Dagens Blocket! (mc-relaterat)

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
För en oinvigd köpare i motorvärlden som litar på denna försäljares uppgifter lär väl denna bli utskrattad vid ett eventuellt senare verkstadsbesök när köparen börjar yra om förgasare och insprutning på samma hoj.Men det lät ju tufft i annonsen med "vassare insprutningsmunstycken". :crash

Precis det var lite så jag menade, då är det bättre att inte nämna nått om det .

H Svensson

Mister
Gick med
27 Jun 2005
Hoj
Hojlös
För en oinvigd köpare i motorvärlden som litar på denna försäljares uppgifter lär väl denna bli utskrattad vid ett eventuellt senare verkstadsbesök när köparen börjar yra om förgasare och insprutning på samma hoj.

Nu är det väl iofs TBI = Throttle Body Injection = förgasarinsprut på en del hojar? Om det är det han menar, eller så är jag också en av dom där som det skrattas åt på verkstäderna. Om XJR har det vete fan, orkar inte googla heller.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Nu är det väl iofs TBI = Throttle Body Injection = förgasarinsprut på en del hojar? Om det är det han menar, eller så är jag också en av dom där som det skrattas åt på verkstäderna. Om XJR har det vete fan, orkar inte googla heller.

Vet inte om det skrattas men den där hojen har förgasare och säljaren är vilse i terminologin. Han lär ju inte ha gjort det själv så hans okunnighet är väl närmast ett plus för köparen. Dynopapper och kvitton på installationen så ser jag inte något problem. Han försämrar ju bara sin position som säljare med att blarra om det han inte begriper...

Precis det var lite så jag menade, då är det bättre att inte nämna nått om det .

I det håller jag med du.

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
jo han klankar ner på japsar, men ändå vill han byta mot en tl 1000.. sen när vart inte det en japs:huvet

Nu är det ju så att jag inte klankade på japsar i allmänhet, utan mer på de japanska representanterna i sporthojskategorin.

Känns ju ganska uppenbart att det är radfyror han inte gillar ;)

Visst är det så att jag tycker att radfyror är en smula tråkigare än andra motoralternativ. :fakta

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
View attachment 372820
http://www.blocket.se/stockholm/Suzuki_intruder_43794932.htm

"Den pigga 750,inte den slöa 800an som kom senare"
Säljande annonser i all ära men... det där är väl att tumma lite på sanningen...

VS750 Intruder 1986
Effekt: 55 hk / 7500rpm
Vikt: 207 kg

VS.

VS800 Intruder 1997
Effekt: 54 hk / 6500 rpm
Vikt 200 kg

Jaa, det är ju lite att fara våldsamt fram med sanningen att kalla någon av dem för pigg...
Men 750ccn har ju 1 hk mer!
(Även om 800ccn har ~0.01 hk mer per kilo woooh!)

Vad är vridet i de där otyglade prestandabestarna?

Olof.B

Pride only hurts, it never helps.
Gick med
12 Mar 2005
Hoj
KTM 660/RC8-R
Jag störde mig på den här, om man nu inte kan något om motorer så tycker jag inte man ska utge sig för att göra det heller. Skriv inte ord som du inte begriper dig på, och framförallt hitta inte på egna.
"växelspaken" ? " " Ombestyckad förgasare, vassare insprutningsmunstycken " ?
Nån här som känner sig träffad? :7peta

Den måste gå jävligt bra med tanke på att ombestyckad förgasare, vassare insprutningsmunstycken (vad det nu är... :va ) och öppnad luftburk ger 120hk. Nu vet jag inte vad orginaleffekten är i en xjr1300 men med 120 extra hästar så bör den iaf ha en bit över 200hk. :)

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha