laidback
En fin avföring är bästa huvudkudden!
- Gick med
- 19 Dec 2010
- Hoj
- En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Du har så rätt!Ja jösses. Det finns folk till allt. Och jo en permobil är ju löjligt dyr. Men ovärderlig för den som behöver en.

Som SHs egen lilla krympling (hög skada, C4-C5) är jag helsponsad från Permo. Frid och fröjd när allt funkar, men när den inte gör det, då är jag handikappad på riktigt!
Den F5a jag har nu fick jag i november -17 och har idag gått ca 2700 mil. Under åren har det varit alla upptänkliga fel, oftast är det elektroniken som strular. Motorer t.ex vet jag inte hur många som gått åt och allt är sviiindyrt! En meterlång kabel byttes härom året - 6000:-, motorer (en på var sida) runt 25/st och för ett tag sen byttes huvudenheten, där gissade teknikern på ca 50 lax! Oklart då varför man inte köper in en ny rulle ist med flerårig garanti för ett startpris på ca 100.000.
När då nåt blir fel på elrullen så blir jag oftast av med den i flera dar, mycket beroende på långa leveranstider av delar. Inget konstigt då allt görs i förh-vis små serier, jmf bil t.ex.
Då blir jag sittande i min manuella reservrulle som jag inte tar mig 5 meter med utan hjälp. Detta pga kass armfunktion efter olyckan.
Den stekheta sommarn 2018 stod rullen still i tre veckor som jag då fick uppleva inomhus i värmen. Men när jag får tillbaks den efter ett långt stillestånd är allt glömt och det är det närmaste jag kommer äkta lycka!
Apropå att rullen är ovärderlig alltså...
Last edited: