Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Prutmån!
Prutmån del 2:
Lätt för dig att säga som har norrbottensavstånd men att dra iväg 6 - 8 Tammer för att hämta ett fordon? :7peta
Utanför Stockholms län finns det ingen möjlighet att köpa något. :fakta
Putte är dessutom upptagen så han kan inte hjälpa till heller... :fakta
 

Felix83

Never trust a fart on a motorcycle
Gick med
18 Jan 2022
Ort
Örebro
Hoj
2017 Street Triple RS, 2006 CBF1000A

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Lätt för dig att säga som har norrbottensavstånd men att dra iväg 6 - 8 Tammer för att hämta ett fordon? :7peta
Utanför Stockholms län finns det ingen möjlighet att köpa något. :fakta
Putte är dessutom upptagen så han kan inte hjälpa till heller... :fakta
Jag har f n just en cb250 -81 som jag köpte för 8000kr för två år sedan som touringhoj, och dessutom min gamla Suzuki GP125 som caferacer. Det enda som fattas är en SR250 som glidare, men alla dessa har redan köpts upp av samlare och betingar horribla priser. Gamla enstånkor är oerhört attraktiva och blir inte långvariga på Blocket.
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Prutmån!
Det är svårprutat. Folk är övertygade om värdet på sina gamla hojar, och gör hellre ett nytt försök till våren än att pruta en krona. Alla vet att hojar bara ökar i värde, och en mc i garaget är bättre än pengar på banken.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Det är svårprutat. Folk är övertygade om värdet på sina gamla hojar, och gör hellre ett nytt försök till våren än att pruta en krona. Alla vet att hojar bara ökar i värde, och en mc i garaget är bättre än pengar på banken.
Testa att pruta uppå 👌
Vill de ha 10 000 så bjud 15 000 för att se om de nappar.
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Ett bevis på att vi är olika när vi bedömer skicket på en pryl.
Ska man förtjäna stämpeln: "Otroligt fint skick!" - Ja, då ska i alla fall det yttre se bättre ut än så här.....enligt mig naturligvis.

Vmax.png
 

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Ort
sunne
Hoj
XR 650R 690r/sm
Nej köpa på distans med hemkörning så kan det nog bli grisen i säcken man köper 😂funderade på hur resten av ljuddämparen ser ut med det som syns i bild å sen skav o skrap syns ju lätt på svart men ja bedömning är ju individuellt men otroligt fin så har man ju satt ribban över den nivån iallafall
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Ett bevis på att vi är olika när vi bedömer skicket på en pryl.
Ska man förtjäna stämpeln: "Otroligt fint skick!" - Ja, då ska i alla fall det yttre se bättre ut än så här.....enligt mig naturligvis.

View attachment 501800

Jag tycker ju nog att den ser rätt fin ut på bilderna, men en bild är ju en bild, för att riktigt bedöma en sådan sak så måste man se i verkligheten.
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Jag tycker ju nog att den ser rätt fin ut på bilderna, men en bild är ju en bild, för att riktigt bedöma en sådan sak så måste man se i verkligheten.
Håller med om "rätt fin".
Men inte "Otroligt fint skick!".
Men, som sagt var, vi är alla olika i hur vi ser på bedömningen av skicket, och det kan ställa till det.
 

notrightrider

Percussive maintenance engineer
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Ett bevis på att vi är olika när vi bedömer skicket på en pryl.
Ska man förtjäna stämpeln: "Otroligt fint skick!" - Ja, då ska i alla fall det yttre se bättre ut än så här.....enligt mig naturligvis.

View attachment 501800


När det perifera seendet under körning övergår i fokuspunkt, och resten av världen försvinner i dimma;

Screenshot_20240731-102641~2.png


Tänk om killen fokuserat på det relativt låga miltalet och lagt emfas på "oskruvad, men mindre, isolerade skönhetsfläckar finns" istället för att ådra sig vreden från universums alla kräsna Yamahaexperter...
...som läser Sporthoj.

Vad skulle vi haft att skriva om då?
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
När det perifera seendet under körning övergår i fokuspunkt, och resten av världen försvinner i dimma;

View attachment 501802


Tänk om killen fokuserat på det relativt låga miltalet och lagt emfas på "oskruvad, men mindre, isolerade skönhetsfläckar finns" istället för att ådra sig vreden från universums alla kräsna Yamahaexperter...
...som läser Sporthoj.

Vad skulle vi haft att skriva om då?
Välservad med frekventa byten av bromsvätska. :tummenupp
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ett bevis på att vi är olika när vi bedömer skicket på en pryl.
Ska man förtjäna stämpeln: "Otroligt fint skick!" - Ja, då ska i alla fall det yttre se bättre ut än så här.....enligt mig naturligvis.

View attachment 501800
Jag gillar det otroligt fina skicket på bromsvätskekoppen.
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
När det perifera seendet under körning övergår i fokuspunkt, och resten av världen försvinner i dimma;

View attachment 501802


Tänk om killen fokuserat på det relativt låga miltalet och lagt emfas på "oskruvad, men mindre, isolerade skönhetsfläckar finns" istället för att ådra sig vreden från universums alla kräsna Yamahaexperter...
...som läser Sporthoj.

Vad skulle vi haft att skriva om då?
Och jag vet inte ens om man behöver titulera sig Yamahaexpert för att drabbas av tryck över bröstet när någon lägger ut en hoj som han tvättat med bromsvätska och förstört ljuddämparen på....samt råkat avlossa ett hagelskott på sidokåpan.
Troligvis hade det varit förmildrande om han skrivit att "det är gjort av förra ägaren", eller att det är "ingenting som stör".

Lugn....det regnar ute nu....så det kommer mer från surgubben här på kammaren, var så säker.
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Här kommer "nästa man till rakning".
Hur i hela....är det möjligt att man renoverar motorn, sågar, blästrar, lackar.....men inte fixar det här:
"- Hastighetsmätaren (med magnetisk sensor) registrerar inte hastighet. Har inte forskat mer i vad det är. Antingen är det avståndet mellan sensor och magnet, eller rentav en inställning i själva mätaren."

Vad hände?
Vilket trauma står bakom det inkompletta bygget?
Som ni märker så lämnar jag design, oanvändbarhet och byggteknik utanför min hemska upplevelse, det får ni andra ta hand om.
Men.....en magnetgivare????? :va

Cafe_1.png
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Här kommer "nästa man till rakning".
Hur i hela....är det möjligt att man renoverar motorn, sågar, blästrar, lackar.....men inte fixar det här:
"- Hastighetsmätaren (med magnetisk sensor) registrerar inte hastighet. Har inte forskat mer i vad det är. Antingen är det avståndet mellan sensor och magnet, eller rentav en inställning i själva mätaren."

Vad hände?
Vilket trauma står bakom det inkompletta bygget?
Som ni märker så lämnar jag design, oanvändbarhet och byggteknik utanför min hemska upplevelse, det får ni andra ta hand om.
Men.....en magnetgivare????? :va

View attachment 501803
Nånstans måste man dra gränsen. För en del går den vid att montera ett komplett elsystem och för andra vid en sensor.
 
Nyheter
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Eldriven sporthoj från Yamaha

Inlämnade patentansökningar...

Strängnäs Bike Show i sista stund

Strängnäs Bike Show är en a...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top