Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Sukkaha

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jun 2014
Hoj
1976 Honda Z50a
Alla Monkey bikes...
Tycker jag ser flera i veckan som bara gått 50-100 mil. Hur kommer det sig, är det import? Och vem betalar 15-20.000 för en sån? :va
http://www.blocket.se/varmland/Honda_monkey_bike_60413884.htm?ca=12&w=3

Kineserna gör mängder av kopior som säljs som eu moppar och lätt mc troligtvis dessa som gått 50-100mil. En riktig original Honda som är registrerad brukar gå loss på runt 15k. Oreggad vanligen någon tusenlapp mindre.

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Kineserna gör mängder av kopior som säljs som eu moppar och lätt mc troligtvis dessa som gått 50-100mil. En riktig original Honda som är registrerad brukar gå loss på runt 15k. Oreggad vanligen någon tusenlapp mindre.

Ja, det är Honda-monkeysarna jag menar. Fattar inte hur de kan sätta såna priser? Men tydligen blir de ju sålda, undrar vem som köper dem och vad de ska ha dem till?

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Förmodligen av nostalgiska skäl, jag fick aldrig någon som barn, därför har jag haft flera minihojar från den perioden.

10-20 tusen är inte så mycket pengar, och de förlorar inte värdet.

Däremot är det intressant att så pass många köpte en sån för trettio år sedan, och sen aldrig körde och dessutom behöll den. PLUS att de lyckades hålla eventuella klåfingriga barn-barnbarn ifrån att "hotta upp" dem.

De flesta verkar vara i orginalskick, med jätteblinkers och stänklappar..

notrightrider

The white zone is for loading and unloading only
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.

Jösses! Undrar vad Freud hade kunnat läsa ut av en sådan bazooka..?
Frågan är - blir den väldigt, väldigt tyst med en sådan avloppskulvert, eller funkar den som resonanskammare?
...och hur blir det med nedläggsvinkeln?
Men, äsch - vad dum jag är; vem bryr sig.

http://www.blocket.se/skaraborg/Suzuki_DR650RSE_sallsynt__i_FANTASTISKT_skick_60959740.htm?ca=14&w=3

Okej, den såg ut att vara i bra skick. Men speciellt sällsynta är ju inte RSE modellerna :p

Förstärkningsord regerar!

annonstexten skrev:
Nästintill mint condition Suzuki DR650RSE från 1991 som gått 5600 mil.
Det sista "E":et i modellbeteckningen står för att detta är den lite finare versionen med el-start (vilket nog var lite coolt 1991) samt det större batteriet (12Ah) och den effektivare generatorn (200W).

Detta är en fantastisk 46-hästars encylindrig 4-taktare med ett otroligt skönt bottenvrid och stabil, mjuk, pålitlig gång kombinerat med nästintill bottenlös kraft när man behöver.

Suzuki DR650 är en riktig arbetshäst och har flera gånger deltagit i ökenrallyt Paris(Djebel)-Dakar, vilket bådar för oerhörd pålitlighet och byggkvalitet, vilket extremt tydligt märks på maskinen. Det här är en av de (om inte DEN) bästa av offroadarna från den här tiden och den här är i ganska nära nyskick. Man kan faktiskt inte tro att den är från 1991 när man ser den.

Jag köpte den för att kunna njuta av de underbara svenska skogsvägarna i sommar på det sätt man SKALL göra det (offroad-motorcykel), men måste motvilligt sälja den pga ändrade familjeförhållanden. Det tar mig emot, då jag redan blivit jättebra vän med den (vilket man lätt blir) och för att det är en strålande motorcykel att segla fram på, både på asfalt och grus. Den tar dig dit du vill - VART du än vill. Tro mig.

Den är verkligen i otroligt fint skick och allt fungerar givetvis perfekt på den. Den har stått förvarad i varmgarage de senaste åren - både vinter som sommar.

Jättefina, oslitna Avon Distanzia grus/vägdäck sitter på, både bak och fram.

En Givi Easybox E20N (avtagbar, låsbar, rymlig 39 liters topbox) medföljer också, vilket låter dig ta med både extrahjälm, mat, tält och ett regnställ utan några som helst problem i sommar.

Mer info om motorcykeln finns här (läs då avsnittet Suzuki 1991 - denna är DR 650 RSE 1991):
http://www.suzukicycles.org/DR-series/DR650.shtml

Mer info om topboxen:
http://www.motoworld.com.ph/product_view.php?id=193

Kontakt tas via mail, då jag ändå inte har möjlighet att tala i telefon på min arbetsplats, men maila mig bara via Blocket så kontaktar jag dig per telefon så FORT möjlighet gives mig! Först till kvarn gäller.

Bra med länk till toppboxen också, kan vara det som sluter en affär.
Men, att trycka på Avon som ett säljargument - är det riktigt, riktigt bra..?
Vad säger vår expertpanel på DR? Är Distanzia det optimala däcket på just DR 650...? :7peta

Last edited:

Skurken

Karisma som ett järnspett.
Gick med
29 Aug 2007
Hoj
790 Duke
http://www.blocket.se/skaraborg/Suzuki_DR650RSE_sallsynt__i_FANTASTISKT_skick_60959740.htm?ca=14&w=3

Okej, den såg ut att vara i bra skick. Men speciellt sällsynta är ju inte RSE modellerna :p

El-start var väl inget coolt 1991? :p

Men detta fick mig att flina rakt ut:

"Detta är en fantastisk 46-hästars encylindrig 4-taktare med ett otroligt skönt bottenvrid och stabil, mjuk, pålitlig gång kombinerat med nästintill bottenlös kraft när man behöver."

Vad jag kommer ihåg från när jag körde en sån där var att det aldrig fanns nog med effekt.. Grusväg var kanon, men man var tvungen att ladda ordentligt om man skulle om och någon bottenlös kraft är ju inte att tala om, haha.

Avon-däck... DÅ måste jag ju ha den!

Last edited:

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
Men, att trycka på Avon som ett säljargument - är det riktigt, riktigt bra..?
Vad säger vår expertpanel på DR? Är Distanzia det optimala däcket på just DR 650...? :7peta

Jag är ingen DR-expert men Avon är väl i första hand kända för att göra stenhårda däck med lång hållbarhet. Jag har haft både Avon-däck och DR men inte samtidigt. När jag köpte Avon var det i första hand för att de gjorde radialdäck i dimension som passade min antika hoj.

Husker

Medlem
Gick med
25 Oct 2008
Hoj
Z1000SX
Nu vet jag inte om denna tråden är tänkt som att länka alla idiotiska blocket annonser som man stöter på eller man kan köra på genuina frågor. :fakta

Men jag kör på de genuina frågor spåret :D

Ramlade över denna annonsen, den har ju gått över 8000 mil men under samma ägare, så jag drar slutsatsen att ägaren har tagit väl hand om den. Men om man nu är intresserad och skulle vilja köpa denna bumsen, vad hade ni kollat på extra noggrant med alla dessa milen i ryggen för att känna sig trygg med köpet?
Är inte så hojkunnig än så alla råd är bra, köpte min första hoj i mer eller mindre blindo efter bara lyssnat på motorn :D:hihi

http://www.blocket.se/stockholm/Bmw_k_1200_r_60468570.htm?aw=1

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Hoj
Kawasaki w800 2016
Nu vet jag inte om denna tråden är tänkt som att länka alla idiotiska blocket annonser som man stöter på eller man kan köra på genuina frågor. :fakta

Men jag kör på de genuina frågor spåret :D

Ramlade över denna annonsen, den har ju gått över 8000 mil men under samma ägare, så jag drar slutsatsen att ägaren har tagit väl hand om den. Men om man nu är intresserad och skulle vilja köpa denna bumsen, vad hade ni kollat på extra noggrant med alla dessa milen i ryggen för att känna sig trygg med köpet?
Är inte så hojkunnig än så alla råd är bra, köpte min första hoj i mer eller mindre blindo efter bara lyssnat på motorn :D:hihi

http://www.blocket.se/stockholm/Bmw_k_1200_r_60468570.htm?aw=1

Jag har faktiskt varit och provkört den där rackaren.
Bortsett från att den var rätt skabbig så gick den som ett troll, men det är något som rasslar något fruktansvärt i motorn vid tomgång, inget som känns eller hörs vid körning, men jag såg att säljaren reagerade på ljudet när han startade upp den, det blev inget köp men jag är sjukt sugen på en sån maskin.

Nu ska det tilläggas att jag är grymt dålig på motorer så det kanske inte alls är något att oroa sig för.

notrightrider

The white zone is for loading and unloading only
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.

Husker

Medlem
Gick med
25 Oct 2008
Hoj
Z1000SX
Jag har faktiskt varit och provkört den där rackaren.
Bortsett från att den var rätt skabbig så gick den som ett troll, men det är något som rasslar något fruktansvärt i motorn vid tomgång, inget som känns eller hörs vid körning, men jag såg att säljaren reagerade på ljudet när han startade upp den, det blev inget köp men jag är sjukt sugen på en sån maskin.

Nu ska det tilläggas att jag är grymt dålig på motorer så det kanske inte alls är något att oroa sig för.

Hehe okej, då lägger jag inte ner någon tid på just det objektet då :glömdet

Har bara provkört k1300R och den var i mina ögon ett jävla monster :D men K1200R är mer i min prisklass just nu, synd att de är så "ovanliga" dock

Wizzard

Village Idiots MC
Gick med
14 Dec 2003
Hoj
GSX-R 1100 -92; GSX1300R Hayabusa 2014
K1200s/r har problem med växellådor,koppling, på kamkedjan finns det en fabriksåtgärd på, kamkedjespännaren byts på vissa, ABS med sevo avverkade jag 2 st på 4000mil- sista kostade 1900euro, på 07 tog man bort servot..:huvet

Husker

Medlem
Gick med
25 Oct 2008
Hoj
Z1000SX
K1200s/r har problem med växellådor,koppling, på kamkedjan finns det en fabriksåtgärd på, kamkedjespännaren byts på vissa, ABS med sevo avverkade jag 2 st på 4000mil- sista kostade 1900euro, på 07 tog man bort servot..:huvet

Låter som man skall undvika K1200 och gå rakt på K1300 istället :tungan

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...