Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Ja ja, det var väl stingsligt i överkant - men har man tillbringat en hel helg i sällskap med folk som lägger mer energi på att gnälla över sin egen livssituation än att faktiskt försöka rucka på den så blir man lite studsig.

Jag håller med ditt förra inlägg. Oavsett om man anser sig gjort alla valen själv så är det tyvärr så att väldigt många låter sig styras av fruntimmer. Ungefär den vanligaste frågan jag fick i början av min mc karriär var vad min sambo tyckte om att jag åker hoj!
Rätt sjukt när man tänker efter.

Pinky. Angående att sluta åka för att man blir pappa det kan jag respektera för det valet gjorde även min egen pappa.
Men risken att det skulle bli farligare att åka hoj när man fått barn känns inte trolig. Snarare tvärt om. Jag har själv en dotter på 6år och sen vi fick henne så kör iaf jag betydligt mycket lugnare.

Last edited:

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
Hjälmen är nu iaf såld. Jag väljer att påstå att det var just pga annonstexten.
1-0.

Jumpers

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2008
Hoj
BMW S1000RR
Så mycket PK-skitnödiga människor det blivit på detta forumet!
Kryp tillbaka under stenarna ni kikade fram ifrån tack! :arsele

- - - Updated - - -

Så mycket PK-skitnödiga människor det blivit på detta forumet!
Kryp tillbaka under stenarna ni kikade fram ifrån tack! :arsele

Jumpers

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2008
Hoj
BMW S1000RR
- - - Updated - - -

Känns jävligt lustigt. Som att låna ett par inskitna kallingar av en polare.

Jag har aldrig köpt en begagnad hjälm, och kommer antagligen inte göra det..
Personligen lägger jag hellre extra pengar för något helt nytt.. Jag vet att hjälmen aldrig är tappad och den är helt ny helt enkelt.

Med det sagt så förstår jag dock dom som gör det.. Racekrukor med fräcka motiv springer lätt iväg i pris. Och det finns nog många som inte har lust eller råd att lägga 4-7.000:- på en hjälm...
Betydligt vidrigare med begagnade skinnställ isf kan jag tycka.. Vet ju själv hur mycket jag svettades i mitt ställ förra året :D Visserligen kör jag med underställ. Men understället transporterar ju ut fukten ifrån kroppen och hamnar därmed i skinnstället..

Hjälm tycker jag däremot är rätt hygieniskt (Åtminstone mina egna)
Använder huva under hjälmen av hygienskäl samt att det håller lurarna på plats (Och skyddar mot vind)
Kind och huvudkuddarna i hjälmen brukar jag ta ur och tvätta åtminstone en gång per säsong.. Tror inte dom är speciellt smutsiga. Men alltid fränt med lite väldoftande sköljmedel i krukan :D:D

Purple Haze

f d bootlegger
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
2000 Yamaha XV 535, 1991 Yamaha TZR 125, 1982 Yamaha XJ 400
- - - Updated - - -
Jag har aldrig köpt en begagnad hjälm, och kommer antagligen inte göra det..
Personligen lägger jag hellre extra pengar för något helt nytt.. Jag vet att hjälmen aldrig är tappad och den är helt ny helt enkelt.

Med det sagt så förstår jag dock dom som gör det.. Racekrukor med fräcka motiv springer lätt iväg i pris. Och det finns nog många som inte har lust eller råd att lägga 4-7.000:- på en hjälm...
Betydligt vidrigare med begagnade skinnställ isf kan jag tycka.. Vet ju själv hur mycket jag svettades i mitt ställ förra året :D Visserligen kör jag med underställ. Men understället transporterar ju ut fukten ifrån kroppen och hamnar därmed i skinnstället..

Hjälm tycker jag däremot är rätt hygieniskt (Åtminstone mina egna)
Använder huva under hjälmen av hygienskäl samt att det håller lurarna på plats (Och skyddar mot vind)
Kind och huvudkuddarna i hjälmen brukar jag ta ur och tvätta åtminstone en gång per säsong.. Tror inte dom är speciellt smutsiga. Men alltid fränt med lite väldoftande sköljmedel i krukan :D:D
Visst kan man göra fynd på beg marknaden åtminstone om man har lite tur. Jag köpte själv min nuvarande hjälp "begagnad" eller kanske snarare i andra hand.
En äldre man köpte en NOLAN ny för drygt 1.500 kronor. Vid den tidpunkten hade han ingen hoj. Veckan efter köpet hamnade han på sjukhus med en allvarlig sjukdom och läkarna avrådde honom från att sätta sig på en hoj i framtiden. Så hans son sålde hjälmen på Blocket för 500 kronor... sprillans ny i kartong.

Men nej - skulle inte själv sätta varken en beg hjälm, jacka eller byxor och definitivt INTE stövlar på min kropp. Möjligtvis en jävligt snygg bikerjacka om den vore i absoluta nyskick. Det finns ju faktiskt dom som bara har använt ex en bikerskinnjacka ett par gånger och upptäckt att hojåkandet inte var deras bag. :D

Kramer

Sporthojsnörd
Gick med
29 Apr 2015
Hoj
Ducati 959 Panigale & Honda CB1000RA
Nog för att en Nr750 är sällsynt och värdefull, men vad fan?

http://www.blocket.se/alvsborg/Honda_NR_750_56291279.htm?ca=23_11&w=3

180st tillverkade men "fullstädigt unik" rimmar inte helt heller. :p

Enligt det alltid sanningenliga wikipedia tillverkades ca 300 stycken. http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_NR

Såna här objekt går väl bara att värdera och sälja på fordosnauktioner och kanske inte så här via en mc-butik som slänger upp ett pris. Svårt att tro att någon slantar upp 1 mille på rak hand utan att kunna den marknaden utan och innan.

Shimonu

Sporthojsnörd
Gick med
26 Aug 2013
Hoj
Z1000SX -18
"Säljes Suzuki gsx600r 97 regad med 25 kw bes med hjul lager bak glapp och bromsar måste luftas bromsar är bytt fram och bak nya däck och ljudempare Leo Vinci siter på motocikel låter gott ring för mer information oseriösa inte bähever att ringa"

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati