Dagens Blocket! (mc-relaterat)

SubSub

Medlem
Gick med
19 Aug 2013
Ort
Stockholm
Hoj
-?-
Du kunde lagt 1 min på Google iaf, om du nu saknar kunskap om värdet på motorcyklar:fakta:tungan

Lättja... en av dödssynderna... :näsblod

Tror iofs det är rätt få som har benkoll på aktuellt prisläge på varenda modell från varenda jäkla tillverkare från 70talet och framåt. För mig låter priset för just denna hoj rätt bisarrt, men smaken är ju som baken delad. :arsele Tur det! :tummenupp
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Måste lägga mig i.

CBX är kult men den ska iofs vara röd i mitt tycke och smak.

Har en äldre hojkompis som köpte en Vincent Black Shadow för 300:- när det begav sig. Kolla in priserna idag på en sån. Hans pensionsförsäkring brukar han säga men lär väl aldrig sälja den. Gammal sunkig MC idag ju som ingen kan reparera och än mindre köra :)

Om jag hade haft facit i hand... Va rik jag skulle varit idag.
 

Pär

Det var inte jag
Gick med
22 Sep 2003
Ort
Svenska Rivieran
Hoj
Aprilia RSV4 Factory, Aprilia RS250 ,RD350-84

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Vet inte om du va ironisk eller inte.. men om du verkligen var sugen, spelar det då så stor roll med servicebok på en hoj från 83? bäst att gå igenom allt ändå :)

Nej, inte lätt att veta.

Det var mer sarkasm och ett rent hån från min sida.. Vem fan har servicebok på en 83:a? Alla vet ju att serviceboken är en uppfinning från 1986. Det var ju Håkan Lans som kom på det strax efter han hade löst problemet med färgskärmar till datorn. Sen snappade bilbranchen upp det här med servicebok, ett par år senare var det dax för hojar och inte helt oväntat var det Honda som var först ut. Lans hade ju royalties på varje jävla fordon, båtmoter mm som såldes med servicebok fram till 2010 och det påstås att han hade dragit in 630 miljoner kronor när patentet gick ut. Det är sant, allt finns på Wikipedia.
 

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
Nej, inte lätt att veta.

Det var mer sarkasm och ett rent hån från min sida.. Vem fan har servicebok på en 83:a? Alla vet ju att serviceboken är en uppfinning från 1986. Det var ju Håkan Lans som kom på det strax efter han hade löst problemet med färgskärmar till datorn. Sen snappade bilbranchen upp det här med servicebok, ett par år senare var det dax för hojar och inte helt oväntat var det Honda som var först ut. Lans hade ju royalties på varje jävla fordon, båtmoter mm som såldes med servicebok fram till 2010 och det påstås att han hade dragit in 630 miljoner kronor när patentet gick ut. Det är sant, allt finns på Wikipedia.

Shit, vad mkt man lär sig på sporthoj.
 

Ryddarn

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Jul 2013
Ort
Växjö
Hoj
Honda CB900 -79
Nej, inte lätt att veta.

Det var mer sarkasm och ett rent hån från min sida.. Vem fan har servicebok på en 83:a? Alla vet ju att serviceboken är en uppfinning från 1986. Det var ju Håkan Lans som kom på det strax efter han hade löst problemet med färgskärmar till datorn. Sen snappade bilbranchen upp det här med servicebok, ett par år senare var det dax för hojar och inte helt oväntat var det Honda som var först ut. Lans hade ju royalties på varje jävla fordon, båtmoter mm som såldes med servicebok fram till 2010 och det påstås att han hade dragit in 630 miljoner kronor när patentet gick ut. Det är sant, allt finns på Wikipedia.


9d02495a8c8f270aeb1be95373e8fb016edb915b673258aefe29c0ab7ca2bbe5.jpg
 

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Nej, inte lätt att veta.

Det var mer sarkasm och ett rent hån från min sida.. Vem fan har servicebok på en 83:a? Alla vet ju att serviceboken är en uppfinning från 1986. Det var ju Håkan Lans som kom på det strax efter han hade löst problemet med färgskärmar till datorn. Sen snappade bilbranchen upp det här med servicebok, ett par år senare var det dax för hojar och inte helt oväntat var det Honda som var först ut. Lans hade ju royalties på varje jävla fordon, båtmoter mm som såldes med servicebok fram till 2010 och det påstås att han hade dragit in 630 miljoner kronor när patentet gick ut. Det är sant, allt finns på Wikipedia.

Det är väl närmast så att man misstror både hoj och säljare om någon påstår att dom har en legit servicebok på en hoj från 1983.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Det är väl närmast så att man misstror både hoj och säljare om någon påstår att dom har en legit servicebok på en hoj från 1983.
1989 köpte jag en 1966 års Volvo Amazon (jag vet att det är kortare tid...). Till den fick jag varenda kvitto på allt utom bensin sen bilen var ny och servicebok. När jag skulle åka därifrån kom hela familjen ut och tog adjö av bilen.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
1989 köpte jag en 1966 års Volvo Amazon (jag vet att det är kortare tid...). Till den fick jag varenda kvitto på allt utom bensin sen bilen var ny och servicebok. När jag skulle åka därifrån kom hela familjen ut och tog adjö av bilen.


Omkring år 2001 köpte jag en Volvo 240 -79 som hade haft samma ägare sedan den var ny. Den gubben hade sparat servicekvitton och besiktningsprotokoll från hela bilens livslängd.
Han hade även skrivit egna omdömen om bemötandet på verkstäderna i stil med "Trevlig personal som bjöd på kaffe när jag hämtade bilen". Vissa människor är det minsann ordning på. :tummenupp
 

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Bilar har handskfack (inte Amazon, jag vet) och en större chans att hålla allt samlat.

Hojpapper lider främst av att köparen står med brinnande pengar i fickan och är så körkåt att alla normala och vettiga frågor smälter bort.
"Har du originaldelarna kvar?" ersätts av "Hur fort går den?" och det rimliga "Finns det någon dokumentation?" blir istället "Vilka växlar ger den gasres på?"

...och sedan är det också så att få ägare vill erkänna för sig själva eller andra hur jävla mycket stålar dom lägger på att köra 300 mil per år, så det finns gott om anledningar till att kvitton, historik och serviceprotokoll skiljs ifrån själva hojen.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Bilar har handskfack (inte Amazon, jag vet) och en större chans att hålla allt samlat.

Hojpapper lider främst av att köparen står med brinnande pengar i fickan och är så körkåt att alla normala och vettiga frågor smälter bort.
"Har du originaldelarna kvar?" ersätts av "Hur fort går den?" och det rimliga "Finns det någon dokumentation?" blir istället "Vilka växlar ger den gasres på?"

...och sedan är det också så att få ägare vill erkänna för sig själva eller andra hur jävla mycket stålar dom lägger på att köra 300 mil per år, så det finns gott om anledningar till att kvitton, historik och serviceprotokoll skiljs ifrån själva hojen.

Jag går på de billigare av hojsorten jag är intresserad av, provkör att den känns rätt, lyssnar efter missljud och tittar efter läckage.
Känns det bra så är det nog det, och om inte får man väl göra den bra?
 
Nyheter
Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

Top