Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Felix83

Never trust a fart on a motorcycle
Gick med
18 Jan 2022
Ort
Örebro
Hoj
2017 Street Triple RS, 2006 CBF1000A

Bifogat

  • 1000023576.png
    1000023576.png
    292.4 KB · Visningar: 56
  • 1000023577.png
    1000023577.png
    86 KB · Visningar: 55

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Här känner jag att jag vill veta mer! 🍿
Den där hade jag gärna ställt in i mitt garage. Skulle förmodligen vara hyfsat lätt att få ordning på den, men vissa verkar tro att även 40 år gamla hojar ska vara som nya.
 

Embargo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Feb 2014
Ort
Malmö
Hoj
Flertal gamla häckar
Den där hade jag gärna ställt in i mitt garage. Skulle förmodligen vara hyfsat lätt att få ordning på den, men vissa verkar tro att även 40 år gamla hojar ska vara som nya.
Jo. Det där har jag varit med om ett par gånger på 80-talare som stått ett tag. Dels är det ju inte varken raketvetenskap eller ruinerande att byta koppling om det behövs (man behöver inte ens tömma oljan), men åtminstone i mitt fall så ordnade det upp sig av sig själv.
Sen om det är växellådan. Huga, det är en bit in det.
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Där har vi någon som:

A: aldrig tidigare råkat ut för en ihopklibbad koppling

B: inte gillar att köra tom släpkärra.
Det gick inte att växla upp heller.
…eftersom man behöver komma upp i 5-6 km/tim först.

Visst det kan vara detta. Jag har aldrig hört talas om koppling eller växellåda som inte fungerar på en sån gammelkawa.
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Jo. Det där har jag varit med om ett par gånger på 80-talare som stått ett tag. Dels är det ju inte varken raketvetenskap eller ruinerande att byta koppling om det behövs (man behöver inte ens tömma oljan), men åtminstone i mitt fall så ordnade det upp sig av sig själv.
Sen om det är växellådan. Huga, det är en bit in det.
Har lamellerna klibbat ihop så startar jag motorn, rullar lite, smyger i ettan, kör med kopplingen indragen tills lamellerna släpper.
Funkar alltid.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Den kanske har synts i tråden tidigare, men jag kan inte ha minnas den. Möjligheten finns att det är bortträngda minnen.
View attachment 504738


 

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Mitt minne som inte alltid är att lita på säger att kmx 230 fanns att köpa i Sverige. Förmodligen ganska ovanliga de också


KDX, väl? Lättenduro i stil med Suzuki PE och Hondas MR-serie.

KMX var mer fortsättningen på 70-talets KE-serie, som i vart fall såldes här som 125or.
Fanns i grön candy. Har man sett en kommer man ihåg den.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
När man maxar utnyttjandet av antal tecken i annonsen :hihi

Det var en solig vårdag 2021 när jag hämtade ut min Yamaha Tracer 9 GT. Den stod där på butikens framsida, glänsande och redo för nya äventyr. Från den dagen har vi tillsammans erövrat vägar och utforskat landskap, och varje mil har varit en njutning. Men nu är det dags att låta någon annan ta över denna fantastiska resa.

Den här Tracer 9 GT:n har fått all kärlek den förtjänar. Full servicehistorik är självklart – varje oljebyte, varje justering har skötts minutiöst hos Yamaha Center i Helsingborg och seneste år hos lillemanns Mc i Lund. Den har också alltid stått i garage, dag som natt, skyddad från väder och vind. Jag har sett till att utrusta den med det allra bästa för att göra körningen ännu säkrare och roligare. Crashbars från Hepco-Becker har skyddat motorcykeln genom våra mest utmanande stunder. Puig-bellyn har inte bara förbättrat aerodynamiken, utan också gett ett sportigt utseende. Extra dimljus har lyst upp vägarna under sena kvällar, och näbben/fendern har gett Tracer 9 GT en aggressiv och unik look.

För att ge extra grepp och skydd har jag också monterat tankpads och tankgrepp, som har gjort varje kurva och manöver till en fröjd. När jag kör har jag haft tre olika kåpor att välja mellan – originalkåpan för de klassiska dagarna och touringkåpan från MRA för när jag vill ha lite extra attityd samt sportkåpa i varma sommardagar. Och komforten har aldrig varit ett problem, tack vare det speciella komfortsätet som håller mig avslappnad även på de längsta turerna.
Topboxen samt sidoväskorna har varit trogna följeslagare, perfekt för att bära med sig allt som behövs för en helg på vägarna men även på långa resor. I juni genomgick motorcykeln sin 1000-mils service, så den är i toppskick. Nya Bridgestone-däck har jag också satt på (September) och de har knappt hunnit rulla 70 kilometer. Du får också sinnesro med garantin som sträcker sig ända till juni 2026 – trygghet för många fler äventyr framöver. Denna Yamaha Tracer 9 GT är mer än bara en motorcykel för mig, den är en del av min historia. Nu är det din tur att skriva nästa kapitel. Är du redo för äventyret? Kontakta mig gärna för att höra mer. Din nästa stora resa väntar ;)

 
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top