Möjligt att du har rätt, Kawasaki är det märket som varit minst intressant under min 25 åriga karriär, så tyvärr kan jag inte svaret.Ok, var det inte sketen 12 ventilsmotor, allmänt tung och vattenkylning på dem.
På en nakenhoj av den här typen får motorn gärna vara luftkyld och det är den på cbx 1000.
314kg och kardandriftOk, var det inte sketen 12 ventilsmotor, allmänt tung och vattenkylning på dem.
På en nakenhoj av den här typen får motorn gärna vara luftkyld och det är den på cbx 1000.
Hur vet du att den var snorkall? Den var snygg och frän.
Han som har byggt den och antagningsvis kör den vet nog vad han gör.
De där är svåra att få tag i. Mycket eftertraktade av samlare. Man måste annonsera efter dem om man vill komma över ett exemplar, de är nästan lika populära som Yamaha SR250.Någon som ska gifta sig/fyller jämnt? Eller skvatt galen?
View attachment 503016
Det är väl kod för "Yamaha SR250" som används i samlarkretsar för att flyga under radarn när man letar objekt så att inte mugglarna ska lägga sig i?Någon som ska gifta sig/fyller jämnt? Eller skvatt galen?
Ett av de härligaste motorljud jag hört var en CBX dragbike på Mantorp för 30+ år sen. Den både jobbade och varvade så jag började fundera på torsionssvängningar i vevaxeln.Det vet jag inte.
Däremot tvekar den på första rycket i rullen som om den antingen är kall, avsvalnad eller inte bestyckad efter sitt insug/avgas.
I grund och botten handlar det dock om att jag gillar ljud från motorer som arbetar, men avskyr tomvarvande.
En förvärvad aversion från ändlösa nätter på MC-campingar.
Urk! Ja, du ser....Det också314kg och kardandrift
Första året var förgasare, sedan insprut.Urk! Ja, du ser....Det också
Det var visserligen lite coolt att de byggde en 6a, men vilket lok. Insprutning hade de å väl, lite unikt också. Måste varit otroligt simpel dock.
De där är svåra att få tag i. Mycket eftertraktade av samlare. Man måste annonsera efter dem om man vill komma över ett exemplar, de är nästan lika populära som Yamaha SR250.
Ok, var det inte sketen 12 ventilsmotor, allmänt tung och vattenkylning på dem.
Honda's MC är ju kända för att kunna köras långt och länge!Fierbösden har nått marketplace. Den har gått tio varv runt jorden. Långt!View attachment 503056
Men han fick modellnamnet rätt till sist!Fierbösden har nått marketplace. Den har gått tio varv runt jorden. Långt!View attachment 503056
Handla på egen risk lixom.Tur att det verkar ha gått bra för snubben iallafall...
Jag crasha på hojen och har inte råd fixa den Jag tror att motorn och röret klara sig fint från crashen.
https://www.blocket.se/annons/uppsala/suzuki_gsxr_600/1401218893
![]()
![]() |
Gott om platser kvar till Gotland Ring Bike Week!
Upplev magiska Gotland Ring... |
Video: Bike nr 4 med Yamaha R9
I nästa nummer av Bike, nr ... |
|
![]() |
Årets MC-stipendiater utnämnda
Mc-stipendiet är Svedeas bi... |
![]() |
Fira motorcykelns dag 3 maj
Den 3 maj firas Motorc... |
![]() |
Motorcykelns dag firas 3 maj
Den 3 maj 2025 fi... |
![]() |
Sex nya mc-stipendiater utnämnda
Mc-stipendiet är Svedeas bi... |
![]() |
Triumph redo för terrängen
Inför 2025 lanserar Triumph... |
![]() |
Dags för hjälmbytarvecka
En mc-hjälm är färskvara oc... |
![]() |
ACEM: Låt inte motorcyklar bli en del av handelskriget
Som svar på USA:s beslut at... |
![]() |
Vi ska provköra Yamaha MT-07 med automatlåda – vad vill du veta?
John är snart på väg till S... |