Ja för fan
Erkänn, Det vore en våt dröm för dig att glida runt på en John Deere och impa på fjortisarna på byn
För er andra så funderade jag redan förra sommaren att lägga ut den på annons. Sen ångrade jag mig då den är väldigt givande när man kör.
Nu igår så var jag ute och körde en trevlig bomber-tempo-runda på småvägarna häromkring tills en Saab 9-5 svängde ut framför mig och jag fick bromsa ned in på vägen han kom ifrån för att undvika han. Givetvis med motorstopp som följd.
Jag är inte arg på Saaben, jag höll väl inte riktigt lämplig fart själv där
Men eftersom XT:n nu är lite lätt kinkig när man stänger av den abrupt. Så fick jag stå där och kicka i 3 min innan han gick igång igen.
3 min låter kanske inte som en lång tid, men står man i skinnställ och försöker få igång en 600-kubiks enstånka med bönner som tittar på, så är det en evighet.
Därav åkte den ut på annons i år.
Jag kommer nog att ångra mig så fort jag tar ut den på nästa tur. För den är djävligt rolig att köra
Och jag är definitivt inte desperat på att sälja den. Har jag haft den i 11 år så kan jag ha den i 10 till utan att lyfta på ögonbrynen.
Edit: Du glömde ju länka till min eminenta annons
https://www.blocket.se/ystad/John_Deere_Motard_Enduro___Yamaha_XT600_73135546.htm