Vet inte, skall googla och återkommerKan man Altavista?
Nej, de köptes av Yahoo!Kan man Altavista?
Två exempel på modeller som tydligen är en investering. För många år sedan var jag sugen på en DR650. De sjönk lite i pris för varje år nedåt 20 men sällan under om det inte var de första modellerna av den sista generationen. Nu kostar de ofta runt 25.
Den andra är en hopplöst ful modell som inte är värd att bygga om. (Samma motor som DR650, aningen bättre vrid.) Även dessa ligger högt i pris. Nu finns det visserligen en finare på blocket som gått 3000 och kostar 19 vilket talar emot det jag säger. Men köp den då om den är så prisvärd!
TDM900 däremot sjunker i värde för varje år som går. Japp även där sköter sig den modellen föredömligt.
Även hojar som jag tycker är övervärderade av säljarna tycks säljas relativt snabbt.
Skickat från min iPad med Tapatalk
Har ögnat lite på den där Freewinden, men i min värld skall den ned till 15 för att vara intressant. Så det får nog bli något annat årTvå exempel på modeller som tydligen är en investering. För många år sedan var jag sugen på en DR650. De sjönk lite i pris för varje år nedåt 20 men sällan under om det inte var de första modellerna av den sista generationen. Nu kostar de ofta runt 25.
Den andra är en hopplöst ful modell som inte är värd att bygga om. (Samma motor som DR650, aningen bättre vrid.) Även dessa ligger högt i pris. Nu finns det visserligen en finare på blocket som gått 3000 och kostar 19 vilket talar emot det jag säger. Men köp den då om den är så prisvärd!
TDM900 däremot sjunker i värde för varje år som går. Japp även där sköter sig den modellen föredömligt.
Även hojar som jag tycker är övervärderade av säljarna tycks säljas relativt snabbt.
Skickat från min iPad med Tapatalk
Så sant som det är sagt: det är bara att betala om man vill ha en hoj. Möjligen kan man tycka att det är väldigt många optimister bland säljarna i år, när priserna verka ligga 50% över vad det var förra våren. Kanske är detta ett "corona-fenomen" = när det inte går att lägga pengarna på tre veckor på Kreta i år, får det bli en mc istället.För mig känns det mer löjligt att gnälla över priser på utannonserade varor. Tycker man priset är fel gör man bäst i att inte handla.
Skulle folk lyckas sälja till de höga priserna är det väl bara att gratulera dem?
Lyckligtvis fungerar oftast marknaden så att den som är en snålkuk får vara utan leksaker.
49.000kr för en gammal tvåtaktare, och redan såld..? Det finns folk med pengar, tydligen.
Kanske är detta ett "corona-fenomen" = när det inte går att lägga pengarna på tre veckor på Kreta i år, får det bli en mc istället.
Kan ju faktiskt ligga något i det, undrar om det märks på andra leksaker som båtar mm
Det menade herrn jag pratade med i en hojbutik i Arboga. De hade sålt mycket fler cyklar än normalt. Ska man ändå vara hemma kan man ju åka mc.Kanske är detta ett "corona-fenomen" = när det inte går att lägga pengarna på tre veckor på Kreta i år, får det bli en mc istället.
Jag har aldrig sålt något till nån som frågar efter fler bilder, det är bara bortkastad tid. Svarar bara folk som vill bestämma tid för att komma och titta.Ingen fler än jag som upplever att folk är grymt dåliga att svara på msg på Blocket? Kan gå två tre dagar innan man får svar, om man får svar alls! Har frågat efter fler bilder osv på några objekt, tar en djävla tid att få svar! Märkligt, vill man inte sälja?
Jag har flertal gånger sålt till folk som messar fram och tillbaka om bilder och annat under flera dagar. Visst, affärerna är inte snabba och tar tid, men man får oftast ut mera pengar på dem.Jag har aldrig sålt något till nån som frågar efter fler bilder, det är bara bortkastad tid. Svarar bara folk som vill bestämma tid för att komma och titta.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|