Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Fräsch. Undrar vad den slutligen går för.

Om den är sådär fin orenoverad tycker jag nog den är värd den pengen med tanke på vad en dussinhoj som tex RD350 kostar.
Fast det är ju bara vad jag tycker...

Felix83

Never trust a fart on a motorcycle
Gick med
18 Jan 2022
Hoj
2017 Street Triple RS, 2006 CBF1000A

Annonstexten ingjuter inget vidare förtroende:

"Yamaha TDR250 var en gatulaglig mellanviktscykel med dubbla sporter som tillverkades av den japanska motorcykeltillverkaren Yamaha mellan 1988 och 1993. Den drevs av den naturligt aspirerade, vevhusrörsventilinförda, vätskekylda 249cc parallell-tvilling tvåtaktsmotorn 50hk."

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)

Om den är sådär fin orenoverad tycker jag nog den är värd den pengen med tanke på vad en dussinhoj som tex RD350 kostar.
Fast det är ju bara vad jag tycker...

Cool, lite mysig. Men den är nog 50 lök dyrare än vad jag någonsin skulle betala för en, oberoende hur fin den är.
Var det inte en hoj väldigt lik den där uppe i höstas för under 30? (Ja, det kanske var ett ex i sämre skick, men jag kunde leva med det för den prisskillnaden)

Är detta för bra för att vara sant?

7500 mil å import är väl inget som folk kastar sig över ens om det är en 996:a

Beskrivningen "körbar" är ju oroande. Är det knappt att den är körbar?

Spelar det någon roll?
Jag hade nog betalat mer för 996'an än för TDR'en oberoende skick, så länge duccen har en notor som går runt och en hel ram, så är resten lösbart, och det är värt att sätta jobbet på den.

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Hoj
XR 650R 690r/sm
Cool, lite mysig. Men den är nog 50 lök dyrare än vad jag någonsin skulle betala för en, oberoende hur fin den är.
Var det inte en hoj väldigt lik den där uppe i höstas för under 30? (Ja, det kanske var ett ex i sämre skick, men jag kunde leva med det för den prisskillnaden)

Spelar det någon roll?
Jag hade nog betalat mer för 996'an än för TDR'en oberoende skick, så länge duccen har en notor som går runt och en hel ram, så är resten lösbart, och det är värt att sätta jobbet på den.
Klart det gör för mig kanske inte för dig men för mig absolut ja passerat 996:eek:r med lite högre pris o lägre mil nyss på blocket med renoverade motorer innan -att den är importerad spelar ingen roll däremot

börjar man granska tdr:en så känns det som att det är ny lack på mycket då ramen ser mer sliten ut än plasten o sadelöverdraget har sett sina bästa dagar i framkant så det hade varit kul att veta vad som är ”fixat”

Last edited:

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Hoj
13st Yamaha (och 3st Honda)
börjar man granska tdr:en så känns det som att det är ny lack på mycket då ramen ser mer sliten ut än plasten o sadelöverdraget har sett sina bästa dagar i framkant så det hade varit kul att veta vad som är ”fixat”
Kan vara värt att notera att han ägt den i 3 månader.
Så, nuvarande ägare har knappast någon historik.
Det behöver ju inte vara dåligt, men jag funderar ändå på om det är en bytesaffär, och ett försök att göra sig snabba pengar.
Hojen i sig ser ju fin ut, men prislappen är inte inom min intressesfär.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen

Spelar det någon roll?

Kanske inte jag heller, och jag skulle inte betala 40-50kkr för en RD350 heller, eller över 100 för en 500a.

anadr0id

Tvåtaktstendentiös
Gick med
17 May 2023
Hoj
Yamaha TDR250 -89
TDR:en har inget samlarvärde här i Svedala. Bättre med ett billigare exemplar man vågar använda. Den är verkligen kul att köra men har ett väldigt smalt användningsområde. En sorts andlig motard-urfader tillverkad åratal innan begreppet blev allmänt känt.

Det låg ett fint ex ute i somras/höstas för 95. Sänktes i omgångar om 10 ner till 55 och försvann sedan. Tror inte det var samma cykel som nu, eftersom jag vill minnas att 95-tusenkronorscykeln hade Excel-fälgbanor, medan den här i Kil har original. Fanns för ett par månader sedan också ett 40k-exemplar som såg lite mer välanvänt ut. Den försvann hyfsat snabbt.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy