Dagens Blocket! (mc-relaterat)

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Det krävs inte så mycket för att åstadkomma en café racer nuförtiden:

View attachment 437383
https://www.blocket.se/gavleborg/Honda_vf750_S_cafe_racer_stuk_73233135.htm?ca=12&w=3&last=1

Man byter styre och ehh...? :va

Kinagrepp, instrument, blinkers som inte syns, avgasbandage på de två rör som syns(?), sidokåpor som inte passar in.

Det riktigt sorgliga är att snubben lämnar ifrån sig hojen utan att den går snyggt på tomgång utanför det tänkta cafeet och utan att han ens kan gasa emellan dem.
den slirar lite på kopplingen när man kommer över 5000 rpm
men under 5000 rpm driver den hur bra som helst.

och den vill inte gå riktigt på tomgång , men går bra annars.

Så när går den bra då? Mellan 1500 och 4500 varv?
Mmmmm, går fint....

Men, söksträngen nedtill i annonsen säger det mesta:

scrambler caferacer cafe racer vf vf750s sabre

Det viktiga är alltså att man bygger om. Till vad, och om det fungerar spelar mindre roll.
Förverkliga dig själv genom att klicka hem lite kartonger från nätet och skruva på det utanpå vad skit som helst.

"Förresten, vet du om att pappa var stor på caféracerscenen här i landet när han var yngre...?"
 
Last edited:

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Kinagrepp, instrument, blinkers som inte syns, avgasbandage på de två rör som syns(?), sidokåpor som inte passar in.

Det riktigt sorgliga är att snubben lämnar ifrån sig hojen utan att den går snyggt på tomgång utanför det tänkta cafeet och utan att han ens kan gasa emellan dem.


Så när går den bra då? Mellan 1500 och 4500 varv?
Mmmmm, går fint....

Men, söksträngen nedtill i annonsen säger det mesta:



Det viktiga är alltså att man bygger om. Till vad, och om det fungerar spelar mindre roll.
Förverkliga dig själv genom att klicka hem lite kartonger från nätet och skruva på det utanpå vad skit som helst.

"Förresten, vet du om att pappa var stor på caféracerscenen här i landet när han var yngre...?"

Haha, du har så rätt! :hihi Man skulle vilja veta vad grabben anser det är som gör hans hoj till en café racer? :va
Och som du är inne på; när fan går den bra egentligen?! :va:va
 

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Den är nog fastsvetsad på stödet och fälls upp på hojen innan man kör :crash

Precis!
Här är Touratechs variant: "large side stand foot"

NgdmD2D.jpg


Den på Blocketbilden är då "larger" och "tillverkad i en speciell 'alu/wood composite' med anatomiskt utformad grepp. Den stora anliggningsytan mot marken möjliggör offset-placering av stödet för att man bäst skall kunna tillvarata de topografiska möjligheterna på platsen.
Ett absolut måste för alla adventuremotorcyklister".
 

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Jag tycker det är synd att förstöra en så fin snöskyffel med att ställa upp skrot på den.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Den där hojen borde nästan köpas av någon som faktiskt kan bygga hojar hjälpligt och fixas till ett fint bygge. Om det inte är något fel på motorn eller det som är kvar av ram så bör det ju vara ett rätt bra utgångsämne.
Mer förstörd lär den ju ivf inte bli.
Fast man får ju ge han att kapningen är grundligt genomförd.

[Tittar på hojen och funderar]
...... Eureka!!......Här borde jag kapa av allt.....
[tar fram vinkelslipen]
:rofl
 

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Det är visst nedlagt 100-tals timmar. Men på vad...

https://www.blocket.se/vasternorrla...andets_coolaste_GSX250_72688081.htm?ca=11&w=3


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Hundra timmar går fort när man inte vet vad man håller på med. :nicka

Saljaren framhaller att "flatside"(sic!) forgasare skulle forbattra korbarheten, och han kan aven formedla sadana "flatside fuggar" om koparen av hojen vill ha. (...anvandning av hojen?)

Flatside, minsann. Dar nagonstans ligger nivan.
Skall vi gissa oss till att framdacket sitter bakochfram ocksa..?

Na, varken denna eller kortkawan begars nagra stora pengar for - men dom hade bada varit varda mer pengar om dom fatt vara ifred.
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top