Dagens Blocket! (mc-relaterat)

notrightrider

The white zone is for loading and unloading only
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Jag har också råkat ut för uteblivna svar, eller rättare sagt jag har aldrig fått nåt svar.

https://www.blocket.se/annons/vastmanland/suzuki_kawasaki_honda_yamaha_ram_halva_priset/49508429

"OBS
Vi får inte de meddelanden som skickas via denna annons vidarebefordrade till oss. Vi kan endast se att ni skickat ett meddelande men inte läsa det. Skicka frågor via mailadress som finns på vår hemsida eller ring.
Vi har nu över hundra förfrågningar som vi vet vi har fått men inte kan svara på. Om du inte fått svar av oss så beror det inte på oss, inte att vi är lata eller struntar i dig."

Jag förstår vem som säljer, men jag dristar mig ändå att säga mitt hjärtas mening;
Det är trist stil att sälja ramar med papper.

Nu är det förvisso inte mycket intressant eller dagsaktuellt i just den där annonsen, men ändå.
Sälja papper riskerar driva brottslighet.

Kramer

Sporthojsnörd
Gick med
29 Apr 2015
Hoj
Ducati 959 Panigale & Honda CB1000RA
Det är trist stil att sälja ramar med papper.
Sälja papper riskerar driva brottslighet.

Nyfiken fråga. Hur driver det brottlsighet. Snor folk en legit hoj och river ner den och moterar upp delarna igen på den köpta ramen?

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Jag har också råkat ut för uteblivna svar, eller rättare sagt jag har aldrig fått nåt svar.

https://www.blocket.se/annons/vastmanland/suzuki_kawasaki_honda_yamaha_ram_halva_priset/49508429

"OBS
Vi får inte de meddelanden som skickas via denna annons vidarebefordrade till oss. Vi kan endast se att ni skickat ett meddelande men inte läsa det. Skicka frågor via mailadress som finns på vår hemsida eller ring.
Vi har nu över hundra förfrågningar som vi vet vi har fått men inte kan svara på. Om du inte fått svar av oss så beror det inte på oss, inte att vi är lata eller struntar i dig."

Jag säljer lite delar och meddelanden på blocket går ju inte sortera så det blir ganska jobbigt hålla rätt på allt.
Alla kunder blandas näsan huller om buller hos blocket efter vem som senast skickat ett meddelande.
Ingen möjlighet att sortera betjänade kunder till en egen folder.

Kan förstå att de som säljer mycket som tex Spinnin Wheel fått problem sedan blocket slutat vidarebefordra meddelanden för att istället bara skicka en notis om att du har fått meddelande.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Nyfiken fråga. Hur driver det brottlsighet. Snor folk en legit hoj och river ner den och moterar upp delarna igen på den köpta ramen?

Ja så eller så tror jag att de flesta "tjuvar" är latare än så och försöker bara stämpla in nya ramnummer.

Men dessa hojar från Spinnin Wheel är ju för gamla så jag vet inte riktigt vem som egentligen skulle köpa dessa. Det blir ju knappt någon vinst ens för en tjuv.

swlabr

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2011
Hoj
1984, Suzuki GSX400FWS; 1996 Honda CBR900RR Fireblade
Ja så eller så tror jag att de flesta "tjuvar" är latare än så och försöker bara stämpla in nya ramnummer.

Men dessa hojar från Spinnin Wheel är ju för gamla så jag vet inte riktigt vem som egentligen skulle köpa dessa. Det blir ju knappt någon vinst ens för en tjuv.
Kollade listan och fick nån slags myskänsla direkt.:)
Så jag har en gsx400fws ´84 och sw har en ram till en ´83:a för en fyrhundring om man åker till Kolsva. Nu är det inget taskigt med ramen som sitter i, men det hade det ju kunnat vara. Hade jag haft bil hade jag nästan velat åka dit och skojköpa. Det känns väl som den typ av kund som skulle intressera sig? Eller nån som ska göra nåt egetbygge och behöver en ram?
I övrigt blev jag så glad häromsistens. Ringde bike demontering. Det vi har står på hemsidan, beställ i formuläret där.
Ringde spinnin wheel. Ska gå och kolla, ringer tillbaks. Ringde tillbaks, japp, adress? Kör swisch direkt. Gjort. Fick paket nästa dag.
Men just det otroligt sköna i att RINGA och PRATA och fixa hela grejen på det gammaldagsa sättet. Underbart!
Trött på internet, google och mejl, vart tog alla männskor vägen?:va

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Kollade listan och fick nån slags myskänsla direkt.:)
Så jag har en gsx400fws ´84 och sw har en ram till en ´83:a för en fyrhundring om man åker till Kolsva. Nu är det inget taskigt med ramen som sitter i, men det hade det ju kunnat vara. Hade jag haft bil hade jag nästan velat åka dit och skojköpa. Det känns väl som den typ av kund som skulle intressera sig? Eller nån som ska göra nåt egetbygge och behöver en ram?
I övrigt blev jag så glad häromsistens. Ringde bike demontering. Det vi har står på hemsidan, beställ i formuläret där.
Ringde spinnin wheel. Ska gå och kolla, ringer tillbaks. Ringde tillbaks, japp, adress? Kör swisch direkt. Gjort. Fick paket nästa dag.
Men just det otroligt sköna i att RINGA och PRATA och fixa hela grejen på det gammaldagsa sättet. Underbart!
Trött på internet, google och mejl, vart tog alla männskor vägen?:va

Fan va skönt att läsa och sååååå "80-tal" (förutom Swish då). Härligt och du ringde hoppas jag med en sån här :)
bakelit.jpg

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)

I finland hade det kunnat vara bättre bussiness, då vi inte behöver besikta mc.
Papper + bricka, och sen kan du i princip bygga vad fanken du vill för skapelse och skruva ssiten på. :tummenupp

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Allt är bättre i Finland....allmän värnplikt mm :tummenupp

Man har ju människor i livet som faktiskt kommer ihåg hur det var att leva med krig och katastrof, vilket bl.a. avspeglat sig i de välfyllda beredskapslager som svensk media förundras över...Helt enkelt en lite annorlunda bakgrund jämfört med de handhjärtande nyliberala stockholmare som sålde ut vår motsvarighet...

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Man har ju människor i livet som faktiskt kommer ihåg hur det var att leva med krig och katastrof, vilket bl.a. avspeglat sig i de välfyllda beredskapslager som svensk media förundras över...Helt enkelt en lite annorlunda bakgrund jämfört med de handhjärtande nyliberala stockholmare som sålde ut vår motsvarighet...

Vi är i alla fall bättre genuscertifierade än finnarna. :fakta

notrightrider

The white zone is for loading and unloading only
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.

"OBS

Mailade faktiskt Blocket om det där, att man ser att man fått t.ex. 5 meddelanden men att man inte kan få fram dem.
De förklarade att de filtrerar bort spammeddelanden. Kundtjänst dubbelkollade mina bortfiltrerade och det var bara spam. Typ "Hello, you ship bike to Nigeria and we pay you by escrow"

Jag har också mailat dom om det och det verkar som att deras spamfilter sorterar bort ganska friskt , det var flera mail som kom efter att dom kollat igenom filtret som var potentiella köpare men som kom 2-3 dagar försent.
Testade även med att några kompisar skickade mig blocket meddelanden och några av dom kom aldrig fram, så dom verkar ha en del problem

Lägg av?

Blocket har inrättat en spambrevlåda åt mig - som jag själv inte kan öppna och göra en egen bedömning av...?
Vilket jävla förmynderi.

Sådant som kan vara så kul...

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Vi är i alla fall bättre genuscertifierade än finnarna. :fakta

Det vet jag inte för jag har fortfarande inte fått någon vettig förklaring till det uttryckets betydelse, eller till vad som faktiskt är vetenskap till skillnad från åsikter och löst prat i den lära som någon kallar genusvetenskap.

Annars kan man nog tycka åt båda håll.

Jag har spenderat en del tid i norra Finland och kan därför konstatera att man har en betydligt mindre knapsu variant av snöröjning jämfört med den svenska feminina snöröjningen (= att ploga gångvägar före bilvägar) eller den mer stockholmska varianten (= att ploga varken gångvägar eller bilvägar).

Finland har däremot haft kvinnor på betydligt mer framträdande positioner inom racing väldigt långt före Sverige. Taru Rinne har till exempel blivit finsk mästare i gokart före Mika Häkkinen och sedan den första kvinnan någonsin att ta VM-poäng i roadracing. Mot män och inte i någon fjantig tjejklass.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati