Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Honda cbr 1000 rr fireblade https://www.blocket.se/annons/stockholm/honda_cbr_1000_rr_fireblade/1401080853
Hur blev det här då?
Hur blev det här då?
Typiskt Blocket-miffo.Synd att han inte säljer den utan det är bara en intressekoll.
Touring säljes i hela Sverige | Blocket
Blocket är hela Sveriges marknadsplats inom kategorin touring säljes i hela sverige med över 5586 annonserwww.blocket.se
Exempelvis RSV1000 och Tuono på samma rad.Typiskt Blocket-miffo.
Kan inte tekniken ned AI hjälpa till här, så att vissa ord blir omöjliga att använda?
Nej.Exempelvis RSV1000 och Tuono på samma rad.
”AC osäker funktion”…Eftersomn det regnar ute, så har jag läst lite Blocket....och slås av att det skulle behövas utbildning innan man får lägga in en annons.
Exempel 1:
"Intressekoll" behöver väl knappas kommenterar i det här läget?Custom säljes i hela Sverige | Blocket
Blocket är hela Sveriges marknadsplats inom kategorin custom säljes i hela sverige med över 1932 annonserwww.blocket.se
Men: "- Priset gäller annonstiden ut annars har jag den kvar"
Jaha....vilken skräll, vad ska du göra annars?
Exempel 2:
Citat: " - Provkörning kan ni göra på t.ex Bike i Trollhättan dom har en demo"Touring säljes i hela Sverige | Blocket
Blocket är hela Sveriges marknadsplats inom kategorin touring säljes i hela sverige med över 5586 annonserwww.blocket.se
Ja....fast nu var det kanske just din hoj som var till salu, eller...nä, just det, intressekoll...igen.
Exempel 3:
Citat: "- bra bud,, el byte till min fördel"Custom säljes i hela Sverige | Blocket
Blocket är hela Sveriges marknadsplats inom kategorin custom säljes i hela sverige med över 1932 annonserwww.blocket.se
Jaha....hur kan det se ut?
Variant på det är: " -Nu 79500:- vid smidig affär Annars 89000:- som åxå är bytesvärde"
Japp, men jag värderar också mitt objekt högre vid byte med dig, så....meningslös skrivning.
Exempel 4:
Citat 1: "-Endast seriösa"Touring säljes i hela Sverige | Blocket
Ja....men...behöver du verkligen skriva det???
Citat 2: "- Inga sista pris kompisar då höjs priset direkt"
Kraftfullt hot, som gör att man direkt blir försiktig vid första kontakten, så att priset inte sticker iväg.
Finns varianter som låter i stil med: "-Inga skambud, då behåller jag hojen" eller " - efter det datumet åker den in igen, och kommer ut nästa år, till ett betydligt högre pris"
Som sagt var, väldigt kraftfulla hot, som verkligen säljer.
Exempel 5:
Citat: "- hojen går som en dröm i motor och låda"Touring säljes i hela Sverige | Blocket
Nej, det är ett missbrukat uttryck för att beskriva att den går som den ska, och det kommer från en missanpassad ungomsvärld, vilket en surgubbe blir direkt frånvänd av.
Exempel 6:
Citat: "- Det finns en liten buckla på avgasröret (se bild), men det är inget som störSport säljes i hela Sverige | Blocket
Blocket är hela Sveriges marknadsplats inom kategorin sport säljes i hela sverige med över 1004 annonserwww.blocket.se
Hur kan du veta vad som stör mig?
Exempel 7:
Citat: "- men såklart så finns det nån repa och säkert någon spricka i plasten om man letar lite.Scooter säljes i hela Sverige | Blocket
Blocket är hela Sveriges marknadsplats inom kategorin scooter säljes i hela sverige med över 665 annonserwww.blocket.se
Ja...men...vet du, eller vet du inte? Gå ut och kolla igen!
Exempel 8:
Citat: "- Förra ägaren har lyckats repa tanken med dragkedjan i sin jackaCustom säljes i hela Sverige | Blocket
Helt ointressant vem som repat den, en bild på repan är däremot av intresse, och tillhör avdelningen "fakta".
Ja, nu kom solen lyckligvis fram, så då kan jag ta en kaffe och lugna ner mig.
Man undrar ju på riktigt hur många fordon som verkligen byter ägare på Blocket, med tanke på att en stor del av annonsörerna verkar inte vara helt i ordning...
Eftersomn det regnar ute, så har jag läst lite Blocket....och slås av att det skulle behövas utbildning innan man får lägga in en annons.
Exempel 1:
"Intressekoll" behöver väl knappas kommenterar i det här läget?Custom säljes i hela Sverige | Blocket
Men: "- Priset gäller annonstiden ut annars har jag den kvar"
Jaha....vilken skräll, vad ska du göra annars?
Exempel 2:
Citat: " - Provkörning kan ni göra på t.ex Bike i Trollhättan dom har en demo"Touring säljes i hela Sverige | Blocket
Ja....fast nu var det kanske just din hoj som var till salu, eller...nä, just det, intressekoll...igen.
Exempel 3:
Citat: "- bra bud,, el byte till min fördel"Custom säljes i hela Sverige | Blocket
Jaha....hur kan det se ut?
Variant på det är: " -Nu 79500:- vid smidig affär Annars 89000:- som åxå är bytesvärde"
Japp, men jag värderar också mitt objekt högre vid byte med dig, så....meningslös skrivning.
Exempel 4:
Citat 1: "-Endast seriösa"Touring säljes i hela Sverige | Blocket
Ja....men...behöver du verkligen skriva det???
Citat 2: "- Inga sista pris kompisar då höjs priset direkt"
Kraftfullt hot, som gör att man direkt blir försiktig vid första kontakten, så att priset inte sticker iväg.
Finns varianter som låter i stil med: "-Inga skambud, då behåller jag hojen" eller " - efter det datumet åker den in igen, och kommer ut nästa år, till ett betydligt högre pris"
Som sagt var, väldigt kraftfulla hot, som verkligen säljer.
Exempel 5:
Citat: "- hojen går som en dröm i motor och låda"Touring säljes i hela Sverige | Blocket
Nej, det är ett missbrukat uttryck för att beskriva att den går som den ska, och det kommer från en missanpassad ungomsvärld, vilket en surgubbe blir direkt frånvänd av.
Exempel 6:
Citat: "- Det finns en liten buckla på avgasröret (se bild), men det är inget som störSport säljes i hela Sverige | Blocket
Blocket är hela Sveriges marknadsplats inom kategorin sport säljes i hela sverige med över 1004 annonserwww.blocket.se
Hur kan du veta vad som stör mig?
Exempel 7:
Citat: "- men såklart så finns det nån repa och säkert någon spricka i plasten om man letar lite.Scooter säljes i hela Sverige | Blocket
Blocket är hela Sveriges marknadsplats inom kategorin scooter säljes i hela sverige med över 665 annonserwww.blocket.se
Ja...men...vet du, eller vet du inte? Gå ut och kolla igen!
Exempel 8:
Citat: "- Förra ägaren har lyckats repa tanken med dragkedjan i sin jackaCustom säljes i hela Sverige | Blocket
Helt ointressant vem som repat den, en bild på repan är däremot av intresse, och tillhör avdelningen "fakta".
Ja, nu kom solen lyckligvis fram, så då kan jag ta en kaffe och lugna ner mig.
Man undrar ju på riktigt hur många fordon som verkligen byter ägare på Blocket, med tanke på att en stor del av annonsörerna verkar inte vara helt i ordning...
”AC osäker funktion”…
Det är helt enkelt så att alla annonsörer inte är som man borde.
Känner en som har mc firma han fick en som ville byta in en kanot som delbetalning på en motorcykel han tackade nej till erbjudandet.....Mycket av det där beror ju på hur de generella köparna beter sig.
Jag förstår att många tröttnat.
Hur många bytesförslag får man inte tex? Och aldrig någon som är beredd att acceptera ett lågt inbytespris på det dom vill byta in. Tvärtom är dom vanligtvis lycksökare som tror att dom ska få bra betalt för något som jag inte ens är intresserad av att äga och ännu mindre efterlyst.
Mycket av det där beror ju på hur de generella köparna beter sig.
Hur många bytesförslag får man inte tex? Och aldrig någon som är beredd att acceptera ett lågt inbytespris på det dom vill byta in. Tvärtom är dom vanligtvis lycksökare som tror att dom ska få bra betalt för något som jag inte ens är intresserad av att äga och ännu mindre efterlyst.
Jo evighetsmaskiner och flygande mattor har man ju fått tacka nej till genom åren..Känner en som har mc firma han fick en som ville byta in en kanot som delbetalning på en motorcykel han tackade nej till erbjudandet.....
Känner en som har mc firma han fick en som ville byta in en kanot som delbetalning på en motorcykel han tackade nej till erbjudandet.....
Folk vill fan byta in sin gamla mjölk när de skall köpa en ny ballograf.
Det där förvånar mig inte alls.
Japp, men min fundering kvarstår - gör själva formuleringen i annonsen någon skillnad?Mycket av det där beror ju på hur de generella köparna beter sig.
Nej, det gör det inte.Japp, men min fundering kvarstår - gör själva formuleringen i annonsen någon skillnad?
Det är ju ändå en icke ”färdiggräddad” person som läser annonsen, och vill byta bort sin åkgräsklippare med skuren motor, som knappt går att skönja längre, eftersom den har stått vid tomtgränsen i sex år.
Känner en som har mc firma han fick en som ville byta in en kanot som delbetalning på en motorcykel han tackade nej till erbjudandet.....
Jag skulle kunna ta en kanot som inbyte om bara köparen förstod att det är han som måste acceptera ett skambud.
Det går en fin gräns mellan att ha alla i kanoten - och att sänka den...
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|