Tur man "känner" El Presidente, eller i vart fall har följt honom på nätet och diverse SOE/RB-arrangemang.
Annars vore det lätt att tro det var han själv som annonserade på Blocket under fejknamnet "Rost" och försökte dölja det hela med att sätta "Mölndal" som ort - bara för att kunna köra sin annons å det grövsta bra här inne.
Men, så är det inte. Trickern är en apkul hoj. Det säger alla som äger en. Det är ytterst ovanligt att någon bjuder ut sin till avsalu. Cykeln står lika diskret i garaget månad ut och månad in som den tar sig fram i skogen.
En Tricker står på min önskelista allt sedan den kom, men jag måste ha den billigt för att han råd med allt jag samlar på mig.
På nivån 29' är den fortfarande värd sina pengar, men jag behöver hitta en billigare för att motivera mitt köp.
...å andra sidan går jag fortfarande och grämer mig över att jag aldrig lyckades landa någon TL125/TL175/TL250 medans dom var gratis.
Det var Hondas första trialhoj, från tiden innan dom köpte Montesa, och det är små juveler. Såldes reggade i Sverige.
Tricker är lite mindre trial, och lite mer trail - om vokalbytet når fram...?
Men framför allt är Trickern en slags milstolpe, så till vida att den (hoppas inte) markerar slutet på en period när de japanska tillverkarna vågade göra goofy hojar dom redan från start visste att dom inte skulle bli någon global succé.
Hojar som en liten klick utvecklare
ville äga själva och hoppades att åtminstone några andra skulle våga köpa.
Sådant fick go-a-head förr, och jag hoppas den tiden kommer tillbaka igen.
Hojar som behöver förklaras för somliga, men som omedelbart älskas av andra - en liten klick entusiaster.
Glad nationaldag på er! Perfekt dag att smyga ut och hitta stigar på en hoj som nästan uteslutande framkallar leenden hos de man möter - innerliga hos somliga, hånfulla hos andra.