Dagens Blocket! (mc-relaterat)

PierFrancesco

Sporthojsnörd
Gick med
29 Dec 2005
Hoj
ZXR750L, R1
Hade nog velat haft 15 tusen för den, men det är ju såklart för dyrt.
Så vi börjar på 8500kr så får vi se vad slutpriset blir, men tänk på att du prutar mot en pensionär :)

Är det ännu en som tror att det finns en massiv efterfrågan och oundviklig budgivning? :va

Haha en sliten Suzuki 550 från börja på åttiotalet, med 9000mil på mätarn, efterfrågan är ju givetvis enorm!

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GS
O/T jag kände mc-handlaren i Kisa numera ej existerande.
Hans stående kommentar till inbytesobjekt var: Sånt där fyller jag med i kärret här nedanför
Det var hans utgångsbud inför kommande förhandling:hihi

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
" Säljer pappas mc då jag tycker han ska åka glidare istället." Va fan?
Låt gubbskrället köra vad han vill!

Den dag(om jag blir det) är pensionär och säger att jag vill åka glidare, är vem som helst på detta forum välkommen att klubba ner mig.

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7

Då jag letar efter en GSX 1100 i orört originalskick så blir jag genuint ledsen av att se sådant. Alla får ha sin egen åsikt och just den här hojen kanske går att återställa. Men liknande ombyggnationer och framförallt de tusentals smaklösa cafe racer ombyggnationer som översvämmar blocket borde egentligen klassas som våldtäkt och bestraffas med tre kulor. En i knäskålen. En i ansiktet. Och en i den andra knäskålen, bara för att.

Mike.L

Mike.L
Gick med
9 Feb 2011
Hoj
KTM 890 r-2022
Tror faktist att han inte är helt ute och cyklar, Svårt att hitta ett fint ex,av en sån.
Men att någon skulle vilja byta mot en CBX 1000,eller en CB 1100r :va det tvekar jag mycket på.

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Då jag letar efter en GSX 1100 i orört originalskick så blir jag genuint ledsen av att se sådant. Alla får ha sin egen åsikt och just den här hojen kanske går att återställa. Men liknande ombyggnationer och framförallt de tusentals smaklösa cafe racer ombyggnationer som översvämmar blocket borde egentligen klassas som våldtäkt och bestraffas med tre kulor. En i knäskålen. En i ansiktet. Och en i den andra knäskålen, bara för att.

Du är en hård man, det gäller att akta sig om man kör ombyggt i Kalixtrakten! :D

Nu tycker jag inte denna Suka 100 är snygg men en originalhoj är inte så mycket snyggare heller, det blir bara lite nostalgi över att se en dussinhoj från ungdomen om den är original. Katanan är liiite bättre, såg en omlackad blå och en grå originalare i helgen, men inget som får hjärtat att hoppa...

Som historiskt intresserad vet jag att motorcyklar sedan begynnelsen byggts om. Att då bara välja den del av historien som man gillar tycker jag är fel.
Nu får den här killen inte något skönhetspris av mig men han förtjänar inte straffas som IRA gjorde med tjuvar...

Jag har haft denna motorcykeln i många år och den var redan delvis ombyggd när jag köpte den. Dock är både ram och motor helt original, bortsett från att jag har satt på Mikuni RS36 förgasare med syftet att få en bättre och jämnare gång, framförallt på låga varv. Originalförgasarna följer med, likaså originaltank och sadel.

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125

Få eller inga hojar är så bra att man inte kan förbättra dom även om det inte var fallet just här.
Vem saknar cykelhjul och sugrörsframgafflar på 1100 cc som var fallet i början på 80-talet för att inte tala om bakljusen och blinkers som såg ut att komma från en lastbil? Inte jag iaf...

Här är ex på en ombyggd 1100 som blev till det bättre i mina ögon
https://www.blocket.se/blekinge/Suzuki_GSX_1100e_74332810.htm?ca=23_4&w=2
blocket4.jpg

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...