Dagens Blocket! (mc-relaterat)

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Bra koll på sin hoj.. Kanske bara är Ducatister som ser var felet ligger iofs.
http://www.blocket.se/stockholm/Rod_duccati_916_biposto_39338653.htm?ca=11&w=3&last=1

Med risk för att göra bort mig...
Lite för ny för att det skall vara realistiskt?

Antar att du inte hänger upp dig på hans överskott av konsonanter?

Kan ju vara något med röd innerskärm och de detaljerna som inte stämmer. Jag går bet annars. När det gäller er ducatister kan det förstås vara någon petitess som får enorma proportioner för er. Ser fram emot förklaringen!

Last edited:

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
1999 kan vara året då den togs ut.

annars är 916 sista året 1998 väl ?

jyx

offroad, sport, custom...allt funkar
Gick med
14 Jul 2004
Hoj
Buell Cyclone, harley dynaglide och en blå XT550
Apropå blocket blev jag lätt irriterad på en mupp igår, hittade an annons bland privatpersoner, mc-delar säljes. En hel hoj med handlingar skulle säljas i delar var på jag mailade och frågade vad hela hojen skulle kosta, tänkte att det kan ju vara fint o bli av med allt på en gång. Svaret jag fick var...Så skall man nog inte fråga nån som lever på att sälja mc-delar.
Nähä...ursäkta mej då, skulle jag ha frågat vad alla DELARNA kostade då ??? :dummer

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Hoj
YBR125
Nähä...ursäkta mej då, skulle jag ha frågat vad alla DELARNA kostade då ??? :dummer
Köper du alla delarna inkl ram å rubbet så blir det mycket dyrare än om du skulle köpa hela hojen, även om det i slutändan samma hårdvara som landar i dina händer, det fattar väl vem som helst! :fyllisar

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR

Smagatusk

Guest
Med risk för att göra bort mig...
Lite för ny för att det skall vara realistiskt?

Antar att du inte hänger upp dig på hans överskott av konsonanter?

Kan ju vara något med röd innerskärm och de detaljerna som inte stämmer. Jag går bet annars. När det gäller er ducatister kan det förstås vara någon petitess som får enorma proportioner för er. Ser fram emot förklaringen!

Det påminner mig om en SKITDÅLIG actionfilm från 90-talet som jag förträngt helt utom en scen.

Två poliser, skurkar, agenter, whatever, ser en ledtråd(?) på en Ducati 916 och så säger den ene: "Är det nåt jag kan så är det mina motorcyklar och den heter inte 919, den heter 916.":hihi

Case solved.

EDIT: Hittade filmen och delar av scenen. Inte just den repliken dock...

http://www.youtube.com/watch?v=BV-4hT3BS4E

Last edited:

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Det påminner mig om en SKITDÅLIG actionfilm från 90-talet som jag förträngt helt utom en scen.

Två poliser, skurkar, agenter, whatever, ser en ledtråd(?) på en Ducati 916 och så säger den ene: "Är det nåt jag kan så är det mina motorcyklar och den heter inte 919, den heter 916.":hihi

Case solved.

Det var sannerligen inte illa.En Lincoln Town Car som lyckas köra ifatt två Ducati hojar.Sporthojarna är kanske strypta där borta i Amerikat för att inte konkurrera med Harley för mycket. :crash

Last edited:

jyx

offroad, sport, custom...allt funkar
Gick med
14 Jul 2004
Hoj
Buell Cyclone, harley dynaglide och en blå XT550
Köper du alla delarna inkl ram å rubbet så blir det mycket dyrare än om du skulle köpa hela hojen, även om det i slutändan samma hårdvara som landar i dina händer, det fattar väl vem som helst! :fyllisar

Jodå, det fattar jag, men nog borde jag fått ett pris vilket som, är det dessutom ett levebröd borde annonsen legat under företag och kanske hetat nått som kunde ge en vink om att det rör sej om en mc-demontering. Nåja, kanske mest är jag som hakar upp mej på detaljer men med infon som gavs av annonsen så tycker jag svaret var en smula anus :)

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts

Case solved.

Är det mig du jämställer med en dylik B-rulle? Man blir ju rörd!

Det är alltså Pirelli från 90-talet som gäller om man skall köra på våra breddgrader och slippa problem med kalla däck. Måste tipsa i en annan tråd...

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
Da Buzz
Att det är en 99:a beror kanske på att den är importerad och fått en årsmodel nyare i samband med besiktningen?
I Sundsvall säljer dom en 04:a ZX-9R. Förmodligen en besiktningsgrej i samband med import...
http://www.blocket.se/vasternorrland/Kawasaki_ZX9R_Fri_Hemlev_44094230.htm?ca=1_9&w=3

För att inte "vara som alla andra". Hade det inte varit bättre att montera fotplattor, customstyre och fransar etc? Nåja, ser lite märkligt ut och tankarna går till skämtet R6:an med jättesystem som figurerat här.
http://www.blocket.se/orebro/Aprilia_rsv_1000r_42885714.htm?ca=1_9&w=3

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Tänk er för innan ni använder rengöringsmedel som detta och liknande.

http://www.blocket.se/vasternorrland/Rengoringsmedel_pro_clean_40743565.htm?ca=20&w=3

Läs texten noga.... ( ifrån annonsen. Låt verka i någon minut utan att torka. Spola av cykeln, klart! OBS detta är kraftfulla grejor, låt ej PRO-CLEAN torka innan cykeln spolas av! Används )

Så vad händer om det skulle torka in. Det blir typ ränder missfärgningar. Absolut katastrof på våra alumininiumramar... så tycker jag när fina sporthojsramen vart randig. Så tänk er för, starkt tvättmedel tar inte bara skiten!

IMG_0911 (1024x768).jpgIMG_0921.jpgIMG_0922.jpg

Jag vad göra sedan, randiga Zebraramen. Uddahojen i originalskick. Det är kört eller?

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Tänk er för innan ni använder rengöringsmedel som detta och liknande.

http://www.blocket.se/vasternorrland/Rengoringsmedel_pro_clean_40743565.htm?ca=20&w=3

Läs texten noga.... ( ifrån annonsen. Låt verka i någon minut utan att torka. Spola av cykeln, klart! OBS detta är kraftfulla grejor, låt ej PRO-CLEAN torka innan cykeln spolas av! Används )

Så vad händer om det skulle torka in. Det blir typ ränder missfärgningar. Absolut katastrof på våra alumininiumramar... så tycker jag när fina sporthojsramen vart randig. Så tänk er för, starkt tvättmedel tar inte bara skiten!

View attachment 373608View attachment 373609View attachment 373610

Jag vad göra sedan, randiga Zebraramen. Uddahojen i originalskick. Det är kört eller?

Oj vad trist. Släng in en tråd i teknikforumet. Här finns gott om experter.

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha