Dagens Blocket! (mc-relaterat)

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Under kvällens blocketsvep kände jag mig tvungen att gå in och kolla i annonsen efter någon endaste lilla orsak till varför någon öht skulle vilja köpa hojen. Fattar inte...
Håller med dig. Jag också fattar inte. Känns som att om han skrapar av 100' till på priset verkar mer realistiskt. Kan tänka mig ungefär 30' verkar okej

Felix83

Never trust a fart on a motorcycle
Gick med
18 Jan 2022
Hoj
2017 Street Triple RS, 2006 CBF1000A
Den var tydligen inte så lättsåld...

View attachment 511624
Har inte botten gått ur marknaden för caferacers? Hipstersarna har slutat åka hoj för längesen (om de överhuvudtaget någonsin började) och hojarna är sålda sedan länge. Och den här var överprissatt och följde inte rätt formel (Honda CB500/750 från tidigt 70-tal, svartlackade ekerfälgar, smala däck med klassiskt mönster) så den var nog dödsdömd från början.

notrightrider

Be spontaneous. Disappear for days.
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Håller med dig. Jag också fattar inte. Känns som att om han skrapar av 100' till på priset verkar mer realistiskt. Kan tänka mig ungefär 30' verkar okej

Jo, på sätt och vis.
Men, det har uppenbarligen gått ner massa pengar i hojen. Bara hjulen gått lös på en förmögenhet.

Att sänka sådana summor på ett sådant objekt är dock något man gör för sin egen skull. Att vilja "ha igen pengarna" är meningslöst.

Inte ens på 29 papp känner jag något köpsug.

Men okay, skulle det dyka upp en XS 1.1
i lagom skick så...

8f212a_a0207b5ed863469abb17f4590d08eead~mv2.jpg

...hade jag nog uppskattat hjulen och en del annat från hojen i annonsen.

Last edited:

Elmhult

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2021
Hoj
2020 Kawasaki KLX230

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Hoj
13st Yamaha (och 3st Honda)
Har inte botten gått ur marknaden för caferacers? Hipstersarna har slutat åka hoj för längesen (om de överhuvudtaget någonsin började) och hojarna är sålda sedan länge. Och den här var överprissatt och följde inte rätt formel (Honda CB500/750 från tidigt 70-tal, svartlackade ekerfälgar, smala däck med klassiskt mönster) så den var nog dödsdömd från början.
Frågan är om det har funnits någon botten?
Uppe i norr så ser man inge kafferäsers på vägen, någonsin, men det kanske är geografiskt betingat?
Men troligvis är det väl ivern att bygga något som skapar alla objekt som är "nästan helt färdiga", det vill säga att börja "bygga" innan man har tänkt klart.
Ibland dyker det upp någonting som någon har lagt ner tid på, och faktiskt gjort helt färdigt.
Och trots att jag tycker att dom är jäkligt fula, och i praktiken oanvändbara, så beundrar jag ändå det tekniska kunnandet, och förmågan att driva projektet "i mål".
Ett exempel på det:

Cafe_3.png

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Uppe i norr så ser man inge kafferäsers på vägen, någonsin, men det kanske är geografiskt betingat?
Men troligvis är det väl ivern att bygga något som skapar alla objekt som är "nästan helt färdiga", det vill säga att börja "bygga" innan man har tänkt klart.
Ibland dyker det upp någonting som någon har lagt ner tid på, och faktiskt gjort helt färdigt.
Och trots att jag tycker att dom är jäkligt fula, och i praktiken oanvändbara, så beundrar jag ändå det tekniska kunnandet, och förmågan att driva projektet "i mål".
Ett exempel på det:

View attachment 511638
Inget snack om att den där var rejält byggt med hög kvalitet och finish. Tror tyvärr ändå inte att han kommer få den såld för 140 000 kr, med tanke på att innan man tittar lite noggrannare så ser den ut som vilken dussin-scrambler som helst.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Jag tänker att en hoj med grova däck ska användas på dåligt underhållna vägar, men den där BMWn saknar skärmar, fjädringsväg och sumpskydd. Blir det så bra?

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + CB1000RA
Jag tänker att en hoj med grova däck ska användas på dåligt underhållna vägar, men den där BMWn saknar skärmar, fjädringsväg och sumpskydd. Blir det så bra?
Du har såklart en poäng i det men i några sällsynta fall så blir slutresultatet så jävla bra så att man kan leva med produkten trots vissa tillkortakommanden.
Detta tycker jag är ett lysande exempel:
:kär
Hynda scrambler.jpg

notrightrider

Be spontaneous. Disappear for days.
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Inget snack om att den där var rejält byggt med hög kvalitet och finish. Tror tyvärr ändå inte att han kommer få den såld för 140 000 kr, med tanke på att innan man tittar lite noggrannare så ser den ut som vilken dussin-scrambler som helst.

Den var faktiskt vansinnigt fint byggd.
Många smutta detaljer.
...och rättvänt K60 fram! Atta boy!!!

Men 140 papp?
Säkert någon som vill betala, men inte jag.

Snyggt byggt, dock.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Ett exempel på det:

View attachment 511638
bosse-l enters the thread.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Du har såklart en poäng i det men i några sällsynta fall så blir slutresultatet så jävla bra så att man kan leva med produkten trots vissa tillkortakommanden.
Detta tycker jag är ett lysande exempel:
:kär
View attachment 511641
Ja, men den där har ju skärmar, kylaren flyttad ur grussprutet och ser ut att ha lite luft under mitten. Är det en rendering eller något som finns?

Nyheter
Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!