så att alla annonsörer inte är som man borde.
Känner en som har mc firma han fick en som ville byta in en kanot som delbetalning på en motorcykel han tackade nej till erbjudandet.....Mycket av det där beror ju på hur de generella köparna beter sig.
Jag förstår att många tröttnat.
Hur många bytesförslag får man inte tex? Och aldrig någon som är beredd att acceptera ett lågt inbytespris på det dom vill byta in. Tvärtom är dom vanligtvis lycksökare som tror att dom ska få bra betalt för något som jag inte ens är intresserad av att äga och ännu mindre efterlyst.
Mycket av det där beror ju på hur de generella köparna beter sig.
Hur många bytesförslag får man inte tex? Och aldrig någon som är beredd att acceptera ett lågt inbytespris på det dom vill byta in. Tvärtom är dom vanligtvis lycksökare som tror att dom ska få bra betalt för något som jag inte ens är intresserad av att äga och ännu mindre efterlyst.
Jo evighetsmaskiner och flygande mattor har man ju fått tacka nej till genom åren..Känner en som har mc firma han fick en som ville byta in en kanot som delbetalning på en motorcykel han tackade nej till erbjudandet.....
Känner en som har mc firma han fick en som ville byta in en kanot som delbetalning på en motorcykel han tackade nej till erbjudandet.....
Folk vill fan byta in sin gamla mjölk när de skall köpa en ny ballograf.
Det där förvånar mig inte alls.
Japp, men min fundering kvarstår - gör själva formuleringen i annonsen någon skillnad?Mycket av det där beror ju på hur de generella köparna beter sig.
Nej, det gör det inte.Japp, men min fundering kvarstår - gör själva formuleringen i annonsen någon skillnad?
Det är ju ändå en icke ”färdiggräddad” person som läser annonsen, och vill byta bort sin åkgräsklippare med skuren motor, som knappt går att skönja längre, eftersom den har stått vid tomtgränsen i sex år.
Känner en som har mc firma han fick en som ville byta in en kanot som delbetalning på en motorcykel han tackade nej till erbjudandet.....
Jag skulle kunna ta en kanot som inbyte om bara köparen förstod att det är han som måste acceptera ett skambud.
Det går en fin gräns mellan att ha alla i kanoten - och att sänka den...
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|