Jimmy
Guest
Aaaaaaaarrrrgghh!!! Mina ögon!!!
Vet inte om du va ironisk eller inte.. men om du verkligen var sugen, spelar det då så stor roll med servicebok på en hoj från 83? bäst att gå igenom allt ändå
Fast i originalskick kostar CBX minst 70.000,- Och det är dessutom "rätt" årsmodell utan Uni-Link eller vad det heter. Så hans pris är fullt rimligt.
Åh fy fan. Jag vet minst en massa saker jag hellre skulle lägga 48-70.000:- på än en gammal slemmig CBX!!!
Åh fy fan. Jag vet minst en massa saker jag hellre skulle lägga 48-70.000:- på än en gammal slemmig CBX!!!
Åh fy fan. Jag vet minst en massa saker jag hellre skulle lägga 48-70.000:- på än en gammal slemmig CBX!!!
Du kunde lagt 1 min på Google iaf, om du nu saknar kunskap om värdet på motorcyklar
Lättja... en av dödssynderna...
Tror iofs det är rätt få som har benkoll på aktuellt prisläge på varenda modell från varenda jäkla tillverkare från 70talet och framåt. För mig låter priset för just denna hoj rätt bisarrt, men smaken är ju som baken delad. Tur det!
Vet inte om du va ironisk eller inte.. men om du verkligen var sugen, spelar det då så stor roll med servicebok på en hoj från 83? bäst att gå igenom allt ändå
Nej, inte lätt att veta.
Det var mer sarkasm och ett rent hån från min sida.. Vem fan har servicebok på en 83:a? Alla vet ju att serviceboken är en uppfinning från 1986. Det var ju Håkan Lans som kom på det strax efter han hade löst problemet med färgskärmar till datorn. Sen snappade bilbranchen upp det här med servicebok, ett par år senare var det dax för hojar och inte helt oväntat var det Honda som var först ut. Lans hade ju royalties på varje jävla fordon, båtmoter mm som såldes med servicebok fram till 2010 och det påstås att han hade dragit in 630 miljoner kronor när patentet gick ut. Det är sant, allt finns på Wikipedia.
Nej, inte lätt att veta.
Det var mer sarkasm och ett rent hån från min sida.. Vem fan har servicebok på en 83:a? Alla vet ju att serviceboken är en uppfinning från 1986. Det var ju Håkan Lans som kom på det strax efter han hade löst problemet med färgskärmar till datorn. Sen snappade bilbranchen upp det här med servicebok, ett par år senare var det dax för hojar och inte helt oväntat var det Honda som var först ut. Lans hade ju royalties på varje jävla fordon, båtmoter mm som såldes med servicebok fram till 2010 och det påstås att han hade dragit in 630 miljoner kronor när patentet gick ut. Det är sant, allt finns på Wikipedia.
Nej, inte lätt att veta.
Det var mer sarkasm och ett rent hån från min sida.. Vem fan har servicebok på en 83:a? Alla vet ju att serviceboken är en uppfinning från 1986. Det var ju Håkan Lans som kom på det strax efter han hade löst problemet med färgskärmar till datorn. Sen snappade bilbranchen upp det här med servicebok, ett par år senare var det dax för hojar och inte helt oväntat var det Honda som var först ut. Lans hade ju royalties på varje jävla fordon, båtmoter mm som såldes med servicebok fram till 2010 och det påstås att han hade dragit in 630 miljoner kronor när patentet gick ut. Det är sant, allt finns på Wikipedia.
1989 köpte jag en 1966 års Volvo Amazon (jag vet att det är kortare tid...). Till den fick jag varenda kvitto på allt utom bensin sen bilen var ny och servicebok. När jag skulle åka därifrån kom hela familjen ut och tog adjö av bilen.Det är väl närmast så att man misstror både hoj och säljare om någon påstår att dom har en legit servicebok på en hoj från 1983.
1989 köpte jag en 1966 års Volvo Amazon (jag vet att det är kortare tid...). Till den fick jag varenda kvitto på allt utom bensin sen bilen var ny och servicebok. När jag skulle åka därifrån kom hela familjen ut och tog adjö av bilen.
Bilar har handskfack (inte Amazon, jag vet) och en större chans att hålla allt samlat.
Hojpapper lider främst av att köparen står med brinnande pengar i fickan och är så körkåt att alla normala och vettiga frågor smälter bort.
"Har du originaldelarna kvar?" ersätts av "Hur fort går den?" och det rimliga "Finns det någon dokumentation?" blir istället "Vilka växlar ger den gasres på?"
...och sedan är det också så att få ägare vill erkänna för sig själva eller andra hur jävla mycket stålar dom lägger på att köra 300 mil per år, så det finns gott om anledningar till att kvitton, historik och serviceprotokoll skiljs ifrån själva hojen.
Dåligt insatta personer som försöker göra sig lustiga över höga priser på entusiastfordon är ju ett återkommande inslag i just denna tråd.
Vilket faktiskt bidrar till underhållningen i denna tråd...
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |