Dagens Blocket! (mc-relaterat)

MJ_

Gillar udda hojar.
Gick med
29 Aug 2016
Hoj
För många att räkna upp
SRX6 är en överskattad och tråkig hoj, otroligt att folk betalar 30.000kr för dessa. De är snygga men har urkass väghålling, dämpning och tråkig motor. Ångrar inte jag sålde min.....

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
SRX6 är en överskattad och tråkig hoj, otroligt att folk betalar 30.000kr för dessa. De är snygga men har urkass väghålling, dämpning och tråkig motor. Ångrar inte jag sålde min.....

Allt du räknar upp gäller ju för samtliga japs från den tiden. Bortsett från att den, som du skriver, är snygg.
Instrumenteringen är ju svinläcker.

notrightrider

But Mama...? That's where the fun is!
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Annonsen redan nere.
"Oh no! Sporthojspatrullen har fått vittring. Lika bra att gömma hojen i garaget och försöka lägga ut den till hösten istället. Hoppas det går att hålla den under radarn."

Han släppte den kanske för 10"

Är ju alltid schysst att bygga på V-tvin, finns ju också konverteringssats som gör att man kan sätta ett bakhjul fram = BOBBER

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Tja, det är ju en åtråvärd modell världen över. Så han är nog allvarlig. Han kunde dock fått jobba lite på den allmänna presentationen av varan

notrightrider

But Mama...? That's where the fun is!
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
yahIhvT.jpg

https://www.blocket.se/alvsbyn/Lifian_125_73340088.htm?ca=20&w=3

Man kan fundera över milpengen på billiga kinesfordon...

PierFrancesco

Sporthojsnörd
Gick med
29 Dec 2005
Hoj
ZXR750L, R1
Haha har slagits av att all kines-skit som säljs har så fruktansvärt låga mil. Dom brukar ha max 150mil på mätarn. De måste ju vara för tråkiga för att köra eller vad kan det bero på? De är ju knappast så snygga så de köps för att ställas in i vardagsrummet och beundras?

Gick med
3 Apr 2011
Hoj
Skrot
Haha har slagits av att all kines-skit som säljs har så fruktansvärt låga mil. Dom brukar ha max 150mil på mätarn. De måste ju vara för tråkiga för att köra eller vad kan det bero på? De är ju knappast så snygga så de köps för att ställas in i vardagsrummet och beundras?

Jag tror det är folk som inte har så bra koll på utbudet som hittar ett fynd som de ska åka och handla med eller något.
Sen efterhand som tiden går och de ser alla andra hojar, kanske får prova en annan hoj och märker att det är som skillnaden mellan en sönderkörd, rostig ford och en ny merca och blir less på fanskapet.

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Som tidigare sagts så är det förmodligen oftast människor som vill prova på mc livet till den billigaste tänkbara pengen i sammanhanget och lika snabbt upptäcker efter köpet att det var ju inte alls vad de inbillat sig och ställer undan hojen i det närmaste för gott.Hur man nu skulle kunna förvänta sig ett annat resultat med tanke på mc valet. :va

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Denna förstår jag inte. Är det allvarligt eller felskrivning?

Åtråvärd modell och fungerade felfritt när den ställdes undan 1997. Originalsadeln finns kvar.

https://www.blocket.se/dalarna/Honda_CB_750_K2__73_73328679.htm?sa=1

View attachment 437432

Mejlade säljaren och förklarade i all vänlighet att det priset brukade relatera till ett renoverat exemplar.Vidare så gick sadeln hem i stugorna på sjuttiotalet men knappast när den ställdes undan -97.Nåja, alla kan sväva ut ibland.

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Mejlade säljaren och förklarade i all vänlighet att det priset brukade relatera till ett renoverat exemplar.Vidare så gick sadeln hem i stugorna på sjuttiotalet men knappast när den ställdes undan -97.Nåja, alla kan sväva ut ibland.

Jag är helt övertygad om att han uppskattade ditt mail. Jag vet åtminstone att jag alltid blir glad när folk, oombett, förklarar för mig hur saker ligger till.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...