Dagens Blocket! (mc-relaterat)

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GS

notrightrider

Be spontaneous. Disappear for days.
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Man kan ju iallafall släcka lampan..............
Det låter nästan som om säljaren vill mena att lampan släcks bara man byter olja. Att den förmodligen behöver lämnas till auktoriserad verkstad för släckning av "påminnelsen" behöver man såklart inte tänka på.

1740559565723.png

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Det låter nästan som om säljaren vill mena att lampan släcks bara man byter olja. Att den förmodligen behöver lämnas till auktoriserad verkstad för släckning av "påminnelsen" behöver man såklart inte tänka på.

View attachment 511024
Ajöss med garantier och goodwillåtgärder när den inte servats efter mil eller tidsintervall, dvs årsservice. För funktionen har det ingen betydelse att lampan lyser, förutsatt att den servats och fått ny olja, vilket inte verkar vara fallet, men infon kommer inte in till den som bestämmer om garanti/goodwill.
Vet inte hur det är med V4ans remmar och intervall, men 3000 mil eller 5 år är det på min V2. Blev blåst av stor nordskånsk handlare på den delen. Sur erfarenhet.

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Ajöss med garantier och goodwillåtgärder när den inte servats efter mil eller tidsintervall, dvs årsservice. För funktionen har det ingen betydelse att lampan lyser, förutsatt att den servats och fått ny olja, vilket inte verkar vara fallet, men infon kommer inte in till den som bestämmer om garanti/goodwill.
Vet inte hur det är med V4ans remmar och intervall, men 3000 mil eller 5 år är det på min V2. Blev blåst av stor nordskånsk handlare på den delen. Sur erfarenhet.
V4 är väl kamkedja?

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Det är precis detta som gjorde att jag sålde min senaste hoj. För att alla garantier och motorförsäkring skulle fortsätta gälla var jag tvungen att serva den hos auktoriserad verkstad varje år, trots att jag vissa år knappt kört mer än 100 mil sedan senaste servicen. Blir rätt dyra timmar i sadeln på det viset.

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Hoj
13st Yamaha (och 3st Honda)
Det är precis detta som gjorde att jag sålde min senaste hoj. För att alla garantier och motorförsäkring skulle fortsätta gälla var jag tvungen att serva den hos auktoriserad verkstad varje år, trots att jag vissa år knappt kört mer än 100 mil sedan senaste servicen. Blir rätt dyra timmar i sadeln på det viset.
Är det inte bättre ändå att ha en relativt ny hoj, och serva den själv, än att ha en äldre hoj och serva den själv?
Så tänker jag i alla fall.
Risken att det händer någonting katastrofalt med en nyare hoj är ju mindre än med en äldre.

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GS
Svårt att veta i förhand hur en hoj kommer att hålla.
Jag servar min BMW själv.
Men så blev jag tvungen att byta koppling pga. oljeläcka.
I samband med detta så upptäckte verkstaden att det fanns ett service-
meddelande att byta tankarmatur.
Sådant är svårt att täcka med självservice.

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Hoj
Svårt att veta i förhand hur en hoj kommer att hålla.
Jag servar min BMW själv.
Men så blev jag tvungen att byta koppling pga. oljeläcka.
I samband med detta så upptäckte verkstaden att det fanns ett service-
meddelande att byta tankarmatur.
Sådant är svårt att täcka med självservice.
Absolut, men det är väl större risk att det händer på en äldre hoj?
Garantin går ju ändå ut efter ett, två eller 5år beroende på hur uppläggen ser ut.
Så efter några år är du ändå utanför garantisystemet.
Men jag förstår att det finns en viss finess med att låta en auktoriserad verkstad serva under garantitiden, speciellt om du tänker avyttra den under denna tid.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Absolut, men det är väl större risk att det händer på en äldre hoj?
Garantin går ju ändå ut efter ett, två eller 5år beroende på hur uppläggen ser ut.
Så efter några år är du ändå utanför garantisystemet.
Men jag förstår att det finns en viss finess med att låta en auktoriserad verkstad serva under garantitiden, speciellt om du tänker avyttra den under denna tid.
”Computer says no.”

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Hoj
Japp, verkar enkelt...eller?
"Behöver en bestyckning av förgasaren. Behöver någon som orkar göra det sista "

Hoppas i alla fall att vederbörande inte har kört med det där "luftfiltret" :unsure:

ZX7.png

Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...