Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird

ProBike i Helsingborg ... LOL. Var där i somras och skulle titta på en Honda Blackbird med endast 4200 mil på mätaren som de fortfarande inte lyckats få såld.Misstänksamheten var stor när hojen inte fanns i butiken och jag vid en koll med personal undrade var de gjort av den.Den var på verkstad sa försäljaren för någon hade provkört den och efter den provkörningen behövde batteriet laddas !?.

Hojen rullades in i butiken från detta garage och en stor besvikelse uppenbarade sig.Enligt annonsen var den i bra bruksskick med bra däck och drivpaket som inte stämde alls med verkligheten.Ny olja och nytt filter hade den inte heller just då trots att det stod så i annonsen som jag också upplyste dom om !?.Bara att köra stod det slutligen i samma annons ... det var det INTE.Hojen gick ojämt som en gammal kallstartad traktor och ursäkten från försäljaren blev att förgasarna skulle synkas om den blev såld !?.

Till på köpet så hade den en stor otäck och grov repa rakt över Honda emblemet på ena sidan tanken och dödsstöten kom när jag frågade om antalet ägare och denna försäljare muttrade något obegripligt men gick iväg för att kolla.Han kom snart tillbaka med ett besked som gav en summa med mer än tio ägare samt kommentaren att ville man ha felfria mc så köpte man inte begagnat utan nytt !? ... SUPERDUPERLOL.

När intresset till slut var i botten om man så säger upptäckte jag att hela kåpan var lös och att några viktiga skruvar saknades i i botten som gjorde att man kunde dela på hela denna kåpa flera cm var intresset över för gott och jag lämnade stillsamt och lugnt lokalen i en vetskap om att jag aldrig någonsin överhuvudtaget mer skulle sätta min fot i denna mc affär om jag ville behålla ett sunt mc intresse. :crash

Nä, ett djävla stolpskott som slösade bort min tid så ProBike i Helsingborg vill jag för egen del varna för och den nämnda hojen är fortfarande kvar och lär väl så förbli ett bra tag om köparen inte är helt från vettet beroende på om dessa fel blev åtgärdade ... jag tvivlar. :hej ProBike.

Last edited:

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Töntigt, fult, ocoolt. Gillar in de hojarna alls och inte heller de gubbarna som försökte leka häftiga. :7peta

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha