Dagens Blocket! (mc-relaterat)

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
Den sortens förenklande tänk passar väl in i mina fördomar om de som kör sådana möghäckar.

Typ som det klassiska "Jettefiiint skick förutom [räknar upp allt från 1 skitgrej till ett helt A4 med fel]"

Om det är så enkelt VARFÖR FIXAR DU DET INTE SJÄLV :huvet

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Det här med sambo verkar vara jävla dåligt! :p

notrightrider

The white zone is for loading and unloading only
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Fel sorts sambo är en bum deal.

Hålla på att böla över att ens partner deformerar ens liv - att ens skoja om det, är skämmigt.
Varför är det bara killar som chikanerar sig själva på det viset?

Tänk den annonsen lätt omarbetad, och med ordet "hjälm" utbytt mot " sadel" och med en säljare som heter "Jeanette"...?
Aint gonna happen.
...och OM så vore, så hade Kvinnojouren ryckt ut på stubben - på eget initiativ och med Blockets sopig postnummerkarta som enda underlag.

Lilla Fridolf-approachen till livet var unken redan för 50 år sedan, när fan skall män börja ta ansvar för sitt egen lycka?

...eller, läser jag in för mycket i en sketen Blocketannons? På en måndagmorgon? I ösregn?
Skit samma. Vi går igenom så många olika faser i livet. Låt det vara faser, och inte fasor.
Kan man inte vara lojal med sin partner så är något fel, och alldeles för många lever vidare i haltande förhållanden för att en sådan annons skall kännas skojsig.

En måndagmorgon.
I juni.
Med fortsatt aprilväder.
...och pulsen bultande i tinningarna.

Känns som det är dags för lite helmet therapy...?

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
Fel sorts sambo är en bum deal.

Hoppla, jag som trodde jag var av det överanalyserande slaget.:näsblod
Nog för att min sambo ibland inte förstår mig fullt ut, men valet att lägga mc-livet på hyllan gjorde jag ändå själv den dagen jag blev pappa.

Annonsen som sådan är skriven på ett sätt som jag själv skulle tycka var underhållande att läsa, kanske att ironin inte framgick tydligt nog. Det finns såklart en sanning i det hela men nu vill faktiskt även jag köpa möbler till vår nya lägenhet och hjälmen gör ju faktiskt ingen nytta som dammsamlare.

Sen kan man fråga sig varför jag väljer att lägga skulden på sambon och att jag dessutom tycker texten är underhållande? Men det är en fråga för stor att reda ut i Blockettråden.

tukkla

Sporthojsnörd
Gick med
27 May 2008
Hoj
SD 1290
Hoppla, jag som trodde jag var av det överanalyserande slaget.:näsblod
Nog för att min sambo ibland inte förstår mig fullt ut, men valet att lägga mc-livet på hyllan gjorde jag ändå själv den dagen jag blev pappa.

Annonsen som sådan är skriven på ett sätt som jag själv skulle tycka var underhållande att läsa, kanske att ironin inte framgick tydligt nog. Det finns såklart en sanning i det hela men nu vill faktiskt även jag köpa möbler till vår nya lägenhet och hjälmen gör ju faktiskt ingen nytta som dammsamlare.

Sen kan man fråga sig varför jag väljer att lägga skulden på sambon och att jag dessutom tycker texten är underhållande? Men det är en fråga för stor att reda ut i Blockettråden.
För alla med en normal dos av ironi så framgår det alldeles tydligt :)

notrightrider

The white zone is for loading and unloading only
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Ja ja, det var väl stingsligt i överkant - men har man tillbringat en hel helg i sällskap med folk som lägger mer energi på att gnälla över sin egen livssituation än att faktiskt försöka rucka på den så blir man lite studsig.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati