Dagens Blocket! (mc-relaterat)

notrightrider

Thought is the enemy of flow
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Bbiillddeerr!

WqwCqF1.png

Jo, just det - bilder. Om man nu skall annonsera ut ett så udda objekt, och hoppas raka in en ass-tronomisk summa; varför inte bemöda sig med att ta några spännande bilder?
Lite olika vinklar, båda sidor på hojen - kanske med förare i sadeln för att illustrera storleken?

En eländigt beige bild, förskrämt upptryckt i ett hörne - inte ens orka sätta sig på huk, utan smäller av en bild ståendes rätt upp och ner. Vad fan liknar det...?

2,850,- ? Kan det vara värt med en lattjo liten pryl.
28,500,-? Not so much.

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
"1987 tillverkades det 1000 st minimotorcyklar som fick olika betäckningar så som Yamaha, Suzuki osv"

Det var den här snurriga texten jag reagerade på, nej det gjordes inte 1000 st och nej, de fick inte "olika beteckningar"

Suzuki tillverkar Suzuki, Yamaha tillverkar Yamaha osv osv

Sen att han får 20-25 tusen för den, eventuellt. Det stämmer väl rimligt bra iaf.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Jag köpte ett sådant lik på en auktio för 800:- suzuki gsxr 50 toppar ca 110km 28k är nog i överkant för den men dessa min sporthojar är dyra överallt även utomlands.

I usa körs seriös racing med dessa mini hojar o kvaliteten går inte att jämföra med kina skit som minimoto.

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Jag köpte ett sådant lik på en auktio för 800:- suzuki gsxr 50 toppar ca 110km 28k är nog i överkant för den men dessa min sporthojar är dyra överallt även utomlands.

I usa körs seriös racing med dessa mini hojar o kvaliteten går inte att jämföra med kina skit som minimoto.

Den har ( originalet med 4-takt ) 3-4 hästar och toppar inte ens i närheten av några 110km/h. Att det skulle tävlats med just denna modell håller jag som fullständigt osannolikt. Aldrig läst ngt om det.

I Linköping kördes det lite kurser med Yamaha YSR 50, och även den efterkommande vattenkylda.

Suzukin är en promotion leksak. Om än välbyggd. Över 20" är ju värda om de är fina.

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Den har ( originalet med 4-takt ) 3-4 hästar och toppar inte ens i närheten av några 110km/h. Att det skulle tävlats med just denna modell håller jag som fullständigt osannolikt. Aldrig läst ngt om det.

I Linköping kördes det lite kurser med Yamaha YSR 50, och även den efterkommande vattenkylda.

Suzukin är en promotion leksak. Om än välbyggd. Över 20" är ju värda om de är fina.

Då måste det finnas två modeller denna jag har är vattenkyld vevhusmatat 2T med alu deltaboxram.. tyvärr fattas 50% av delarna runt liket o det verkar vara svårt att hitta delar.

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Då måste det finnas två modeller denna jag har är vattenkyld vevhusmatat 2T med alu deltaboxram.. tyvärr fattas 50% av delarna runt liket o det verkar vara svårt att hitta delar.

Är det inte en YSR 50 ( Yamaha ) som du har då? En sån har jag också haft!

GSXR 50 finns med tvåtakt, tillverkades av Solifer Finland och såldes som moppe. Såna har jag också haft:D

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Är det inte en YSR 50 ( Yamaha ) som du har då? En sån har jag också haft!

GSXR 50 finns med tvåtakt, tillverkades av Solifer Finland och såldes som moppe. Såna har jag också haft:D

Nej det är en suzuki. Yamaha freeak som jag är vet jag att dom tidiga yzr var luftkylda sedan kom den vattenkylda bagge baseras på yz50 motorn.

Suzuki motorn är skum den är både kolv o reed styrd skum som fasen. Men det står suzuki både på ram o motor samt på brickan på styrhuvudet.

Nog om detta den går som fasen som moppe iallafall:banana

notrightrider

Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
View attachment 440455View attachment 440456View attachment 440457https://m.blocket.se/jonkoping/Hur_600rr__unik__GP_Edition_Ev_byte_77063926.htm?ca=7&w=3
Att aldrig folk kan skriva att det är billiga skräpkåpor istället för originalet som troligen är sönderklotat ,3500 i kåpor från kina gör knappast hojen unik

Engagerad, initierad säljare :

Den är byggd efter GP modellen av någon förare som körde GP, (typ som Rossi edition

Nästan som provinens där, höjer alltid värdet på ett sådant samlarobjekt...

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
https://m.blocket.se/jonkoping/Hur_600rr__unik__GP_Edition_Ev_byte_77063926.htm?ca=7&w=3
Att aldrig folk kan skriva att det är billiga skräpkåpor istället för originalet som troligen är sönderklotat ,3500 i kåpor från kina gör knappast hojen unik

För en gångs skull är åtminstone säljaren flexibel både gällande bytesvaror och betalform.

”Allt av intresse ex klocka, guld kejsarlänk, fyrhjuling, nyare cross/enduro/motard, 2taktare cr250/500, bobber, projekt mm.

Kontanter, swish, eller Bitcoin mottages”

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Hoj
Par stycken Ktm:er
Den där har jag sett på Blocket tidigare, även då till ett alldeles för högt pris. Har för mig att de önskar fantasisummor för deras andra byggen också.

Annars gillar jag stuket och skulle kunna tänka mig att betala en slant för att ha den i garaget, men 66k? Njae.

View attachment 440503

Jag har inte sätt den förut då.. va väl därför man la upp den..
Priset är i överkant, men tänker man att de är en firma som gjort den å de gäller å få in pengarna för arbetet så förstår man priset..
Den är väl byggd för en trendig innerstad människa då, som vill ha någe att vissa upp utanför fiket eller innestället. .

notrightrider

Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Du får köpa min för 16" så sparar du 50":tummenupp

Därtill en äkta Yamaha, och inte en hoj med "förbucklad tank från Uganda med patinan inlackerad"... *pannslagsmiley*

..ändå, faktiskt ett lyckat bygge. Jag bjuder 16,000 som en del andra redan gjort.
Edit;
Hondan, alltså. SR 500 Yamaha har jag nog en redan. Eller, vad det en TT 500...? :va

Last edited:
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...