Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Det vet jag inte för jag har fortfarande inte fått någon vettig förklaring till det uttryckets betydelse, eller till vad som faktiskt är vetenskap till skillnad från åsikter och löst prat i den lära som någon kallar genusvetenskap.

Annars kan man nog tycka åt båda håll.

Jag har spenderat en del tid i norra Finland och kan därför konstatera att man har en betydligt mindre knapsu variant av snöröjning jämfört med den svenska feminina snöröjningen (= att ploga gångvägar före bilvägar) eller den mer stockholmska varianten (= att ploga varken gångvägar eller bilvägar).
I Sverige är allt som har med bilåkning att göra väldigt fult och ska bestraffas. Man ska gå, cykla eller åka buss, allt annat är halvkriminellt. När man bygger nya vägar ed (Slussen, nu senast i Stockholm), så bygger man för att underlätta för cyklar och bussar, och man försvårar medvetet för bilister. Att köra bil ska var svårt, dyrt och obehagligt. Detta beror på att lilla Miljöpartiet, som nästan igen röstar på, har fått för stort inflytande. I senaste valet valde MP att samarbeta med "de blå", för att få komma in i stadshuset. Och Moderaterna viker ned sig för att få sitta kvar vid makten. Så nu har vi sämre (dyrare, färre ) parkeringar, högre biltullar och annat elände.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Det vet jag inte för jag har fortfarande inte fått någon vettig förklaring till det uttryckets betydelse, eller till vad som faktiskt är vetenskap till skillnad från åsikter och löst prat i den lära som någon kallar genusvetenskap.

Annars kan man nog tycka åt båda håll.

Jag har spenderat en del tid i norra Finland och kan därför konstatera att man har en betydligt mindre knapsu variant av snöröjning jämfört med den svenska feminina snöröjningen (= att ploga gångvägar före bilvägar) eller den mer stockholmska varianten (= att ploga varken gångvägar eller bilvägar).

Finland har däremot haft kvinnor på betydligt mer framträdande positioner inom racing väldigt långt före Sverige. Taru Rinne har till exempel blivit finsk mästare i gokart före Mika Häkkinen och sedan den första kvinnan någonsin att ta VM-poäng i roadracing. Mot män och inte i någon fjantig tjejklass.

Var glad om du sluppit genustramset.

I Lund fick vi en ny kvinnlig doktorandkollega(inte den första) men eftersom vi var en avdelning dit mest män söker sig var det ju på den nivån att varenda kvinna som sökte doktorandtjänst blev av kvoteringsskäl antagen. Inga problem egentligen då nog de flesta gjort bra ifrån sig.

Tills då denna kvinna, hon var väldigt frispråkig och grov i munnen så hon drog ju med sig andra till att skämta på ett sätt som är utöver(under) det normala i en akademisk miljö.

Till allas förvåning gick hon till personalavdelningen och anmälde oss i hela avdelningen för sexuella trakasserier. Eller vad det nu benämndes som minns jag inte helt säkert men vi fick i alla fall samlas för en allmän uppläxning från personalavdelningen.

Och det räckte ju inte med det utan sen följde en rad genuskurser som inte alls handlade om jämställdhet utan mer om positiv särbehandling av kvinnor.

Det första jag fick lära mig var definitionen på sexuella trakasserier. Det är nämligen allt som en kvinna blir kränkt av.
En man kan alltså per definition inte bli sexuellt kränkt, enligt genusforskarna på Lunds Universitet.

checkster

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2008
Hoj
Helst Yamaha , men öppen för det mesta
https://www.blocket.se/vi/91180394.htm

Nu slopar vi OT svammel-SM!

This just in, finns fem fel

7a96397d8fa7d17bb8367b004a95f04c.jpg

59100b0f220bac550c49cb6500d0c763.jpg

Den startade ju dock innan han började att bygga om den, det är ju alltid värt nåt, hopp om liv !

Vad är det för bakdämpare ?

nick burn

Sporthojsnörd
Gick med
8 Jun 2012
Hoj
bana ducati 999ish... gata monster 1000sie

Hur många definitioner av en mc finns det.. ”tracker”, fritt översatt så blir det väl spårare då, Menar byggherren att den hittar fina vägar/stigar pga den omsorgsfulla modifieringen eller att den hittar hem av sig själv? Apful dessutom.
Det följer med en del grejer.... skaplig cliffhanger.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Jag ser att du inte gjort värnplikten i Finland.... :crash:rofl
Det är inte som den svenska där man får rosa mazariner och grillar korv liksom..

Det var det fan inte på 80talet i sverige heller jag lag i tält på småländska höglandet i -25/30° en hel vinter.

Idag är ju alla svenska/nysvensk barn fullständigt sönder curlade. O tar gärna 2 veckor i fängelse för att slippa något som är obekvämt

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Var glad om du sluppit genustramset.

I Lund fick vi en ny kvinnlig doktorandkollega(inte den första) men eftersom vi var en avdelning dit mest män söker sig var det ju på den nivån att varenda kvinna som sökte doktorandtjänst blev av kvoteringsskäl antagen. Inga problem egentligen då nog de flesta gjort bra ifrån sig.

Tills då denna kvinna, hon var väldigt frispråkig och grov i munnen så hon drog ju med sig andra till att skämta på ett sätt som är utöver(under) det normala i en akademisk miljö.

Till allas förvåning gick hon till personalavdelningen och anmälde oss i hela avdelningen för sexuella trakasserier. Eller vad det nu benämndes som minns jag inte helt säkert men vi fick i alla fall samlas för en allmän uppläxning från personalavdelningen.

Och det räckte ju inte med det utan sen följde en rad genuskurser som inte alls handlade om jämställdhet utan mer om positiv särbehandling av kvinnor.

Det första jag fick lära mig var definitionen på sexuella trakasserier. Det är nämligen allt som en kvinna blir kränkt av.
En man kan alltså per definition inte bli sexuellt kränkt, enligt genusforskarna på Lunds Universitet.

Koolt.
Så om jag pillar mina manliga undersåtar i rumpan och smeker dem på bollarna är det ok alltså?

:banana

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird

Den startade ju dock innan han började att bygga om den, det är ju alltid värt nåt, hopp om liv !

Är inte säljaren en användare här som håller till i OT2 delen? En som aldrig har avslöjat vad han kör för hoj :tungan

Hur funkar den där bakdämparen egentligen när den ser ut sådär..:va

swlabr

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2011
Hoj
1984, Suzuki GSX400FWS; 1996 Honda CBR900RR Fireblade

1 den är jetteful
2 säljaren skriver att det är lite kvar att göra, men det är jettemycket kvar att göra
3 den har inga stänkskärmar, så min nya mc-utrustning köpt på rea på lelles outlet skulle bli skitig
4 marknadsförs som en kawasaki z400, men tji den som hittar var z400:n är nånstans
5 den har en konstig röd sladd utan säkring som går till ett ställe där man inte vill få en elektronisk stöt

notrightrider

The white zone is for loading and unloading only
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.

Finns hur många fel som helst.

Tjusig bakfjädring. Hur justerar man kedjan för det där?

Det där är Kawazaki original, serrö. Systemet hette "Unik-trak" vill jag minnas. Jomensåatte...

Inspirationen kommer helt klart från killens fiddy han hade när han var mindre.
...som heller inte startade.

I såna här fall orkar man inte en kommentera att framdäcket sitter åt fel håll, det är så mycket annat som behöver insikt

Men visst är det konstigt? Vi ser det på så många lik som annonseras ut, och som är en evighet från att vara färdiga - eller som inte ens startar. Men nog fan står dom på nya svålar. Felvända.
Säg så här: när jag bygger hus ser jag till att få på ett tak innan jag börjar inreda rummen. Och jag lägger på taket med spetsen uppåt.
Kanske besök, kan tyckas. Men inte i denna världen av byggherrar på MC-sidan.

1 den är jetteful
2 säljaren skriver att det är lite kvar att göra, men det är jettemycket kvar att göra
3 den har inga stänkskärmar, så min nya mc-utrustning köpt på rea på lelles outlet skulle bli skitig
4 marknadsförs som en kawasaki z400, men tji den som hittar var z400:n är nånstans
5 den har en konstig röd sladd utan säkring som går till ett ställe där man inte vill få en elektronisk stöt

...och den startar inte. Vilken överraskning...

notrightrider

The white zone is for loading and unloading only
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Hoj
13st Yamaha
Jag ser att du inte gjort värnplikten i Finland.... :crash:rofl
Det är inte som den svenska där man får rosa mazariner och grillar korv liksom..

Lägger ingen värdering i den delen av min värnpliktsttjänsgöring.
Tror inte att den svenska består av endast korvgrillning och just rosa mazariner, jag känner ingen som har den bilden.
Med min andemening var att saker som är fundamentala i samhället avvecklas.
Läran om att klara av att ta egna beslut, anpassa sig och ta hänsyn till andra, respektera tidspassning mm.
Allmän värnplikt, som borde ha gjorts könsneutral istället för att avvecklas, vårdas bättre av vårat grannland.
Sorry för OT, men nu blev det så...

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...