Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
TR1 är hemska men jag har sett en del ombyggda som blivit jäkligt bra. Skulle jag inte ha nog med projekt så skulle jag åkt och handlat.

Den där kåpan kommer dessutom antagligen bli eftertraktad om 10-20 år när alla kastat bort sina och nostalgikerna vill ha en. Alltså borde man ställa upp en som carport att parkera bilarna i några år tills den blir efterfrågad.
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Kan vi inte börja maila alla som skriver unik och fråga vad som är unikt med just den hojen?
För att få en vettig och vetenskaplig sammanställning vad ordet unik egentligen betyder i dessa sammanhang.

Jag ska nog använda mig av Unik intressekoll nästa gång.
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Kan vi inte börja maila alla som skriver unik och fråga vad som är unikt med just den hojen?
För att få en vettig och vetenskaplig sammanställning vad ordet unik egentligen betyder i dessa sammanhang.

Gör en "unik" sökning på alla kategorier på Blocket :tummenupp Inflation av ordet unik är ett understatement :rofl
 

notrightrider

Percussive maintenance engineer
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Hmmm.. Nu ska vi se.. vad kan en 9 år gammal traja gå för.. Tja vi tar väl nypriset och slår på ett par tusen per år? det borde bli bra :fyllisarhttps://www.blocket.se/goteborg/Triumph_scrambler_900_71129311.htm?ca=11&w=3&last=1

Triumph Scrambler 2009
250 mil / 9 år = 27,6 mil per år.

Okej! det är lite tjatigt med annonser med för högt pris. Men ibland undrar man ju..

https://www.blocket.se/stockholm/Triumph_900_Thunderbird_Sport__Akta_lagmil_77929547.htm?ca=11&w=1

Triumph Thunderbird 2003
614 mil / 15 år = 40,9 mil per år

Jag har svårt att pilla in "körglädje" i ekvationerna ovan...


Edit:
Notera gärna att Scramblern från 2009 är äktare lågmilare än Thunderbirden från 2003.
Detta borde egentligen göra Scramblern till den unikare av dessa två. Är det möjligen bilhandlarens modesthet och sinne för proportioner - samt komparation, som avhåller denne från sådana billiga trick?

Mr Million - språkvårdare och gentleman från Frölunda, way more kultiverad än en brat från Östermalm - enligt annonsen...
 
Last edited:

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
TR1 är hemska men jag har sett en del ombyggda som blivit jäkligt bra. Skulle jag inte ha nog med projekt så skulle jag åkt och handlat.

Den där kåpan kommer dessutom antagligen bli eftertraktad om 10-20 år när alla kastat bort sina och nostalgikerna vill ha en. Alltså borde man ställa upp en som carport att parkera bilarna i några år tills den blir efterfrågad.

TR1 har ett stort problem och det är att ”köra” inte fanns med på kravlistan när specarna togs fram.

Fram- och bakhjul hamnar bara ibland i linje och det är när deras spår korsar varandra. I övrigt finns det väl inga konstanta vinklar i hojens geometri heller.
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Riktigt jävla snyggt med mätarhusen uppe i himmelen oxå !!
 

Mr Moto

Nu i tvåtaktsträsket
Gick med
26 Jan 2005
Ort
Javisst
Hoj
RVF 400, NSR250 SP
Ja jävlar du, det måste vara dom längsta/ högsta raisers jag har sett :3freak

Det kanske är någon som tidigare byggt stritfajter av sporthojar. Den här gången fick han annat utgångsmaterial. Nu skall vi se raisers skall man ha. Och förlängningskabel till mätarhuset. Så fix o färdig!

Bäva alla hd-ägare. The streetfighter disease har nu nått er också. Det sprider sig som en epedemi....
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
giphy.gif


Apes blandat med risers...
Hur...varför...
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top