https://www.blocket.se/annons/goteborg/moto_guzzi_le_mans_2/89643935
Här var det faktiskt ganska många rätt. Och den blir inte billigare...
Guzzi med tidstypisk rejsmoddning för gatan. Brux. Skitkul!
Jepps.
Mycket pengar för en gammal hoj, men vad tusan, jag hade köpt den!
Inte min tekopp men den kanske snart är till salu i Tyresö för 25k.
Inte mycket pengar för vad du får. En nyare för samma pris är, för mig, inte bättre. Snarare tvärt om.
Visst, mer hästar, bättre väghållning men också mer elektroniskt skit som blir besvärligt med ålder.
Guzzin kräver inga uppdateringar. Den sjunker inte i värde.
Och den har känsla, känsla, känsla som en ny hoj aldrig, tyvärr, kan få.
Och så är den klassiskt vacker till skillnad från det mesta nya som bara är nytt, inte vackert...
Jag gillar att det är svartkromat avgas, inte så vanligt längre va?
https://www.blocket.se/annons/skane/ram_med_motor_legendariska_motogp_motor/89778766
Jag ser inte vilken legendarisk motor det är. Alatalo kanske kan avgöra?
Edit: nån bild kan jag inte bidra med pga universums sämsta bildhanteringsfunktion
"motor legendariska motogp motor"https://www.blocket.se/annons/skane/ram_med_motor_legendariska_motogp_motor/89778766
Jag ser inte vilken legendarisk motor det är. Alatalo kanske kan avgöra?
Edit: nån bild kan jag inte bidra med pga universums sämsta bildhanteringsfunktion
"motor legendariska motogp motor"
Visst fan är det samma som Ducati körde med förra säsongen..?
Till och med luftburken är ju identisk.
View attachment 453928
Är det en "rad 1'a", en "V 1'a" eller möjligen en "Twin 1'a"
Det är en square piston motor med enkel underliggande mekaniker.
Igår 18:27
Suzuki motor 125cc sen vet ej rest
Igår 22:43
Har plockat fram att det är en 1969 års modell så det är ett samlarobjekt
Jag gjorde det enda raka - jag frågade hästens mun:
Samlarobjekt på flera olika plan. Man behöver tex ha samlat på sig rätt mycket grejer innan för att få ihop det där till en fungerande hoj...
Men det klart, visst vore det kul att kunna stoltsera med en så tidig Suzukicrossare - från typ 5 år innan dom började säljas...
Tanken är helt klart inte från första generationen - den var syndigt vacker, men hade svårt att klara ett 45 minutersheat på tunga banor. Runt -78 eller så fick dom en större tank som liknar den i annonsen, men även alusving och ett rejält lyft i fjädringsväg.
Så, 75-77 med nyare tank...?
Tjöööööp!!!
Med tanke på plåttanken så tror jag inte det är en RM.
Jag är ganska säker på att det är en TS125, från 1980-1982.
http://www.suzukicycles.org/TS-TC-series/TS125.shtml
Värdet är väl runt 1 krona kilot.
Måste vara MotoGP-motorn....Men, lägger vi bilderna bredvid varandra så skiljer det ändå:
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |