Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Hoj
13st Yamaha
Och standarduttrycket på Blocket idag "Går bra i motor och låda".
Säger ju ingenting, så den meningen borde automatiskt strykas.
Antingen går den som den ska, eller så är det något fel på den, jag tvivlar på att en någorlunda modern motor och växellåda går speciellt mycket bättre an vad den var tänkt att göra från fabriken. ??????
Visst låter jag bitter, men börjar tröttna på alla prylar som verkar gå så himla bra!

Gick med
3 Apr 2011
Hoj
Skrot
Antingen går den som den ska, eller så är det något fel på den, jag tvivlar på att en någorlunda modern motor och växellåda går speciellt mycket bättre an vad den var tänkt att göra från fabriken. ??????
Visst låter jag bitter, men börjar tröttna på alla prylar som verkar gå så himla bra!

Jag lägger ingen betoning på bra, går som den ska helt enkelt.

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Hoj
En massa gammalt mög.
Känns sådär med "ej lagd vad jag vet", "3600mil om jag inte minns fel " och "besiktigas i Augusti iår tror jag" i de tre första meningarna.
Vissa saker bör man ha koll på när man säljer :)
View attachment 421031

http://www.blocket.se/jonkoping/Honda_CBR929RR_Fireblade_Streetfighter_61194081.htm?ca=15&w=3

Om du köper en hoj som haft 8 tidigare ägare, hur vet du då att ingen av dem någonsin tappat den och bytt ut den kåpan som fick lite märken? Vill du lova den som sedan köper den av dig att den aldrig är tappad i backen bara för att du inte gjort det?

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Hoj
En massa gammalt mög.

Jag har använt mig av det uttrycket. Im a sinner! Jag hade en bulig, tejpad och ful hoj som läckte olja. Att säga att den var maskinellt bra gick alltså inte heller om man skulle vara ärlig. Den gick dock som den skulle och var faktiskt rätt trevlig att leka med. Har du något bättre förslag på hur jag skulle beskriva den? Då tycker jag faktiskt det är långt värre med alla "man kanske borde rengöra förgasaren för den går inte riktigt som den ska", det är fan aldrig förgasaren som behöver pulas med, det är en massa annan jävla skit med de hojarna. Senaste jag köpte som "man kanske borde synka förgasarna lite" på hade två smälta kolvar och toppens insida såg ut ungefär som ytan på mina rejsdäck efter en dags körning.

Naaaarioooouh

Medlem
Gick med
20 Apr 2015
Hoj
Yamaha R6 -00
De är väl bara att låta bli och skriva ut om den varit tappad eller ej. Det bidrar ju inte med någon konkret information till sammanhanget helt enkelt. Blir man tillfrågad kan man ju såklart svara så.

Annars skulle man kunna rabbla upp allt man inte tror att den varit med om "aldrig missat en service vad jag vet"
"Aldrig haft punktering vad jag vet"

Däremot tycker jag att om någon skriver att nåt går bra i motor i låda är ok. Man menar väl bara på att det är funktionellt och inga fel?

notrightrider

The white zone is for loading and unloading only
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.

Helvete, varvar ju upp till 18000 rpm.
MÅSTE HA!

Bilderna är så HDR-förstörda så dom kan man både ha och mista, men texten är värd att spara: hojen är ju UNIK!
Unik Ninja helt i svart.

Du får vara beredd på att folk kommer att vända sig om för att titta på den, komma fram till dig för att prata om den och otaliga nedvevade bilrutor för att få höra motorljudet. En väldigt fräsch och fräck Super-sport båge med andra ord.

Teknisk data:
Mätarställning: 10 600km (detta avverkas på ett halvår med en vanlig personbil)
Toppfart: 270km/h (ca. 3sek 0-100)
Cylindervolym: 599cc (tävlingsregler tillåter inte mer än 600cc)
102 hästkrafter (power-to-weight ratio 0.51hk/kg. Bugatti Veyron har 0,53hk/kg)
Varvar upp till 18 000 varv/min
Vikt: 200kg
Längd: 2100mm
Bredd: 720mm
Höjd: 1130mm
Dubbla skivor i fram (nissin ej ABS på supersport-bågar)
Servad: Olja och filter bytt, nytt batteri och rengjord samt vaxad/smord kedja

Försäkring: Folksam
Besiktigad fram till nästa sommar
Skatt betald

Den visar sin rätta sida vid de varvtalen då motorn på din personbil hade skjutit kolvarna genom topplocket.

Gick med
3 Apr 2011
Hoj
Skrot

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Hoj
-
Bänkad till 2000 kubik, det var roligt.
Begreppet " vid snabb affär" vad innebär det egentligen? Jag fattar inte. Min mest utdragna affär var ett mail för tid och plats, sedan provkörning och prutning därefter insättning av stålar och hämta hojen.
Annars är det cash och hämta hojen samtidigt. Avbetalning finns ju inte. Så vad är motsatsen till snabb affär.
-Nä nu är det fjärde gången du ringer och ställer frågor. Priset gick just upp med 20000 spänn.

nissepelle

Strandraggare
Gick med
29 Jan 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 -99, Gasgas 450 FSE -07
Någon här på sporthoj som köpte Gsx-r-85:an på Automästarna?? Eller vet hur den såg ut??

http://www.blocket.se/ostergotland/Suzuki_GSX_R_750_61328191.htm?ca=7&w=3

Enligt annonsen du länkar till så har ju ingen köpt den?

- - - Updated - - -

Måste väga 90+ kg? Vafan då för? Går den för snabbt annars eller?

Är väl ett sätt för tjocka krom-gubbar att rättfärdiga sina ölkaggar. "ameh måste ha lite vikt för å kunna köra så rejäl hoj som jag gör!"

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati