L. Mäkinen
Gudomlig sporthojare
Bara att somna om...Suzuki 750 gsx retro -99...
med sleep on ???
Bara att somna om...Suzuki 750 gsx retro -99...
med sleep on ???
https://www.blocket.se/vi/83239435.htm
Njut av detaljer som den lindade ljuddämparen, gummislangarna som ersätter den tråkiga luftburken och för att inte tala om det vettiga priset.........
https://www.blocket.se/vi/83239435.htm
Njut av detaljer som den lindade ljuddämparen, gummislangarna som ersätter den tråkiga luftburken och för att inte tala om det vettiga priset.........
Jag får snarare känsla av ratbike än caféracer med gjorda modifieringar, jag vet inte varför riktigt...
Och som jag påpekat tidigare, vissa försöker få ut galna priser för sina gamla 125or. Som väl ändå är rätt trista hojar, åtminstone sett till motoreffekt och köregenskaper.
"Lite jobb kvar" sätter slutligen spiken i kistan, som man säger.
Det är förvisso sant, jag hör själv till dem som ser tillbaka på dessa hojar med ljuva minnen. Men första kravet för att man ska var intresserad ö h t är ju att hojen är original. Så fort den är ombyggt är den värdelös ur nostalgisynpunkt. Nu kanske ägaren i detta fall hade kvar originaldelarna, och då går det säkert lättare att sälja. Men 25000:-..?Det finns ju massor av tråkiga gamla hojar, med låg effekt och tveksamma köregenskaper. Men värdefulla. Det är ju givetvis inte något som påverkar priset på en veteran. Höga priser på gamla 125 är fullt verkliga ( nä inte alla ) och beror till 99% på att köparna nu har pengarna, utflugna barn och en dröm om att få uppleva sin ungdom igen, då de bekymmerslöst for runt på en ny sjuttiotals 125cc. Mc försäljningen tog fart på ett sätt som aldrig återkommer i början av 80 talet.
Men 25000:-..?
Jag har också en känsla av att den som köper en sån hoj inte kommer använda den, utöver den första provturen, därefter den lär hamna längst in i garaget till förmån för en 1000cc av modernare snitt. Sen är 70-tals 125an snart ute på marknaden igen, kanske till ett mer sansat pris?
Det priserna som de förhoppningsfulla säljarna till dylika cyklar vill få ut förutsätter att en välbärgad, nostalgisk herre, totalt okänslig för överpriser, lockas av annonsen och slår till utan prut. Händer inte detta återstår bara "vanliga hojåkare" som spekulanter, och dessa lägger förmodligen heller pengarna på ett mer användbart objekt.Om vi bortser från hans pris, varför skulle valfri fiktiv populär veteran bli billigare med tiden menar du? Eller ens hans?
Honda CB 125 va å är inte direkt en raket då... Va nog de slöaste 125 av sin tid då...
Hade en kompis som hade en sån, å han vart ifrån åkt av trimmade moppar på den tiden...
Tror inte en sån Honda 125 från den tiden är någe alla gamla ägare suktar direkt efter..
Frånkörd av trimmade moppar yeah right. CB125 var effektkung på 15 hk tills Zündapp tog över med sina fruktade 16 hk. De andra japanerna blev ju inte starkare förrän de fick vattenkylning. Trots tvåtakt och två cylindrar...
Däremot måste ju en liten fjuttig fyrtaktare varvas innan man fick någon effekt, och det tålde den ju. Jag har sett nålen passera 14.000 rpm på en CB 125, måste ha varit typ 1982 och årsmodellen var 1977 minns jag bestämt. Dock var det inte högsta växeln...
Buy quality, cry once
Hadde med en kompis men nån Honda 125a tidigt 70 tal som fick rast av flera trimmade moppar .Men den gick nog inte som den skulle .Både min Zündapp å hans Honda va från -71 å båda på 15hk, men hans Honda rörde ju knappt på sig.. -73 kom Zündapp me 17,6 hk å den va de mer tryck i då..
Hadde med en kompis men nån Honda 125a tidigt 70 tal som fick rast av flera trimmade moppar .Men den gick nog inte som den skulle .
Moppen bakom är klart mer intressant, sån harvade jag runt på i tonåren.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|