Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Kan ju faktiskt ligga något i det, undrar om det märks på andra leksaker som båtar mm

Det lär vara samma fenomen vad gäller båtar, husvagnar och andra fritidsaktiviteter. Kanske även fritidshus. Folk har årets besparingar, skatteåterbäringen och semesterpengar, och ingen möjlighet att sätta sprätt på alltihop på någon trevlig semesterresa. Man vågar väl knappt gå ut på krogen längre. Så då köper man grejer istället.
På Nyheterna på TV i går var det ett inslag om att husdjursförsäljningen gått upp med 60%. Folk sitter hemma och har tråkigt och köper hundar, hamstrar och akvariefiskar som aldrig förr.

Botte2020

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2020
Hoj
Blackbird
Hej jag söker backspegel höger till min Honda 1999 egentligen bara fästet från kåpan till backspegeln. Eller förslag på vart jag får tag på det eller tillverka det ?
Lars

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Hoj
13st Yamaha
Mer pengar? Nä, fifan... Sätter jag ut en annons ska föremålet bort senast samma dag och ska jag köpa något ska jag ha det nu!
Hatar när folk annonserar och sen inte har tid att visa föremålet direkt. Ska de sälja eller inte?

Men......dom kanske bara har lagt ut en intressekoll...:7peta:D

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Ingen fler än jag som upplever att folk är grymt dåliga att svara på msg på Blocket? Kan gå två tre dagar innan man får svar, om man får svar alls! Har frågat efter fler bilder osv på några objekt, tar en djävla tid att få svar! Märkligt, vill man inte sälja?:va:va:va

Exakt!

Har kontaktat 3 säljare som har hojar jag är intresserad av. Inte ett livstecken. :7peta
Seriöst!:va

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Jag har också råkat ut för uteblivna svar, eller rättare sagt jag har aldrig fått nåt svar.

https://www.blocket.se/annons/vastmanland/suzuki_kawasaki_honda_yamaha_ram_halva_priset/49508429

"OBS
Vi får inte de meddelanden som skickas via denna annons vidarebefordrade till oss. Vi kan endast se att ni skickat ett meddelande men inte läsa det. Skicka frågor via mailadress som finns på vår hemsida eller ring.
Vi har nu över hundra förfrågningar som vi vet vi har fått men inte kan svara på. Om du inte fått svar av oss så beror det inte på oss, inte att vi är lata eller struntar i dig."

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Jag har också råkat ut för uteblivna svar, eller rättare sagt jag har aldrig fått nåt svar.

https://www.blocket.se/annons/vastmanland/suzuki_kawasaki_honda_yamaha_ram_halva_priset/49508429

"OBS
Vi får inte de meddelanden som skickas via denna annons vidarebefordrade till oss. Vi kan endast se att ni skickat ett meddelande men inte läsa det. Skicka frågor via mailadress som finns på vår hemsida eller ring.
Vi har nu över hundra förfrågningar som vi vet vi har fått men inte kan svara på. Om du inte fått svar av oss så beror det inte på oss, inte att vi är lata eller struntar i dig."
Mailade faktiskt Blocket om det där, att man ser att man fått t.ex. 5 meddelanden men att man inte kan få fram dem.
De förklarade att de filtrerar bort spammeddelanden. Kundtjänst dubbelkollade mina bortfiltrerade och det var bara spam. Typ "Hello, you ship bike to Nigeria and we pay you by escrow"

checkster

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2008
Hoj
Helst Yamaha , men öppen för det mesta
Mailade faktiskt Blocket om det där, att man ser att man fått t.ex. 5 meddelanden men att man inte kan få fram dem.
De förklarade att de filtrerar bort spammeddelanden. Kundtjänst dubbelkollade mina bortfiltrerade och det var bara spam. Typ "Hello, you ship bike to Nigeria and we pay you by escrow"

Jag har också mailat dom om det och det verkar som att deras spamfilter sorterar bort ganska friskt , det var flera mail som kom efter att dom kollat igenom filtret som var potentiella köpare men som kom 2-3 dagar försent.
Testade även med att några kompisar skickade mig blocket meddelanden och några av dom kom aldrig fram, så dom verkar ha en del problem

notrightrider

The white zone is for loading and unloading only
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Jag gillar ju Honda förstås, men blir förvånad när experter på kontinenten bedömer en TransAlp från -93 såsom vara värd uppåt 7000 Euro - men hittils är buden bara upp i drygt 3000 Euro men tid kvar i den auktionen

View attachment 454276

Dom där båda ”experterna på kontinenten” verkar sitta i Alperna.
Deras värderingar är högt uppe i det blå...

notrightrider

The white zone is for loading and unloading only
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Testade marsvin i våras, klart överreklamerat.

Mmmm.... Klart att vi skall ha vår egen myrkottemarknad hemma i SvärJe så vi kan driva fram ett alldeles eget Covert 20-virus och låta Tengil visa världen hur man egentligen skall sköta en pandemi. Från start...

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati