Då jag letar efter en GSX 1100 i orört originalskick så blir jag genuint ledsen av att se sådant. Alla får ha sin egen åsikt och just den här hojen kanske går att återställa. Men liknande ombyggnationer och framförallt de tusentals smaklösa cafe racer ombyggnationer som översvämmar blocket borde egentligen klassas som våldtäkt och bestraffas med tre kulor. En i knäskålen. En i ansiktet. Och en i den andra knäskålen, bara för att.
Du är en hård man, det gäller att akta sig om man kör ombyggt i Kalixtrakten!
Nu tycker jag inte denna Suka 100 är snygg men en originalhoj är inte så mycket snyggare heller, det blir bara lite nostalgi över att se en dussinhoj från ungdomen om den är original. Katanan är liiite bättre, såg en omlackad blå och en grå originalare i helgen, men inget som får hjärtat att hoppa...
Som historiskt intresserad vet jag att motorcyklar sedan begynnelsen byggts om. Att då bara välja den del av historien som man gillar tycker jag är fel.
Nu får den här killen inte något skönhetspris av mig men han förtjänar inte straffas som IRA gjorde med tjuvar...
Jag har haft denna motorcykeln i många år och den var redan delvis ombyggd när jag köpte den. Dock är både ram och motor helt original, bortsett från att jag har satt på Mikuni RS36 förgasare med syftet att få en bättre och jämnare gång, framförallt på låga varv. Originalförgasarna följer med, likaså originaltank och sadel.