Nästintill mint condition Suzuki DR650RSE från 1991 som gått 5600 mil.
Det sista "E":et i modellbeteckningen står för att detta är den lite finare versionen med el-start (vilket nog var lite coolt 1991) samt det större batteriet (12Ah) och den effektivare generatorn (200W).
Detta är en fantastisk 46-hästars encylindrig 4-taktare med ett otroligt skönt bottenvrid och stabil, mjuk, pålitlig gång kombinerat med nästintill bottenlös kraft när man behöver.
Suzuki DR650 är en riktig arbetshäst och har flera gånger deltagit i ökenrallyt Paris(Djebel)-Dakar, vilket bådar för oerhörd pålitlighet och byggkvalitet, vilket extremt tydligt märks på maskinen. Det här är en av de (om inte DEN) bästa av offroadarna från den här tiden och den här är i ganska nära nyskick. Man kan faktiskt inte tro att den är från 1991 när man ser den.
Jag köpte den för att kunna njuta av de underbara svenska skogsvägarna i sommar på det sätt man SKALL göra det (offroad-motorcykel), men måste motvilligt sälja den pga ändrade familjeförhållanden. Det tar mig emot, då jag redan blivit jättebra vän med den (vilket man lätt blir) och för att det är en strålande motorcykel att segla fram på, både på asfalt och grus. Den tar dig dit du vill - VART du än vill. Tro mig.
Den är verkligen i otroligt fint skick och allt fungerar givetvis perfekt på den. Den har stått förvarad i varmgarage de senaste åren - både vinter som sommar.
Jättefina, oslitna Avon Distanzia grus/vägdäck sitter på, både bak och fram.
En Givi Easybox E20N (avtagbar, låsbar, rymlig 39 liters topbox) medföljer också, vilket låter dig ta med både extrahjälm, mat, tält och ett regnställ utan några som helst problem i sommar.
Mer info om motorcykeln finns här (läs då avsnittet Suzuki 1991 - denna är DR 650 RSE 1991):
http://www.suzukicycles.org/DR-series/DR650.shtml
Mer info om topboxen:
http://www.motoworld.com.ph/product_view.php?id=193
Kontakt tas via mail, då jag ändå inte har möjlighet att tala i telefon på min arbetsplats, men maila mig bara via Blocket så kontaktar jag dig per telefon så FORT möjlighet gives mig! Först till kvarn gäller.